بهترین میکروفون برای خوانندگی

وقتی آهنگی را در استودیو ضبط می‌کنید یا در حین اجرای زنده هستید، یک میکروفون حرفه ای چیزی است که به کار شما کیفیت می‌بخشد. این روزها انواع زیادی از میکروفون‌ها در بازار به فروش می‌رسند و شاید انتخاب را کمی مشکل کند.

از این رو، در این مقاله ما در مورد اینکه کدام نوع میکروفون برای خوانندگی و آواز در برنامه های استودیویی و زنده استفاده می‌شود، صحبت خواهیم کرد. همچنین اطلاعات فروشگاه آوازک را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا خریدی امن و خوب را تجربه کنید. در ادامه همراه ما باشید.

 

درک نحوه آواز خواندن و چگونگی ضبط صدا توسط میکروفون‌ها

برای ضبط صدای باکیفیت، میکروفن باید ویژگی‌های صدای خواننده را برجسته کند. بنابراین قبل از اینکه درباره بهترین میکروفون های خوانندگی صحبت کنیم، اجازه بدهید در مورد آواز و نحوه ضبط این صداها اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذاریم. هنگام انتخاب این میکروفون، باید چند عامل کلیدی را در نظر گرفت:

  • محدوده صوتی و هارمونیک
  • جلوگیری از آواهای انفجاری
  • اثر مجاورت در میکروفون‌های جهت‌دار
  • بررسی پیش از دریافت فیدبک (بازخورد)

 

  1. محدوده آوازی و هارمونیک

محدوده آوایی، محدوده فرکانس‌های اساسی‌ای را که یک خواننده ممکن است با صدای خود بخواند، توصیف می‌کند. این محدوده‌ها از فردی به فرد دیگر متفاوت هستند و اغلب در موسیقی به عنوان باس، باریتون، تنور، آلتو، سوپرانو و … تعریف می‌شود. پایین‌ترین نت از کمترین محدوده آوازی (Bass) E2 است و فرکانس اساسی آن 82 هرتز است. بالاترین نت از بالاترین محدوده آوازی (سوپرانو) E6 است و فرکانس اساسی آن 1319 هرتز است.

توجه داشته باشید که بسیاری از خوانندگان نمی‌توانند با فرکانس پایین 82 هرتز E2 یا با شدت بالا 1319 هرتز E6 بخوانند. این فقط ارائه محدوده‌های آوازی پایین و بالا است. این فرکانس‌های بنیادی دارای هارمونیک‌هایی هستند که صدای خواننده را کامل می‌کند. این هارمونیک‌ها می‌توانند تا 16 کیلوهرتز متغیر باشند، اما اغلب فقط قوی هستند و تا حدود 8-10 کیلوهرتز نیز وجود دارند. بنابراین، برای ضبط کامل صدای یک خواننده، ما میکروفون باسیم یا میکروفون بی سیمی می‌خواهیم که در محدوده‌ای به صدا حساس باشد که ما آن را به طور کلی 82 تا 10 هزار هرتز تعریف کرده‌ایم.

  1. جلوگیری از آواهای انفجاری

آواهای انفجاری به عنوان یک صدای طبیعی در آواز محسوب می‌شوند. این صداها زمانی ایجاد می‌شوند که هوا موقع خروج از دهان، به صامت‌های قوی مانند B ، D ، G ، K ، P و T برخورد می‌کند. اگر چه این اتفاق تقریبا اجتناب‌ناپذیر است، ولی می‌توان آن‌ها را قبل و هنگام برخورد با میکروفون به حداقل رساند. مثلا در استودیو، خواننده می‌تواند از میکروفون فاصله بگیرد، یک پاپ فیلتر بین خواننده و میکروفون قرار دهیم و میکروفون را کمی خارج از محور کج کنیم. همچنین ما می‌توانیم از میکروفون همه جهته استفاده کنیم، زیرا آن‌ها در برابر تداخل صوتی بسیار مقاوم هستند.

با این حال، میکروفن‌های کاردیوئید معمولا در خوانندگی بهترین صدا را دارند، بنابراین استفاده از میکروفن همه جهته همیشه بهترین گزینه نیستند. هنگام انتخاب میکروفون صوتی کاردیوئید برای استودیو، سعی کنید یک میکروفون با حداقل رنگ خارج از محور پیدا کنید تا میکروفون از این صداهای ناخواسته جلوگیری کند.

