منابع خبری اعلام کردند؛

داده های ۱.۵ میلیون کاربر فیس‌بوک برای فروش عرضه شد

برخی منابع خبری اعلام کردند اطلاعات خصوصی بیش از ۱.۵ میلیارد کاربر فیس بوک توسط هکرها برای فروش عرضه شده است.

به گزارش فاواپرس، همچنین طبق اطلاعات Privacy Affairs داده‌های عرضه شده برای فروش شامل نام کاربران، ایمیل، شماره موبایل، موقعیت مکانی، جنسیت و نام کاربری افراد است. داده‌ها جدید و مربوط به ۲۰۲۱ هستند.

این در حالی است که رسانه ها از افت شدید ارزش سهام فیس بوک پس از انتشار خبر اختلالات در سرویس‌های آن خبر داده اند.

از سوی دیگر بر اساس گزارش نیویورک تایمز، تجهیزات اداری و ابزار مربوط به ارتباطات داخلی فیسبوک نیز از دسترس خارج شده اند و اکثر کارکنان فیس بوک قادر به کار نیستند.

اختلال در سرویسهای فیس بوک در حالی رخ داده که این شرکت به تازگی تحت فشار شدید کنگره آمریکا است.

در همین رابطه فرانسیس هوگن که قبلاً به عنوان مدیر تولید در تیم اخبار جعلی مدنی فیس بوک فعالیت می‌کرد رازهای پنهان این شرکت را فاش کرده. او افشاگری است که اسناد مربوط به تحقیق وال استریت ژورنال و جلسه استماع سنای آمریکا درباره آسیب اینستاگرام به دختران نوجوان را ارائه داده است.

نشریه وال استریت ژورنال گزارش‌هایی مبتنی بر اسناد داخلی و ایمیل‌های فیس بوک منتشر کرد که نشان می‌داد این شبکه اجتماعی با ایجاد تغییراتی در الگوریتم محتوا به دوقطبی شدن فضای آنلاین دامن زده است. همچنین این اسناد نشان داد فیس بوک اقدامات لازم برای مقابله با محتوای تردید درباره واکسیناسیون را اتخاذ نکرده و علاوه بر این موارد از آسیب اینستاگرام به سلامت ذهنی دختران نوجوان نیز آگاه بوده است.

هوگن قرار است روز سه شنبه در مقابل یکی از کمیته‌های زیرمجموعه سنا حاضر شود و درباره تحقیقات این شرکت در زمینه تأثیر اینستاگرام بر کاربران جوان شهادت دهد.

تاکنون دلیل اصلی اختلال و قطعی جهانی فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ به درستی اعلام نشده است.

خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.