رضا تقی‌پور رییس کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت شد

اولین جلسه کمیسون مشترک بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی امروز (۱۸ مهرماه) تشکیل و رضا تقی پور به عنوان رییس این کمیسیون انتخاب شد

غلامرضا منتظری، یکی از اعضای این کمیسیون با اعلام این خبر درمورد جلسه اول کمیسیون گفت: «امروز انتخابات هیات رییسه کمیسیون مشترک برگزار شد. با رای نمایندگان رضا تقی پور به عنوان رئیس کمیسیون و علی یزدی خواه و حسن نوروزی به عنوان نواب رئیس و لطف الله سیاهکلی به عنوان سخنگو انتخاب شدند.»

او ادامه داد: «در ادامه این انتخابات مهرداد ویس کرمی و بیژن نوباوه نیز به عنوان دبیران انتخاب شدند. هم اکنون همچنان جلسه هیات رییسه ادامه دارد تا تقویم کاری خود را مشخص کنند.»

اوایل مردادماه نمایندگان مجلس با وجود مخالفت های فراوان در صحن علنی به اصل ۸۵ شدن طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی رای دادند. براساس اصل ۸۵ قانون اساسی این طرح در کمیسیون مشترکی بررسی شده و بدون بررسی در صحن علنی به شورای نگهبان ارسال می شود و پس از تایید شورای نگهبان به مدت چند سال به صورت ازمایشی اجرایی خواهد شد.

در آن زمان بسیاری از کارشناسان مخالفت خود را با این موضوع اعلام کردند و معتقد بودند طرحی که با زندگی مردم سرکار دارد نباید پشت درهای بسته مورد بررسی قرار بگیرد.

با اینحال نمایندگان موافق اصل ۸۵ شدن این طرح اعلام کردند که این کمیسیون هم مانند صحن علنی خواهد بود و جلسات آن به صورت زنده از رادیو یا تلویزیون پخش خواهد شد. با اینحال هنوز ساز وکاری برای این کار در نظر گرفته نشده است.

خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.