حق امتیاز و جرایم دارندگان پروانه خدمات پستی غیردولتی ابلاغ شد

معاون اول رییس جمهوری، مصوبه مربوط به حق امتیاز صدور پروانه‌های ارایه خدمات پستی داخلی و بین‌الملل و همچنین جرایم تخلفات دارندگان پروانه ارایه خدمات پستی غیردولتی را ابلاغ کرد.

به گزارش فاواپرس، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت خبر داد که محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهوری مصوبه ۲۴ مرداد سال جاری هیات دولت را ابلاغ کرده است که براساس آن حق امتیاز صدور پروانه‌های ارائه خدمات پستی داخلی و بین‌الملل در سال ۱۴۰۰، تسهیم درآمد سالیانه و میزان هزینه خدمات عمومی اجباری (USO) و نیز جرایم تخلفات دارندگان پروانه ارائه خدمات پستی غیردولتی مشخص شده است.

در این مصوبه، خدمات پستی در چهار سطح و براساس شهر محل ارائه خدمات دسته‌بندی شده‌اند که در بالاترین سطح (شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، شیراز، مشهد، رشت، اهواز و کرج) حق امتیاز برای سال جاری ۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

این مصوبه به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه به هیات دولت فرستاده شده بود.

به موجب این مصوبه، دارنده پروانه موظف است درصدی از درآمد سالیانه خود را در چارچوب قوانین و مقررات مربوط و آیین‌نامه ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات عمومی اجباری (USO) در ناحیه خدمات تعیین شده، راساً یا از طریق دیگر دارندگان پروانه هزینه کند.

دارنده پروانه همچنین باید یک درصد از درآمد خود را به عنوان حق سازمان در انتهای هر سال مالی و حداکثر ۶ ماه پس از پایان همان سال، به حساب سازمان نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

مبلغ حق امتیاز صدور پروانه و جریمه مندرج در این مصوبه، برای پروانه‌هایی که بعد از سال ۱۴۰۰ صادر می‌شوند، متناسب با نرخ تورم بخشی اعلامی مراجع ذی‌صلاح افزایش می‌یابد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.