فایل ISO ویندوز ۱۱ بتا به‌صورت رسمی منتشر شد

مایکروسافت به‌صورت رسمی فایل ISO ویندوز ۱۱ بتا را منتشر کرد.

به گزارش فاواپرس، تقریبا دو ماه است که کاربران ویندوز اینسایدر فرصت آزمایش ویندوز ۱۱ دارند؛ اما تاکنون هیچ راه رسمی برای دانلود فایل ISO وجود نداشت و کاربران باید از وب‌سایت‌هایی مانند UUP dump برای ساخت فایل ISO ویندوز ۱۱ استفاده می‌کردند یا در بهترین شرایط، برای نصب ویندوز ۱۱ مجبور به نصب ویندوز ۱۰ بود‌ند تا از آن طریق ویندوز ۱۱ را دریافت کنند؛ اما خوشبختانه مایکروسافت اولین فایل ISO ویندوز ۱۱ بتا را به‌صورت رسمی منتشر کرده است.

داشتن فایل ISO ویندوز ۱۱ به دلایل مختلف مفید است. ممکن است بخواهید ویندوز ۱۱ را در ماشین مجازی نصب کنید یا تصمیم به نصب آن به‌صورت clean install گرفته باشید. البته فایل ISO ویندوز ۱۱ در حالت بتا قرار دارد و تا عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی چند ماه باقی مانده است؛ اما اگر تصمیم به آزمایش ویندوز ۱۱ دارید، بهترین نسخه در حال حاضر ویندوز ۱۱ بتا است.

در آخر باید به این موضوع اشاره کرد که برای اکتیو کردن ویندوز ۱۱ بتا، بعد از نصب نیاز به لایسنس دارید. اگر ویندوز ۱۱ را روی کامپیوتری با ویندوز ۱۰ نصب کنید، فرایند فعال‌سازی به‌صورت خودکار انجام می‌شود؛ اما اگر تصمیم به نصب ویندوز ۱۱ روی ماشین مجازی داشته باشید، برای فعال کردن نیاز به لایسنس معتبر دارید. البته امکان استفاده از لایسنس ویندوز ۱۰ روی ویندوز ۱۱ وجود دارد.

فایل ISO ویندوز ۱۱ را می‌‎توانید از صفحه Windows Insider دانلود کنید.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.