دستور رییسی به وزارت ارتباطات برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات و بررسی استفاده مجاز از اینترنت ماهواره‌ای

رییس جمهور با اشاره به مزایای دولت الکترونیک و هوشمند اعلام کرد که شکیل دولت هوشمند برای رفاه مردم و تسهیل انجام امور مردم آنان ضروری است و همه دستگاه‌ها بدون بخشی‌نگری باید با یکدیگر برای تحقق شبکه ملی اطلاعات همکاری کنند. او همچنین به وزارت ارتباطات دستور داد تا نحوه فعالیت و ارایه مجوز به اینترنت ماهواره‌ای را بررسی کند.

«ابراهیم رییسی» عصر سه شنبه در جلسه شورای عالی فضای مجازی با اشاره به ضرورت ایجاد تحول در ماموریت‌های این شورا، گفت: «با استفاده از دیدگاه‌های اعضای حقیقی و عقبه کارشناسی اعضای حقوقی شورا، می‌توان گام‌های موثری در جبران عقب ماندگی‌ها در خود شورا و مدیریت فضای مجازی برداشت.»

رییس جمهور ایران تکمیل و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را یک ضرورت دانست و به مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستور داد راهبری تکمیل شبکه ملی اطلاعات را با جدیت پیگیری کنند. شایان ذکر است که وزیر ارتباطات دولت رییسی یعنی «عیسی زارع پور» نیز بارها وعده تکمیل شدن این شبکه را در طول دوران چهار ساله فعالیت خود داده است.

در این جلسه همچنین بخش سیاست‌ها و الزامات قانونی شدن منظومه ماهواره‌ای در کشور به تایید رسید که از جمله این موارد استفاده مجاز این‌گونه منظومه‌های ماهواره‌ای در داخل کشور بود و مقرر گردید وزارت ارتباطات درباره نحوه فعالیت و ارایه مجوز به آن تصمیم‌گیری کند. پیش از این مرکز ملی فضای مجازی ابه ضرورت بومی سازی و راه‌اندازی منظومه‌های ماهواره‌ای در کشور تاکید کرده بود و گفته بود از این موضوع حمایت می‌کند.

رئیسی با اشاره به مزایای دولت الکترونیک و هوشمند، گفت: «تشکیل دولت هوشمند برای رفاه مردم و تسهیل انجام امور مردم آنان ضروری است.» او با تاکید بر توجه همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها به اقتصاد دیجیتال، گفت: «فعال شدن اقتصاد دیجیتال در افزایش اشتغال، تولید ثروت و ایجاد ارزش افزوده موثر است و در این زمینه اگرچه وزارت ارتباطات محور است اما همه دستگاه‌ها باید برای رونق اقتصاد دیجیتال فعال شوند.»

رییس جمهوری همچنین ایجاد سکوهای راهبردی برای ارایه خدمات در حوزه‌های آموزش، ‌بهداشت، کشاورزی، مالی و تجاری را ضروری دانست.

رئیسی در ادامه با تاکید بر اهمیت توجه به مدیریت هوشمند و هدفمند حوزه سرگرمی و اوقات فراغت در فضای دیجیتال گفت: ‌«فعال شدن این حوزه با توجه به شیوع کرونا و در خانه ماندن اجباری بخشی از مردم اهمیت زیادی دارد.» او به لزوم ایمن سازی و سالم سازی فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: «در شرایطی که دشمنان به فضای شخصی و اطلاعاتی مردم و کشور هجمه می‌آورند، غفلت در این زمینه از هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست.»

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.