معرفی گوشی‌های آیفونی که ضد آب هستند

شما هم از خیس شدن گوشی‌تان زیر باران می‌ترسید؟ ترجیح می‌دهید وقتی کنار استخر ایستاده‌اید موبایل‌تان در جای امنی باشد؟ از گذاشتن گوشی در کنار لیوان آب دچار هراس می‌شوید؟ پس وقتش است سراغ گوشی‌های ضد آب بروید.

شما هم از خیس شدن گوشی‌تان زیر باران می‌ترسید؟ ترجیح می‌دهید وقتی کنار استخر ایستاده‌اید موبایل‌تان در جای امنی باشد؟ از گذاشتن گوشی در کنار لیوان آب دچار هراس می‌شوید؟ پس وقتش است سراغ گوشی‌های ضد آب بروید. در بین گوشی‌های موجود در بازار انواع مدل‌های گوشی‌ آيفون یا اپل که در سال‌های اخیر معرفی شده‌اند از قدرت بالایی در برابر آب برخوردارند. در این مقاله قصد داریم نگاهی کوتاه به ویژگی آیفون‌های ضد آب بیندازیم.

کدام مدل‌های آیفون ضد آب هستند؟

رقابت بین برندهای مختلف حالا بر اساس قدرت‌های سخت‌افزاری پیشرفته‌تر متمرکز شده. مدل های گوشی آیفون از 7 به بعد، همگی مقاومت بالایی در برابر آب، خیس شدن و گرد و غبار دارند. در این میان برخی مدل‌ها جزء بهترین‌ ضدآب‌ها از هر نظر هستند، که بررسی‌شان خواهیم کرد.

مدل های گوشی آیفون که ضدآب هستند:

  • iPhone 7
  • iPhone 7 Plus
  • iPhone 8
  • iPhone 8 Plus
  • iPhone X
  • iPhone XR
  • iPhone XS Max
  • iPhone XS
  • iPhone 11 Pro Max
  • iPhone 11 Pro
  • iPhone 11
  • iPhone SE (نسل دوم)
  • iPhone 12 Pro Max
  • iPhone 12 Pro
  • iPhone 12 mini
  • iPhone 12

همه گوشی‌های آیفون به یک اندازه ضد آب هستند؟

در ساخت مدل‌های جدیدتر گوشی‌ آیفون سعی کرده‌اند استاندارهای مقاومت هم در برابر آب و هم گرد و غبار را بیشتر کنند. برای بررسی مقایسه‌ای بین این مدل‌ها لازم است با اصطلاح IP آشنا شویم.
در زمان خرید گوشی ضد آب حتما باید به درجه‌ی IP آن توجه کنیم. درجه‌ی IP نمایانگر میزان محافظت گوشی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است. اولین رقم این ملاک که نشان‌دهنده‌ی مقاومت در برابر غبار است نباید کمتر از 6 باشد. دومین رقمی که مقابل IP نوشته می‌شود نشان‌دهنده‌ی قدرت ضد آب گوشی‌ست که باید 7 و بالاتر باشد. حالا بیایید در مدل های گوشی آیفون درجه‌ی ضد آبی را بررسی کنیم.

IP گوشی‌های ضدآب آیفون

در مدل‌های مختلف خانواده‌ی iPhone 12 شامل مینی، پرو و پرو مکس، درجه‌ی IP برابر با 68 است؛ IP68. به صورتی گویاتر مقاومت این مدل های گوشی آیفون در برابر گرد و غبار کاملا استاندارد است. همچنین آیفون 12 می‌تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 6 متری در برابر نفوذ آب مقاومت کند.

آیفون‌های Pro 11 و 11 Pro Max نیز با درجه‌ی IP68 و استاندارد IEC 60529 تحمل بالایی در برابر نفوذ آب دارند. این مدل‌ها می‌توانند به مدت 30 دقیقه در عمق 4 متری آب از خود مقاومت نشان دهند.

آیفون 11، iPhone XS و iPhone XS Max نیز با استاندارد IP68 و استاندارد ICE 60529 می‌توانند در عمق 2 متری حداکثر 30 دقیقه تاب بیاورد.

استاندارد IP گوشی‌های iPhone SE (نسل دوم) ، iPhone XR ، iPhone X ، iPhone 8 ، iPhone 8 Plus ، iPhone 7 و iPhone 7 Plus برابر با 67 است. به این معنا که تمامی این مدل‌ها در عمق حدکثر 1 متری به مدت 30 دقیقه در برابر نفوذ آب تحمل بالایی دارند. واضح است که در جدیدترین کدل گوشی آیفون، یعنی گوشی آیفون 13 پرومکس نیز این ویژگی وجود خواهد داشت.

گوشی‌های آیفونی که ضد آب هستند

استاندارد IP آیفون چقدر اعتبار دارد؟

در بررسی استاندارد IP عبارت حداکثری هم در زمان و هم در عمق آب وجود دارد. طبیعتا این مقاومت در نتیجه‌ی روش استفاده‌ی کاربر و مدت زمان استفاده از آیفون می‌تواند کاهش داشته باشد.
برای مراقبت بیشتر از گوشی‌ آيفون‌تان بهتر است بیشتر مراقبت‌های فیزیکی را اعمال کنید. ضدآب بودن گوشی به معنای راحت شنا کردن با آيفون‌تان نیست. پس تا جایی که برای‌تان ممکن است از این‌ کار اجتناب کنید.

