قطع فیسبوک و واتس‌اپ باعث افزایش قیمت بیت‌کوین شد

بسیاری از کاربران توییتر پس از دسترس خارج شدن فیسبوک و شبکه‌های اجتماعی زیرمجموعه‌اش، خواستار یک شبکه‌ اجتماعی غیر‌متمرکز بر بستر بلاک‌چین شدند. در پی این قطعی همچنین قیمت بیت‌کوین از ۴۹ هزار دلار عبور کرد.

به گزارش فاواپرس، شبکه‌‌های اجتماعی اصلی و بسترهای ارتباطی فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ عصر روز گذشته دوشنبه ۱۲ مهر با افزایش قیمت بیت‌کوین و رمزارز‌ها آفلاین شدند.

قیمت بیت‌کوین (BTC) پس از سقوط به پایین‌ترین سطح روزانه خود در کمتر از ۲ ساعت به بیش از ۴۸ هزار دلار رسید و تقریباً ۳ درصد افزایش قیمت یافت. قیمت اتریوم (ETH) نیز به طور مشابه در مدت مشابه ۲.۷ درصد افزایش یافت و در زمان انتشار این خبر به ۳.۳۷۶ دلار رسید.

بی‌ثباتی ناگهانی قیمت در حالی رخ می‌دهد که ترافیک شبکه‌های‌ اجتماعی فیسبوک،اینستاگرام، برنامه اشتراک‌گذاری عکس و فیلم و برنامه پیام‌رسان واتساپ تقریباً در ساعت ۱۱ و ۱۶ دقیقه صبح EST در ۴ اکتبر کاهش یافت. به گفته تیم ارتباطات فیسبوک که از طریق توییتر اطلاع‌رسانی کردند، این شرکت «در تلاش بود تا هرچه سریع‌تر همه چیز به حالت عادی برگردد.»

در مارس ۲۰۱۹، هر سه پلتفرم تقریباً در همان زمان یک قطعی بزرگ را گزارش کردند که بیش از ۲۴ ساعت به طول انجامید. در آن زمان، فیس‌بوک این مشکلات را به “تغییر پیکربندی سرور” نسبت داد.

این وقفه‌ها ممکن است بر مشارکت جامعه در پروژه‌های رمزارز و بلاک‌چین تأثیر بگذارد، درحالی که دیسکورد «Discord »، توییتر «Twitter»،یوتویوب «YouTube» و بسیاری از پلتفرم‌ها هنوز به طور عادی کار می‌کنند، بسیاری از کاربران علاقه‌مند به رمزارز در توییتر، در حال حاضر از این حادثه برای برجسته کردن نیاز به یک شبکه اجتماعی غیر‌متمرکز ساخته‌شده روی بلاک‌چین استفاده می‌کنند.

آلن فارینگتون که به طور مرتب در مورد بیت کوین و رمزارزها در وبلاگ Medium خود می‌نویسد، می‌گوید: «اگر آنها فیسبوک را روی بلاک‌چین ایجاد می‌کردند،هرگز این اتفاق نمی‌افتاد.»

این خاموشی به دنبال آن است که فرانسیس هاگن، کارمند سابق فیس‌بوک،هزاران سند را به روزنامه‌نگاران و دیگران تحویل داده است که نشان می‌دهد این شرکت در مورد حذف سخنان نفرت‌انگیز و پست‌های تشویق‌کننده خشونت از پلتفرمش، آنچه را که ادعا کرده است انجام نداده است. سهام فیسبوک روز دوشنبه با بیش از ۵درصد کاهش به ۳۲۴.۹۰ دلار در زمان انتشار این اخبار رسید.

خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.