بهترین میکروفون برای خوانندگی

  1. اثر مجاورت در میکروفون‌های جهت‌دار

میکروفون‌های جهت‌دار اثر نزدیکی را نشان می‌دهند، که با نزدیک شدن منبع صدا به دیافراگم میکروفون، پاسخ بیس میکروفون افزایش می‌یابد. اثر مجاورت می‌تواند به افزودن گرما و قدرت پایین به صدا کمک کند، اما همچنین می‌تواند به سرعت صدا را ناواضح و غیرشفاف کند. انتخاب میکروفونی که از راه دور عالی به نظر برسد برای خواننده اهمیت دارد. انتخاب میکروفون با فیلتر نیز می‌تواند برای آواز مفید باشد.

  1. بررسی پیش از دریافت فیدبک (بازخورد)

هنگام اجرای زنده با تقویت صدا، بسیار مهم است که ما یک میکروفون با بازدهی قبل از بازخورد بالا را انتخاب کنیم. افزایش بازخورد به میکروفن و محل بلندگوها و نزدیکی آن‌ها به یکدیگر بستگی دارد. میکروفون‌های کاردیوئید که در پشت بلندگوهای جلوی خانه قرار گرفته‌اند و از مانیتورهای صحنه دور هستند، استانداردی برای میکروفون‌های صوتی زنده هستند که بیشترین بازدهی را قبل از بازخورد ارائه می‌دهند. در ضمن، انتخاب میکروفونی که در رده پایین، به ویژه در محدوده فرکانس زیر صدا، حساسیت چندانی نداشته باشد نیز گزینه ارزشمندی است.

بهترین میکروفون های خوانندگی

حال که با ویژگی های بهترین میکروفون برای خوانندگی آشنا شدید، در ادامه برخی از بهترین آن‌ها به شما معرفی می‌کنیم:

  1. میکروفن Rode NT1A

این میکروفن برای ضبط وکال و خوانندگی بسیار مناسب است و عملکرد خوبی دارد. در ضمن، صدای شفافی را تولید می‌کند و مدل‌های مختلفی را شامل می‌شود. از قابلیت‌های میکروفون می‌توان به حساسیت بالای آن اشاره کرد که همین باعث شده این برند به یکی از بهترین میکروفون های خوانندگی تبدیل شده است. در ضمن، شما می‌توانید از یک اکو همراه استفاده کنید و به طور همزمان یک بلندگوی قابل حمل داشته باشید و میکروفون خود را به آن وصل کنید. این وسیله برای اجراهای زنده مناسب است، زیرا شما می‌توانید به راحتی اکو همراه را جابه‌جا کنید.

  1. میکروفن Marantz Umpire

این مدل یکی از مناسب ترین میکروفون ها برای خوانندگی است که با وجود دیافراگم بزرگ خود می‌تواند با کیفیت بالا به ضبط صدا بپردازد. شما به راحتی می‌توانید ازیکروفون را به ویندوز و مک وصل کنید از ویژگی‌های آن بهره ببرید. داشتن لرزره‌گیر، پاپ فیلتر و پایه، از دیگر مزایای میکروفون Marantz Umpire هستند. به علاوه، برای افرادی که قیمت میکروفن خوانندگی ارزان برای‌شان اهمیت دارد، بهترین گزینه است. زیرا در مقابل کیفیتی که ارائه می‌دهد، قیمت مقرون به‌صرفه‌ای دارد. همچنین شما می‌توانید در سایت avazac.com انواع میکروفن‌ها را مشاهده کنید و پس از مشاهده ویژگی‌های آن‌ها دست به خرید بزنید.

بهترین میکروفون برای خوانندگی

  1. میکروفن Shure SM58

این میکروفن یکی از بهترین مدل‌های داینامیک موجود در بازار است و خوانندگان زیادی میکروفون بی سیم آن را برای اجراهای زنده خود تهیه می‌کنند. میکروفون SM58 در کنار کیفیت فوق‌العاده خود، هزینه بسیار مناسبی هم دارد. بسیاری از خوانندگان برای ضبط‌های قوی‌تر از این مدل استفاده می‌کنند. در ضمن این میکروفون برای افرادی که دوست دارند به صورت نشسته اجرا کنند نیز مناسب است.

 

خرید میکروفون برای خوانندگی

ما در این مطلب سعی کردیم تا بهترین میکروفون ها را معرفی کنیم و به شما بگوییم که در این میکروفون‌ها به دنبال چه ویژگی‌هایی باشید. با این حال خرید میکروفون به تخصص بیشتری نیاز دارد، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان آوازک در ارتباط باشید. در آوازک معتبرترین و بهترین میکروفن های خوانندگی عرضه می‌شوند و همگی گارانتی چندین ساله دارند. همچنین شما می‌توانید سوالات خود را بپرسید و مدلی را تهیه کنید که برای شما مناسب‌تر است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره‌های رایگان، با شماره 02191016050 تماس بگیرید.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.