اتحادیه اروپا ادعای اپل درباره تضاد استفاده از درگاه USB-C با نوآوری را رد کرد

اتحادیه اروپا اخیرا در واکنش به ادعای اپل که گفته بود اجبار شرکت‌ها به استفاده از درگاه USB-C موجب سرکوب نوآوری می‌شود، این ادعا را رد کرده و می‌گوید طرح پیشنهادی آن‌ها همچنان بستر توسعه فناوری را حفظ می‌کند.

به گزارش فاواپرس، اتحادیه اروپا به‌طور کاملا جدی می‌خواهد تولیدکنندگان گجت‌های الکترونیکی را به استفاده از درگاه استاندارد USB-C وادار کند و ظاهرا در این راه عقب‌نشینی نخواهد کرد. «انا کاواتزینی»، نماینده پارلمان اروپا و رئیس کمیته حفاظت از مصرف‌کنندگان اخیرا در مصاحبه‌ای گفته طرح این اتحادیه اجازه می‌دهد که در صورت ارائه یک استاندارد متفاوت و بهتر در آینده شرایط استفاده از فناوری‌های جدید فراهم باشد.

البته در حال حاضر مشخص نیست که فرآیند گذار به استانداردهای جدید چگونه خواهد بود اما نکته مهم این است که شرایط توسعه فناوری‌های جدید در نظر گرفته شده و قانون اجازه می‌دهد تا امکان استفاده از راهکارهای جدیدتر وجود داشته باشد.

اپل پیش‌تر در واکنش به طرح اتحادیه اروپا گفته بود این طرح جلوی نوآوری را می‌گیرد. اگر اروپا بتواند طرح خود را به قانون تبدیل کند، تولیدکنندگان باید ظرف مدت دو سال تغییرات لازم را در محصولاتشان ایجاد کنند. این یعنی اپل هم بالاخره مجبور می‌شود درگاه USB-C را به آیفون بیاورد و درگاه اختصاصی لایتنینگ را کنار بگذارد. کاربران مدت‌هاست خواستار چنین تغییری هستند و تمایل دارند که در گوشی‌های اپل هم از درگاه استاندارد USB-C استفاده کنند.

نکته جالب این‌جاست که اپل درگاه اکثر آیپدها و مک‌بوک‌ها را به USB-C تغییر داده اما در مقابل تغییر درگاه آیفون مقاومت می‌کند. اتحادیه اروپا با این طرح دو هدف را دنبال می‌کند. اول، یکسان شدن درگاه همه دستگاه‌ها باعث می‌شود استفاده از لوازم جانبی آسان‌تر باشد و کاربران بتوانند این لوازم را با یکدیگر تعویض کنند.

از سوی دیگر، اگر همه دستگاه‌ها درگاه و در نتیجه کابل یکسانی داشته باشند، در آینده نیازی به عرضه کابل در جعبه همه دستگاه‌ها نخواهد بود و زباله الکترونیکی کمتری تولید می‌شود.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.