فناپ با تولید اندروید باکس وارد حوزه تجهیزات زندگی دیجیتال شد

فناپ‌تک، شرکت زیرمجموعه هولدینگ فناپ، با ورود به حوزه تولید محصولات مربوط به زندگی دیجیتال، ساخت اندروید باکس را آغاز کرد.

به گزارش فاواپرس، هلدینگ فناپ با ورود به حوزه تولید محصولات مربوط به زندگی دیجیتال، ساخت اندروید باکس را آغاز کرد. هولدینگ فناپ که به بانک پاسارگاد تعلق دارد، از سال ۹۴ در شرکت فناپ‌تک در شهرک صنعتی خرمشهر، ساخت دستگاه‌های کارت‌خوان بانکی Castles را آغاز کرد. کارخانه جدید این مجموعه خردادماه در منطقه آزاد اروند و شهرک صنعتی خرمشهر تأسیس شد که روی تولید محصولات زندگی دیجیتال تمرکز دارد.

کارخانه فناپ تک

 

به‌صورت کلی، فناپ‌تک در زمینه طراحی و تولید سخت‌افزار/راهکارهای بانکی و پرداختی، تولید قطعات یدکی دستگاه‌های کارتخوان، تعمیر و نوسازی کارتخوان‎‌های بانکی، تولید رول کاغذ حرارتی و باتری و UPS فعالیت دارد. این شرکت در سال گذشته توانسته است با افزایش ۶۵ درصدی فروش، در رده‌بندی IMI100 به رتبه ۳۴۸ صعود و با برنامه‌ریزی خود، خرمشهر را به قطب تولید محصولات دیجیتال کشور تبدیل کند. در نتیجه این مجموعه تولید تجهیزات حوزه زندگی دیجیتال همچون مودم ADSL و LTE، دوربین مداربسته، تبلت، گوشی همراه، ساعت هوشمند را در نظر گرفته است.

فناپ‌تک از آغاز این هفته تولید اندروید باکس را به‌صورت CKD آغاز کرده است و در پارت اول حدود ۷ هزار دستگاه راهی بازار خواهد کرد. روش CKD، خلاصه‌شده‌ی عبارت Completely Knocked-Down است و زمانی به‌ کار می‌رود که محصول از کشور مبدأ به‌صورت کاملا قطعه‌قطعه‌ وارد کشور مقصد و در آنجا سرهم می‌شود.

معاون تولید و مدیر کارخانه فناپ‌تک می‌گوید تولید این محصول در راستای وعده مدیران شرکت برای تولید محصولات دیجیتال زندگی هوشمند آغاز شده است و در مراحل بعدی، برد و سایر بخش‌های آن در قسمت‌های مختلف کارخانه تولید و در نهایت در خط مونتاژ قطعات الکترونیک مونتاژ و به بازار عرضه خواهد شد. حمیدرضا سعدی در مورد اقبال از دستگاه اندروید باکس می‌گوید:اندروید باکس محصولی است که در سال‌های اخیر با توجه به گسترش بازار شرکت‌های VOD با اقبال خوبی از سوی مصرف‌کنندگان رو‌به‌رو شده و شاید یکی از دلایل این اقبال، هزینه کمتر برای به‌روزرسانی و هوشمندسازی تلویزیون‌های خانوارهای ایرانی باشد؛ به این جهت که تفاوت قیمت یک تلویزیون هوشمند با یک دستگاه اندروید باکس بسیار قابل ملاحظه است و مصرف‌کننده ترجیح می‌دهد که با هزینه کمتری به خدمات قابل ارائه روی سیستم‌های اندروید خانگی دسترسی پیدا کند. با همین دیدگاه، فناپ‌تک اقدام به تولید این محصول کرده و امیدواریم با بازخوردی که این دستگاه‌ها از بازار خواهد گرفت، امکان این را داشته باشیم که بخش‌های بیشتری از دستگاه را داخلی‌سازی کنیم و در پارت بعدی تولید، شرکت‌های عرضه‌کننده این محصول در بازار بتوانند با فیچرهای اختصاصی خودشان مثل طرح بدنه خاص یا پیکربندی‌های دلخواه تولید دستگاه را به ما سفارش بدهند.

ساخت پادباکس فناپ

مشخصات اندروید باکس فناپ‌

به‌ گفته مدیر سخت‌افزار و شبکه شرکت فناپ‌تک، اندروید باکس تولید فناپ‌تک به‌ دلیل در نظر قرار دادن نیازمندی‌های مصرف‌کننده خانگی در ایران، با اندروید 9 عرضه می‌شود. امیرعلی حبیبی درباره‌ی دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌گوید:در اندروید باکس تولید فناپ‌تک از پروسسور قوی‌تری استفاده شد و دستگاه را به چهار گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره مجهز کردیم که دست مصرف‌کنندگان برای استفاده از اپلیکیشن‌های بازی و ذخیره اطلاعات روی دستگاه باز باشد، ضمن اینکه یک درگاه اتصال کارت SD و دو درگاه USB هم برای افزایش فضای ذخیره (انواع هارددیسک اکسترنال) و سایر ارتباطات روی دستگاه جود دارد. انواع خروجی‌های صدا و تصویر مثل HDMI و اپتیکال هم که به‌صورت روتین روی دستگاه‌های این‌چنینی عرضه می‌شود که دستگاه ما هم مستثنا نیست. کنترل از راه دور دستگاه هم یکی از بهترین‌ Air Mouse-های دنیا است که در جعبه دستگاه ارائه می‌شود و کاربر دیگر نیازی به استفاده از ماوس نخواهد داشت. تیم فنی ما امکان ارائه لانچر اختصاصی برای مشتریان سازمانی را دارد و چون بخش زیادی از محصول داخلی‌سازی خواهد شد، تولید و ارائه خدمات پس از فروش اندروید به‌طور مستمر صورت خواهد گرفت.

بخشی از اندروید باکس‌های تولیدشده فناپ‌تک با برند PODBOX به بازار عرضه می‌شوند. به‌ گفته مدیر پروژه پاد، «پاد یک اکوسیستم یکپارچه پلتفرمی دیجیتال است که با حمایت بانک پاسارگاد و توسط هولدینگ فناپ ایجاد شده.» محمد حسین نورانیان اضافه می‌کند:اين اكوسيستم متشكل از سخت‌افزار و نرم‌افزاری (اپلیکیشن اندروید) است که هر یک به‌صورت مجزا قابل ارائه خواهند بود. سخت‌افزار شامل اندرويدباکسی است که به‌وسيله لانچر اختصاصی كه توسط تيم فنی پادباکس توسعه داده شده‌، امكان برقراری ارتباط با آن، ميسر مي‌شود. اپلیکیشن پادباکس نیز به‌صورت مجزا برای تلویزیون‌‎های اندرویدی و سایر اندروید باکس‌های موجود در بازار توسعه داده شده است.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.