بهترین گوشی‌های ضد آب آیفون

مدل های گوشی آیفون که در سال‌های اخیر معرفی شده‌اند، همه به درجات مختلفی در برابر نفوذ آب مقاوم هستند. در این بین برخی از این مدل‌‌ها به صورت کلی جزء بهترین‌های بازار موبایل محسوب می‌شوند.

گوشی‌های آیفونی که ضد آب هستند

iPhone 12 Pro Max

بسیار از کارشناسان دنیای موبایل به آیفون 12 پرو مکس لقب بهترین گوشی ضد آب دنیا را داده‌اند. این عنوان واقعا برازنده‌ی این مدل است. استاندارد IP68 در کنار سایر ویژگی‌های شاخص آیفون 12 Pro Max ارزش خریدش را چندین برابر می‌کند.
صفحه‌ی نمایش 6.7 اینچی با فناوری OLED وضوح تصویری 2778×1284 را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. پردازنده‌ی A14 Bionic ،‌قاب سرامیکی قدرتمند،‌ باتری بزرگتر و با دوام‌تر، دوربین 12 مگاپیکسلی واقعی ویژگی‌های شاخص آیفون 12 پرو مکس هستند. تنها نقطه‌ی ضعفی که به این گوشی وارد است فضای ذخیره‌سازی 64 گیگابایتی آن است.

iPhone 12

اگر به دنبال گوشی‌ بادوام می‌گردید که ضد آب باشد؛ iPhone 12 گزینه‌ی خوبی است. مقاومت این مدل در برابر آب IP68 است. دارای صفحه‌ی نمایش 6.1 اینچی‌ست که با فناوری OLED وضوح تصویر 2532×1170 را در اختیار کاربر می‌گذارد.
پردازنده‌‌ی گوشی مانند مدل 12 پرو مکس A14 Bionic است. عمر باتری نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر بهبود قابل ملاحظه‌ای دارد، با این حال همچنان فاصله‌ی زیادی با پرو مکس قابل مشاهده است. با این حال حسن انتخاب آیفون 12 قیمت پایین‌تر آن محسوب می‌شود.
دوربین‌ اصلی و دوربین جلوی گوشی از نظر کیفیت تصویربرداری فوق‌العاده‌اند. با وجود سرامیک قدرتمند به کار رفته در ساخت بدنه می‌توانید با آٰرامش بیشتری از کار با گوشی‌تان لذت ببرید.

iPhone 11

گوشی‌های خانواده‌ی آیفون 11 قیمت‌های مناسب‌تری پیدا کرده‌اند. به همین جهت برای کسانی مناسب هستند که کمی محدودیت بودجه دارند، اما به دنبال گوشی‌های ضد آب می‌گردند. این گوشی هم مانند، آیفون 12 و 12 پرو مکس در صدر لیست بهترین‌های ضد آب بازار جهانی موبایل قرار دارد.

مقاومت IP68 در برابر آب، صفحه‌ی نمایش LCD با سایز 6.1 اینچ، دوربین اصلی و سلفی 12 مگاپیکسل ویژگی‌های بارز آیفون 11 محسوب می‌شود.

آیفون 11 به لطف پردازنده سریع A13 Bionic عملکرد بالایی دارد. باتری از نظر نگه‌داری شارژ در مقایسه‌ با مدل‌های قدیمی‌تر بهبود یافته. اما فاقد امکان شارژر سریع است. در کل با توجه به قیمت و امکانات خرید آیفون 11 ارزش بالایی دارد.

iPhone SE

در بین مدل های گوشی آیفون، خرید مدل SE مقرون به صرفه است. با مقاومت IP67 به مدت 30 دقیقه در عمق 1 متری دوام می‌اورد. صفحه‌ی نمایش 4.7 اینچی با فناوری LCD دارد. دوربین اصلی‌اش 12 مگاپیکسل و دوربین جلوی گوشی 7 مگاپیکسل قدرت دارد. و از همه مهم‌تر به پردازنده‌ی A13 Bionic مجهز است. پس کاربر می‌تواند انتظار حداکثر کارایی را از گوشی خود داشته باشد.

 

جمع‌بندی

مدل های گوشی آیفون با عنوان ضد آب، مقاومت بالایی در برابر نفوذ هر گونه مایعات دارند. اگر گوشی‌تان در رودخانه افتاد که غفلتا آبی بر روی آن ریخت؛ بهتر است سریع آن را یا دستمال خشک کنید و بدون نگرانی از آن استفاده کنید. حتی اپل توصیه کرده اگر گوشی‌تان با ماده‌ای آلوده شد، آن‌را با آب شیر بشورید و بعد با دستمال نرمی خشک‌ کنید. فقط حواس‌تان باشد تا خشک شدن کامل گوشی را شارژ نکنید.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.