میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال دزدیده شد

هکرها 97 میلیون دلار از یک صرافی رمزارز ژاپنی سرقت کردند.

به گزارش فاواپرس، سارقانی که قصد سرقت رمزارزها را دارند معمولاً در تلاش برای پوشاندن مسیرهای خود با سرعتی سرسام آور(گاهی صدها هزار معامله) وجوه خود را از طریق حسابهای مختلف جابجا می کنند.

صرافی ارز دیجیتال ژاپنی Liquid روز جمعه در تلاش بود تا دارایی های سرقتی به ارزش 100 میلیون دلار را بازیابی کند. این دومین سرقت بزرگ از سوی هکرها در روزهای اخیر است.

این شرکت مستقر در توکیو روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که دسترسی غیرمجاز به برخی از کیف پول های رمزارز مدیریت شده در Liquid را شناسایی کرده است.

الیپتیک شرکت مستقر در لندن است که به ردیابی رمزارزهای سرقت شده کمک می کند و اعلام کرده که تجزیه و تحلیل آن نشان می دهد کمی بیش از 97 میلیون دلار دارایی های دیجیتال توسط حساب های دزد دریافت شده است.

الیپتیک در یک پست وبلاگی افزود: محققان ما همچنین در پیگیری وجوه سرقت شده به Liquid کمک می کنند.

این دزدی پس از آن رخ می دهد که یک هکر هفته گذشته دارایی های 600 میلیون دلاری را از شرکت Poly Network سرقت کرد و سپس به تدریج این پول را پس داد و مدعی شد که این سرقت را برای برجسته کردن یک نقص امنیتی انجام داده است.

Liquid گفت که در حالی که تاثیر حمله را ارزیابی می کند، برداشت رمزارز را متوقف کرده است؛ اگرچه معاملات همچنان ادامه دارد.

رمزارزها در سالهای اخیر با وجود بی ثباتی و نگرانی از تاثیرات زیست محیطی محبوبیت خود را به عنوان دارایی افزایش داده اند؛ زیرا خرید و فروش آنها به مقدار زیادی برق نیاز دارد.

بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال از فناوری به نام بلاک چین استفاده می کنند که اطمینان حاصل می کند هر تراکنش ثبت می شود.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.