بایننس یوان چین را از لیست ارزهای خود خارج کرد

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارزی جهان، یوان چین (CNY) را از بخش معاملات خارج از صرافی یا Over-the-counter (OTC) حذف کرد. این شرکت که از سال ۲۰۱۷ از بازار چین خارج شده اعلام کرد تنها حساب کسانی که در خاک چین هستند درصورت شناسایی و احراز هویت به حالت «تنها برداشت» تغییر پیدا می‌کند.

به گزارش فاواپرس به نقل از دکریپت، پلتفرم معاملات OTC، که به C2C (مشتری-به-مشتری) هم معروف است به معامله کنندگان اجازه می‌دهد که با نرخ و روش‌های پرداخت انتخابی خودشان به خرید و فروش رمزارز بپردازند و آن را تقریبا با هر ارز رایجی در دنیا معاوضه کنند.

بایننس امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در پاسخ به پیش نیاز‌های قانونی دولت محلی، بخش C2C بایننس ارز یوان چین (CNY) را از معاملات خود حذف می‌کند.»

بایننس در بیانیه امروز خود گفت: «این صرافی قرار است مشتریان خود را بررسی و اطمینان حاصل کند که هیچکدام از آنها در سرزمین مرکزی چین نباشند.»

طبق اعلام بایننس: «اگر این پلتفرم متوجه شود که کاربری در سرزمین مرکزی چین زندگی می‌کند، حساب آنها را به حالت «تنها برداشت» تغییر می‌دهد و کاربران تنها امکان برداشت، آزاد کردن و بستن معاملات خود را دارند.»

این صرافی افزود: «بایننس در سال ۲۰۱۷ از بازار سرزمین مرکزی چین خارج شده است و فعالیتی صرافی در چین ندارد.»

با اعلام خبر راه‌اندازی صندوق یک میلیارد دلاری با هدف توسعه زنجیره هوشمند بایننس (BSC)، بایننس کوین (BNB) تا بیش از ۱۰ درصد رشد قیمت را تجربه کرد.

با این حال درست پس از انتشار خبر محدودیت‌های جدید برای کاربران چینی، قیمت این توکن از اوج ۴۶۳ دلار به ۴۳۴ دلار سقوط کرد که البته کمی بعد از آن قیمت دوباره احیا شد. یکی از اخبار مثبت دیگری که باعث افزایش قیمت شد، فروش توکن طرفداری تیم ایتالیایی لاتزیو است.

در ۲۴ ساعت گذشته BNB توانسته به سومین رمزارز بزرگ از لحاظ حجم بازار تبدیل شود و در زمان انتشار این خبر با قیمت ۴۵۷ دلار معامله می‌شود.

بانک مرکزی چین در ماه سپتامبر با اشاره به «غیرقانونی بودن و فعالیت‌های مجرمانه‌ای مثل شرط‌بندی، کسب سرمایه غیرقانونی، کلاهبرداری، الگوهای هرمی و پولشویی» بار دیگر معامله رمزارزها را به طور کامل ممنوع اعلام کرد.

کمی پس از انتشار این خبر صرافی رمزارز Huobi اعلام کرد که معامله در سرزمین مرکزی چین را محدود کرده اجازه ساخت حساب جدید را نخواهد داد. طبق اعلام این صرافی کاربران فعلی می‌توانند تا ۳۱ دسامبر به حساب‌های خود دسترسی داشته باشند.

صرافی دیگری به نام KuCoin هم در بیانیه‌ای مشابه اعلام کرد که آخرین حساب‌های متعلق به شهروندان سرزمین مرکزی چین را مسدود کرده است.

جنگ برسر کاربران

امروز، OKEx بیانیه‌ای متفاوت را منتشر کرده است. این صرافی بدون اشاره به محدودیتی برای کاربران چینی در پلتفرم خود اعلام کرده است که به دنبال تشویق یا خدمت رسانی در بازار سرزمین مرکزی چین نیست و امکان دسترسی به وب‌سایت این شرکت در چین وجود ندارد.

طبق اعلام OKEx، این صرافی «به توسعه مداوم در بازار جهانی ادامه می‌دهد و سیاست خروج از بازار چین مرکزی را حفظ می‌کند، یعنی این صرافی دفتر یا تیمی در چین مرکزی نخواهد داشت.»

پس از هشدار امروز بایننس، OKEx در بیانیه‌ای بدون اشاره به کاربران چینی اعلام کرد که تغییری در این پلتفرم ایجاد نشده است. OKEx قصد دارد کاربران Huobi و بایننس را جذب خود کند.

کالین وو (Colin Wu)، خبرنگار رمزارزی، با اشاره به بیانیه این صرافی می‌گوید که قیمت توکن بومی این صرافی OKB درست پس از این بیانیه اوج گرفت که دلیل آن را می‌توان مهاجرت کاربران چینی به این پلتفرم دانست.

البته وو معتقد است که این صرافی نه تنها می‌خواهد کاربران اخراجی از بایننس و Huobi را جذب کند، بلکه می‌خواهد کاربران فعلی را هم جذب خود کند. تغییر قیمت OKB کاملا گویای شرایط است.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.