حاکمیت سایبری خارج از کشور ۳۱

اتحادیه اروپا تبلیغات هدفمند مبتنی بر رصد کاربران را ممنوع می‌کند

سازمان حفاظت از اطلاعات اروپا خواستار ممنوعیت تبلیغات هدفمند مبتنی بر ردیابی کاربران شده است. درهمین راستا جریمه هایی برای نقض ممنوعیت نیز در نظر گرفته شده است.

به گزارش «فاواپرس» به نقل از فوربس، سازمان ناظر بر حفاظت از اطلاعات اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده تبلیغات هدفمند و براساس ردیابی فعالیت دیجیتال کاربران ممنوع شود.

این پیشنهاد بخشی از اصلاحات قوانین سرویس‌های دیجیتال است که با هدف افزایش مسئولیت پذیری شرکت‌های فناوری انجام می‌شود.

«واجکیک ویویروسکی»، مقام ناظر بر حفاظت از اطلاعات اروپا (EDPS) پیشنهاد مذکور را مطرح کرده است. البته به نظر می‌رسد این امر بسیار گسترده‌تر از پیشنهادی است که کمیسیون اتحادیه اروپا در ماه دسامبر ارائه کرد. در پیشنهاد کمیسیون اروپا به سادگی به افزایش شفافیت درباره تبلیغات سیاسی و همچنین محدودیت‌هایی بر هدف گیری های خرد و همچنین پروفایل بندی روانشناختی اشاره شده بود.

اما EDPSمعتقد است قانونگذاران اروپایی باید تبلیغات هدفمند و مبتنی بر روش‌های ردیابی فراگیر و دسته بندی اطلاعات برای روش‌های مختلف تبلیغاتی فراوری می‌شود را ممنوع کنند.

این سازمان ناظر همچنین خواستار تدابیری برای اطمینان از آن است که شرکت‌ها هنگام حذف محتوای غیرقانونی یا مخرب از پلتفرم‌های خود تا حد ممکن از پردازش اطلاعات شخصی کاربران اجتناب کنند.

همچنین اضافه می‌کند ایجاد پروفایل با هدف بازبینی محتوا باید ممنوع شود مگر آنکه تهیه کننده سرویس بتواند نشان دهد چنین اقدامی کاملاً ضروری است.

EDPS پیشنهاد می‌کند تمام کشورهای اتحادیه اروپا یک هماهنگ کننده سرویس‌های دیجیتال تعیین کنند که وظیفه نظارت بر پلتفرم‌ها را برعهده گیرد و همخوانی آنان با قوانین را ارزیابی کند. هیأت خدمات دیجیتال اروپا بر اجرای قوانین نظارت می‌کند. این هیأت یک گروه از مشاوران مستقل است که کمیسیون اروپا ریاست آن را برعهده دارد.

به نظر می‌رسد مجازات‌های نقض قوانین شامل جریمه‌های حداکثر ۶ درصدی از عایدی شرکت خواهد بود. در همین حال، تخلفات مداوم می‌تواند به جریمه‌هایی حداکثر تا ۵ درصد عایدی شرکت منجر شود.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.