تحلیل قیمت شیبا اینو؛ آینده این رمزارز صعودی است یا نزولی؟

شیبا اینو، یکی از میم کوین‌های بازار که طی ماه‌های اخیر سر و صدای زیادی پیدا کرده است، با عبور از ارزهای دیجیتالی نظیر پالیگان و استلار، حالا در رده بیستم بازار قرار گرفته است.

به گزارش فاواپرس به نقل از کوین تلگراف، عملکرد خوب این ارز دیجیتال طی ۱۰ روز گذشته باعث شده است تا شیبا اینو، حالا در بین ۲۰ ارز دیجیتال دیگر بازار قرار بگیرد.

ارزش بازار شیبا اینو هفته گذشته ۱۱.۰۸ میلیارد دلار بود و در حال حاضر نیز محدوده ۱۰ میلیارد دلاری قرار دارد. این اولین بار است که شیبا اینو به جمع ۲۰ ارز دیجیتال برتر بازار راه پیدا می‌کند؛ این یعنی ارزش بازار آن از نام‌های بزرگی همچون استلار، پالیگان و ترون بیشتر است.

پس از توییت دوشنبه ایلان ماسک، قیمت شیبا اینو هم با جهشی قابل‌توجه همراه شد و طی تنها یک ساعت، ۴۰ درصد رشد کرد. ماسک در توییتش عکسی از سگ نژاد شیبا اینوی خود را منتشر کرده بود.

ایلان ماسک و توییت‌هایش در گذشته هم بارها روی قیمت ارزهای دیجیتال تأثیرگذار بوده‌اند؛ مثلاً اوایل سال ۲۰۲۱، او با انتشار توییتی، باعث رشد دوج کوین شده بود.

ارزش بازار شیبا اینو

 

قیمت شیبا اینو با ورود به سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۱، ۴۰۰ درصد رشد کرد و از ۰.۰۰۰۰۰۷۲۵ دلار، به ۰.۰۰۰۰۳۵۲۸ دلار رسید. قیمت ۰.۰۰۰۰۳۵۲۸ دلاری که سه روز پیش ثبت شد، بیشترین قیمت شیبا اینو در پنج ماه گذشته است.

در همین زمان بازه، شاهد اصلاح بیش از ۴۰ درصدی این ارز دیجیتال بودیم. بسیاری معتقدند برداشت سود سرمایه‌گذاران بازارهای آنی باعث این سقوط شده بود. در نتیجه این افزایش فشار فروش، ارزش بازار شیبا اینو روز جمعه تا ۸.۰۶ میلیارد دلار پایین آمد.

نمودار قیمت شیبا اینو

 

این در حالی بود که کاهش قیمت این ارز دیجیتال سبب شد تا بسیاری این موضوع را یک فرصتِ خرید در کف ببینند. با قوت‌گرفتن فشار خرید، شیبا اینو هم بیش از ۴۵ درصد رشد کرد. دیروز این ارز دیجیتال به اوج ۰.۰۰۰۰۳۰۲۰ دلاری رسید و ارزش بازار آن تا ۱۰.۷۳ میلیارد دلار بالا رفت.

آینده قیمت شیبا اینو

کاهش قیمت ۵ درصدی روز گذشته، شیبا اینو را تا ۰.۰۰۰۰۲۵۷۵ دلار پایین کشید. این سقوط سبب شد تا یک الگوی مثلث نزولی روی نمودار شکل بگیرد که نشانه‌ای منفی تلقی می‌شود.

مثلث‌های نزولی همان طور که از نامشان پیداست، الگوهایی نزولی هستند و زمانی روی نمودار شکل می‌گیرند که قیمت بین دو خط روند همگرا نوسان کند. در این میان، یکی از خطوط روند سیری مستقیم و دیگری شیبی رو به پایین دارد. در تصویر زیر، شکل‌گیری این الگو به‌خوبی قابل‌مشاهده است.

نمودار قیمت شیبا اینو

 

تشکیل سقف‌های پایین‌تر و خط حمایت ثابت، نشان‌دهنده تضعیف احساسات صعودی و کاهش فشار خرید در بازار است؛ در نتیجه این احتمال وجود دارد که قیمت به زیر خط روند افقی سقوط کند. در چنین الگوهایی، محدوده سقوط، عموماً به اندازه بیشینه ارتفاع مثلث است.

در صورتی که این الگو باعث سقوط بیشتر شیبا اینو شود، هدف آن ۰.۰۰۰۰۱ دلار خواهد بود. صد البته نباید حمایت‌ها را از معادله خط زد و در صورتی که این حمایت‌ها با قدرت عمل کنند، جلوی سقوط گرفته خواهد شد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.