بیانیه رسمی زرین‌پال برای بازداشت بنیان‌گذاران خود

زرین‌پال بیانیه‌ای رسمی در خصوص دلایل و چرایی بازداشت و آزادی بنیان‌گذاران این پرداخت‌یار در روز گذشته ۴ مهرماه ۱۴۰۰ صادر کرد در این بیانیه زرین‌پال روی گفت‌وگو و تعامل با رگولاتوری برای ایجاد فضایی بهتر برای فعالیت تاکید کرده است.

به گزارش فاواپرس، طبق این بیانیه روز شنبه مورخ ۳ مهر ماه ۱۴۰۰ علی و مصطفی امیری هم‌بنیان‌گذاران زرین‌پال، با همراهی ۵ شرکت پرداخت‌یار دیگر، به منظور درخواست برگزاری جلسه‌ای با بانک مرکزی، راهی آنجا می‌شوند. درخواست مورد پذیرش قرار می‌گیرد. اما دقیقا در روزی که جلسه باید برگزار شود یعنی یکشنبه ۴ مهر ماه، برادران امیری توسط پلیس فتا برای ادای توضیحات احضار می‌شوند.

در این بیانیه اشاره شده که به دلیل این احضار فرصت گفت‌وگو با بانک مرکزی برسر موضوعات مورد اختلاف از دست می‌رود و در نهایت نیز برادران امیری به جرم تشویش علیه اذهان عمومی بازداشت و به دادسرای ناحیه ۳۳ واقع در جنب زندان اوین منتقل می‌شوند که با پیگیری واحد حقوقی زرین‌پال، ادای توضیحات توسط برادران امیری و کافی نبودن ادله برای قاضی محترم پرونده، هم‌بنیان‌گذاران زرین‌پال با تعهد کتبی آزاد می‌شوند.

زرین‌پال در این بیانیه به سابقه ۱۱ ساله فعالیت خود و اوج و فرودهای فعالیتش در این صنعت اشاره کرده اما تاکید کرده است که ایجاد فضای مناسب و شفاف در تجارت الکترونیکی یکی از اهداف اصلی آنان به شمار می‌آید. در این بیانیه همچنین به اجباری شدن دریافت اینماد برای دریافت درگاه پرداخت نیز که یکی از دلایل تجمع پرداخت‌یاران جلوی بانک مرکزی بوده نیز اعتراض شده است چرا که آنان این اقدامات را موجب محدود شدن زمین بازی می‌دانند که در نهایت موجب از بین رفتن این کسب و کارها خواهد شد.

زرین پال در کنار ۳ پرداخت‌یار دیگر چندی پیش نسبت به صدور دستورالعمل الزامی شدن دریافت نماد اعتماد الکترونیکی از سوی پذیرندگان آنان از بانک مرکزی نزد دیوان عدالت اداری شکایت کرده بودند

البته این اولین باری نبود که برادران امیری در طول فعالیت خود احضار یا بازداشت شده‌اند، طی سال‌ها فعالیتشان بارها به دلایل مختلف این فعالان حوزه فین‌تک به دادگاه احضار شده‌اند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.