اپلیکیشن «طاقچه» از گوگل پلی حذف شد

طاقچه، پلتفرم دانلود و خرید کتاب یکی دیگر از اپلیکیشن‌های ایرانی است که از گوگل پلی حذف شده است. اگرچه طاقچه می‌گوید گوگل دلیل این اقدام را بیان نکرده و پیگیری‌های این شرکت در روزهای اخیر به جایی نرسیده است.

به گزارش فاواپرس، آپارات، فیلیمو و بلد از جمله اپلیکیشن‌های ایرانی حذف شده توسط گوگل هستند که علت آن‌ها، تحریم‌های آمریکا عنوان شده است. در حالی که طاقچه مدتی است از استور اندرویدی گوگل حذف شده و دلیل آن هنوز مشخص نیست اما با توجه به اتفاقات اخیر، حذف به علت تحریم‌های آمریکا دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

هنوز هیچ اطلاعات جدیدی درباره تصمیم اخیر گوگل برای حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از پلی استور منتشر نشده اما مسئولان اپ‌های ایرانی در گفتگویی اعلام کردند در تلاش هستند تا با مکاتبه از طریق وکلای حقوقی خود در خارج و داخل کشور بتوانند به زودی این مشکل را حل کنند و برنامه‌های آن‌ها به فروشگاه اندرویدی گوگل بازگردند.

داستان حذف برنامه‌های ایرانی از اپ استور و گوگل پلی موضوع تازه‌ای نیست. شهریور ماه ۹۶ نیز گوگل همانند اپل با ارسال ایمیلی اقدام به حذف برخی اپلیکیشن‌های ایرانی کردند. البته حذف اپلیکیشن‌های اندروید از پلی‌استور مشکلات عدیده‌ای مشابه اقدام اپل ایجاد نمی‌کند. زیرا سیستم عامل اندروید امکان دانلود و نصب اپلیکیشن‌ها را از فروشگاه‌های متفرقه می‌دهد و در حال حاضر این اپ‌های حذف شده، قابل دانلود از استورهای اندرویدی ایرانی هستند.

باید منتظر ماند و دید قطار حذف اپ‌های ایرانی باز هم قربانی بیشتری گرفته یا تنها به چند اپلیکیشن خاص محدود خواهد شد. به نظر می‌رسد تحریم‌های گوگل در کنار فشارهای در داخل برای اجرای طرح صیانت، روزهای سختی را برای اکوسیستم استارتاپی کشور رقم زند.

خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.