آموزش قفل کردن واتساپ

اگر شما فردی هستید که می خواهید از پیام‌های مهم یا اطلاعات شخصی خود در واتس‌اپ محافظت کنید، در این مطلب می‌توانید با نحوه قفل کردن واتساپ آشنا شوید.

به گزارش فاواپرس، قفل کردن واتساپ یک عمل کلیدی برای تامین امنیت این پیام‌رسان به حساب می‌آید. واتس‌اپ طی چند سال با میلیاردها کاربر فعال ماهانه از سراسر جهان به عنوان یک برنامه پیام‌رسان فوری مفید و در عین حال پرکاربرد تبدیل شده است اما قبل از باز کردن WhatsApp خود، به حریم خصوصی نیاز دارید.

گفته می‌شود که واتس‌اپ به دلیل استفاده از رمزگذاری سرتاسری یکی از امن‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان محسوب می‌شود و تمام اطلاعات، پیام‌ها و تماس‌های شما همگی محافظت شده‌اند تا به دست افراد ناشایست نیافتند؛ اما در مواقعی که شخصی موبایل شما را می‌گیرد و شما به هر دلیلی نمی‌خواهید چت‌های WhatsApp شما را بخواند، چاره چیست؟! بنابراین، برای جلوگیری از این وضعیت ناخوشایند، می توانید واتس‌اپ خود را با یک الگو یا رمز عبور ایمن‌تر کنید.

بنابراین، اگر شما فردی هستید که می خواهید از پیام‌های مهم یا اطلاعات شخصی خود در این پیام‌رسان در برابر لو رفتن اطلاعات محافظت کنید، پس با آموزش قفل کردن واتساپ و به سادگی مراحل زیر را دنبال کنید.

نحوه قفل کردن واتس‌اپ با الگو

آموزش قفل کردن واتساپ

برنامه AppLock را از فروشگاه Google Play نصب و باز کنید.

پس از باز شدن، یک الگوی باز کردن قفل برای برنامه ترسیم و سپس یک حساب ایمیل امنیتی اضافه کنید.

اکنون در دسته ” General “، واتس‌اپ را جستجو کرده و روی آن ضربه بزنید. با روشن کردن ضامن ” Permit usage access ” با مجوزها موافقت کنید.

پس از اتمام کار، خواهید دید که واتس‌اپ شما اکنون دارای علامت قفل در کنار نام آن است. اکنون هر زمان که آن را باز کنید رمز می خواهد.

اگر می خواهید الگو را تغییر دهید، این کار را با ضربه زدن روی گزینه Protect از سمت راست انجام دهید. و سپس روی ” Pattern lock ” ضربه بزنید. اکنون روی ” Change unlock pattern ” کلیک کنید و یک الگوی جدید بکشید. مطمئن شوید که حداقل 4 نقطه را به هم وصل کنید.

نحوه قفل کردن واتساپ با رمز عبور

آموزش قفل کردن واتساپ

اگر نمی خواهید الگو را به عنوان قفل امنیتی خود نگه دارید و شما بیشتر به رمز عبور اعتماد دارید مراحل زیر را دنبال کنید.

برنامه AppLock را از فروشگاه Google Play نصب و باز کنید.

پس از باز شدن، یک الگوی باز کردن قفل برای برنامه ترسیم و سپس یک حساب ایمیل امنیتی اضافه کنید.

اکنون در دسته ” General ” ، واتس‌اپ را جستجو کرده و روی آن ضربه بزنید. با روشن کردن ضامن ” Permit usage access ” با مجوزها موافقت کنید.

پس از اتمام کار، خواهید دید که واتس‌اپ شما اکنون دارای علامت قفل در کنار نام آن است. اما، به طور پیش فرض، برنامه یک قفل الگو را ارائه می دهد. بنابراین، اکنون برای رمز عبور، باید از سمت راست به گزینه Protect بروید. روی ” Unlock Settings ” ضربه بزنید و سپس روی “Password” کلیک کنید. اکنون یک رمز عبور وارد کنید رمز عبور جدید شما ذخیره می شود.

نبض فناوری مراحلی را توضیح داد که می توانید واتس‌اپ را با الگو یا رمز عبور بدون هیچ زحمتی قفل کنید. علاوه بر این، این برنامه همچنین دارای “Fingerprint Lock” است که می توانید تنها در صورت داشتن حسگر اثر انگشت در دستگاه خود از آن استفاده کنید. در حال حاضر ویژگی های راحت دیگری نیز وجود دارد که می توانید پس از بارگیری این برنامه، آنها را کشف کنید.

نحوه فعال سازی قفل کردن واتساپ با استفاده از خود این برنامه (در برخی از برنامه‌های به روز شده کار می‌کند)

برای فعالسازی از طریق خود واتس‌اپ مراحل زیر را دنبال کنید:

1- برنامه واتس‌اپ را باز کنید.

2- به setting بروید.

3- account را باز کرده و privacy را بزنید.

4- در گوشی های اندروید با استفاده از گزینه fingerprint lock و در گوشی های آیفون از گزینه screen lock استفاده کنید.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.