آغاز ثبت نام اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

«ایلان ماسک» مدیرعامل اسپیس ایکس با انتشار توییتی از علاقمندان خواست تا برای دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک ثبت نام کنند

به گزارش فاواپرس، وی در متن توییت خود به این نکته اشاره کرده که استارلینک برای مناطق جغرافیایی با تراکم جمعیتی کم تا متوسط طراحی شده است. این بدان معنی است که در برخی مناطق، استارلینک می‌تواند به سرعت، حداکثر کاربران آن منطقه را تحت پوشش خود قرار دهد.

 

وی همچنین اضافه کرد که با پرتاب ماهواره‌های بیشتر ، اسپیس ایکس می‌تواند خدمات بیشتری ارائه دهد. ایلان ماسک پیشتر گفته بود استارلینک تا سال ۲۰۲۲ می‌تواند ۵۰۰.۰۰۰ کاربر را تحت پوشش خود قرار دهد.

در صفحه مربوط به ثبت نام اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به این موضوع اشاره شده که استارلینک در حال حاضر برای تعداد محدودی از کاربران در مناطق تحت پوشش در دسترس است و این شرکت براساس اولویت ثبت نام، خدمات خود را ارائه می‌دهد. البته باید در نظر داشت که استارلینک ایران را پشتیبانی نمی‌کند.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اگرچه عمر کوتاهی دارد، اما توانسته سروصدای زیادی در جهان ایجاد کند و چند روز قبل نیز گفته شد که می‌خواهد راهش را به بازار هند باز کند. یکی از مقامات بلندپایه اسپیس ایکس چند روز قبل اعلام کرده بود که این کمپانی به دنبال شروع سرویس‌دهی در این کشور از دسامبر ۲۰۲۲ (آذر-دی ۱۴۰۱) است و می‌خواهد روی مناطق روستایی تمرکز کند. اسپیس ایکس می‌خواهد از دسامبر ۲۰۲۲ شروع به سرویس‌دهی در این کشور کند و هدفش مجوز ۲ میلیون ترمینال تا این تاریخ است.

انتظار می‌رود تا اواخر سال آینده میلادی استارلینک به بسیاری از کشورهای جهان ورود پیدا کند و کاربران اینترنت پرسرعت را تجربه کنند. البته مجوزهای لازم و قیمت تقریبا بالای این سرویس می‌تواند از رشد چشمگیرش در آینده نزدیک جلوگیری کند. در کنار این موارد، نباید از کمبود تراشه و مشکلاتی که می‌تواند برای تولید ترمینال یا دیش ایجاد کند، چشم‌پوشی کنیم.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.