با شروع کار خدمات رمزارزی Paypal در انگلستان

قیمت بیت‌کوین از ۵۰ هزار دلار عبور کرد

قیمت بیت‌کوین امروز (۱ شهریور) برای اولین بار پس از حدود سه ماه از مرز ۵۰ هزار دلار عبور کرد. شروع خدمات رمزارزی پی‌پل در انگلستان را می‌توان یکی از دلایل این افزایش قیمت عنوان کرد. کاربران پی‌پل در انگلستان از امروز (دوشنبه) می‌توانند به خرید و فروش و نگهداری بیت‌کوین، اتریوم، بیت‌کوین‌کش و لایت‌کوین بپردازند.

به گزارش فاواپرس، بزرگ‌ترین رمزارز جهان در نتیجه این اخبار مثبت و پشتوانه سرمایه‌گذاران، امروز بیش از ۲ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. قیمت بیت‌کوین در زمان نگارش این خبر ۵۰ هزار و ۲۶۴ دلار است.

براساس داده‌های CoinGecko که اطلاعات بازار رمزارزها را بررسی می‌کند، این رمزارز در یک ماه گذشته ۵۵ درصد رشد داشته و فقط در هفته گذشته ۵.۶ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

بازار رمزارزها بیش از ۲ هزار میلیارد دلار ارزش دارد

افزایش قیمت بیت‌کوین و در نتیجه آن، رشد بازار رمزارزها به طور کلی باعث شد تا ارزش این بازار هفت روز پیش بار دیگر از سرحد ۲ هزار میلیارد دلاری عبور کند. این بازار در حال حاضر براساس داده‌های CoinMarketCap، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های رمزارز جهان، ۲.۱۶ هزار میلیارد دلار ارزش دارد و در یک روز گذشته بیش از ۲.۶۱ درصد رشد کرده است.

بازار رمزارزها پیش از این هم از این سرحد عبور کرده بود اما سقوط قیمت بیت‌کوین و درنتیجه بازار رمزارزها سرمایه زیادی را از این بازار خارج کرد.

انگلستان دومین کشوری که به خدمات رمزارزی پی‌پل دسترسی دارد

انگلستان دومین کشوری است که از آغاز شهریور ماه (۲۳ آگوست) به خدمات رمزارز پی‌پل، غول پرداخت دیجیتال دسترسی پیدا کرده است. پی‌پل خدمات رمزارزی خود را اولین بار در اکتبر ۲۰۲۰ در آمریکا آغاز کرد. این شرکت در آمریکا نیز همین چهار سکه منتخب (بیت‌کوین‌، بیت‌کوین‌کش، اتریوم و لایت‌کوین) را ارائه می‌کند. پی‌پل در ازای هادل کردن یا سرمایه‌گذاری بلند مدت و نگهداری رمزارز از کاربران هزینه‌ای دریافت نمی‌کند اما تراکنش و تبدیل ارز برای کاربران هزینه دارد.

پی‌پل هنوز جدول مشخصی از این هزینه‌ها ارائه نکرده اما در آمریکا این هزینه‌ها از ۵۰ سنت برای خرید زیر ۲۵ دلار آغاز می‌شود و تا ۱.۵ درصد از خرید‌های بیش از ۱ هزار دلار بالا می‌رود.

مشتریان پی‌پل می‌توانند رمزارز خود را به کیف‌پول‌های دیگر نیز منتقل کنند. رمزارزی که از طریق پی‌پل خریداری می‌شود تنها امکان استفاده و خرج شدن در اپلیکیشن این شرکت را دارد که البته پی‌پل در تلاش است این شرایط را تغییر دهد.

دن شالمند، مدیرعامل پی‌پل، در ماه مارس در مصاحبه‌ای با دیکریپت اعلام کرد که رمزارزها در نهایت می‌توانند به بخشی از یک «ابر اپلیکیشن» تبدیل شوند که برای خرید، خدمات مالی و شناسایی کاربرد دارد.

بازگشت قیمت بیت‌کوین به دوران قبل از ماجرای ایلان ماسک

اخرین باری که بیت‌کوین قیمت بیش از ۵۰ هزار دلار را تجربه کرد به اردیبهشت ماه (اواسط ماه می) برمی‌گردد. ایلان ماسک مدیرعامل بیت‌کوین اعلام کرد که این شرکت به دلیل نگرانی‌های محیط زیستی دیگر پذیرای بیت‌کیون به عنوان یک روش پرداخت نیست. این خبر در کنار فشار چین روی بیت‌کوین و استخراج آن باعث شد که بازار رمزارزها از آن پس یک روند نزولی را دنبال کند و قیمت بیت‌کوین در بدترین روزها تا ۲۸ هزار دلار نیز سقوط کرد.

روی گرداندن ناگهانی ماسک از بیت‌کوین سرمایه‌گذاران را سردرگم کرد زیرا تنها چند ماه قبل این شرکت ۱.۵ میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کرده بود و همین موضوع باعث تقویت سرمایه‌گذاری خرد و کلان در این بازار شد.

شرایط چندی بعد از این هم بدتر شد و دولت چین فشار خود روی استخراج رمزارز در این کشور را افزایش داد و همین موضوع باعث شد تا قدرت شبکه بیت‌کوین به شدت سقوط کند.

حالا پس از حدود سه ماه که اوضاع آنچنان برای رمزارزها مساعد نبود، این بازار با رشد دوباره بیت‌کوین جان تازه‌ای گرفته و دوباره تیتر خبرگزاری‌ها شده است. حالا سوال بسیاری این است که آیا هدف بعدی بیت‌کوین عبور از مرز ۶۰ هزار دلار است و این روند ادامه خواهد داشت یا روند بازار بار دیگر تغییر می‌کند؟

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.