وزیر ارتباطات: به زودی پست می‌تواند به نیابت از مردم کارهای اداری‌شان را انجام دهد

وزیر ارتباطات در بازدید از از مرکز تجزیه مبادلات کشور با همراهی مدیرعامل شرکت ملی پست اعلام کرد که در تلاش هستند تا ظرفیت‌های پست بیشتر شود و خدمات جدیدی به مردم ارائه شود. او تاکید کرد یکی از این خدمات می‌تواند انجام برخی کارهای اداری مردم توسط مامورین پستی باشد.

به گزارش فاواپرس، «عیسی زارع‌پور» در گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد که پست در جهان کرونایی چند سال اخیر نقش ویژه‌ای برای مردم و کسب و کارها پیدا کرده است: «بسیاری از فروشگاه‌های مجازی با پست درگیر هستند و مردم محصولات آنلاینی که خریداری می‌کنند را از طریق پست دریافت می‌کنند. کار برخی از بخش‌های دولتی کمتر شده در حالی که کار پست به شدت افزایش پیدا کرده و تقریبا بار اصلی فروش کسب و کارهای مجازی را به دوش می‌کشند.»

زارع پور تاکید کرد که در جلسه هم‌اندیشی که امروز با رییس پست کشور، «رمضانعلی صبحانی فر» داشته سعی کردند تا به نتایجی با آنها برسند تا بتوانند خدمات و کیفیت پست را توسعه ببخشند: «می‌خواهیم پستی هوشمند در کشور داشته باشیم. در مورد متنوع کردن سبد خرید پستی اقداماتی انجام دهیم و حتی ظرفیت‌هایی جدید ایجاد کنیم که به کمک مردم بیاید. مثلا پست می‌تواند به نیابت از مردم یک سری کارهای اداری را برایشان انجام دهد و این طرح‌ها به زودی اجرایی خواهند شد.»

زارع پور همچنین تاکید کرد بحث‌هایی مثل داده‌محور کردن مرسولات پستی می‌تواند به هوشمند شدن پست کشور کمک کند: «در این حالت به غیر از رهگیری پستی که هم‌اکنون هم به طور دقیق در حال انجام است، رهگیری بسیار جزیی‌تر خواهد شد به طوری که کاربر می‌تواند به اینکه چه ساعتی مرسوله پستی را دریافت کند هم دست پیدا کند. همچنین می‌توانیم از مردم بازخورد و نظرسنجی داشته باشیم تا بدانیم چطور باید کیفیت خدمات پست را افزایش دهیم.»

عصر دیروز نیز وزیر ارتباطات در بازدید سرزده از منطقه پانزده پستی تهران با بیان اینکه پست به پیشران کسب‌وکارهای مجازی در دوره کرونا تبدیل شده است، دستور اصلاح برخی بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌های داخلی را داده بود. او با شنیدن مشکلات ماموران پستی گفته بود که: « برای حل این مشکلات نیازمند همدلی همه‌جانبه در دولت و مجلس برای اصلاح برخی قوانین و مقررات به‌منظور پاسخ دادن به نیازهای کارکنان شریف و زحمتکش شرکت ملی پست هستیم.»

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.