پرداخت خلافی ازطریق اپلیکیشن‌های پرداخت قطع شد

دسترسی شرکت‌های خصوصی به سامانه خلافی آنلاین برای پرداخت جرایم رانندگی قطع شد.

رئیس پلیس راهور ناجا از قطع دسترسی شرکت‌های خصوصی برای پرداخت جرایم رانندگی خبر داد.

کمال هادیان‌فر دراین‌باره اعلام کرد: «شرکت‌های خصوصی پرداخت‌های مردم را نزد حساب بانکی خودشان سپرده می‌کنند و از سودش بهره می‌برند و بعد از چند روز به حساب خزانه واریز می‌کنند.»

هادیان‌فر افزود: شرکت‌های خصوصی خدماتی ایجاد کرده‌اند که بیشتر برایشان کسب درآمد دارد. در بازدید‌هایم از مراکز شماره‌گذاری، مکرر کسانی را دیدم که از‌طریق این اپ‌ها جریمه پرداخت کرده‌اند و بعد از پنج روز به مرکز شماره‌گذاری آمده‌ و نتوانسته‌اند خدمت بگیرند.

بر‌همین‌اساس، سردار هادیان‌فر گفت دسترسی این شرکت‌ها به سامانه خلافی آنلاین قطع شده است و پلیس راهور این درگاه‌ها را تأیید نمی‌کند. وی توصیه کرد مردم برای پرداخت جریمه، از درگاه‌ راهور ۱۲۰ یا ATM یا درگاه بانک‌های معتبر به‌جای اپلیکیشن‌ها ازجمله آپ و قبضینو استفاده کنند. او گفت: جرائم جزء دیون دولتی هستند و شماره‌حساب خزانه دارند. بانک‌های مسئول این حوزه بلافاصله پس از دریافت جریمه، باید آن را به حساب خزانه واریز کنند و اعلام وصول خزانه به‌صورت سیستمی به ما داده می‌شود و می‌توانیم به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

این موضوع در حالی رخ داده است که چند روز پیش مدیرعامل آیتول، درگاه تجمیع خدمات خودرو، اعلام کرد قطعی سامانه‌های خلافی آنلاین در اپلکیشن‌های پرداختی به‌دلیل ارائه سرویس جدید پلیس راهور است. امیرحسین عبیری گفت: … ما از پلیس راهور پیگیری کردیم. دو تا سه ماه است که می‌خواهد API جدید ارائه دهد؛ اما همچنان اتفاقی رخ نداده است.

پلیس راهور ناجا پیش‌از‌این هم اجازه پرداخت خلافی را به هیچ‌یک از شرکت‌های خصوصی نداده بود و مذاکرات مسئولان اپلیکیشن‌ها با این نهاد برای اعطای مجوز نیز تاکنون به نتیجه قطعی نرسیده است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.