بلوبانک از مرز 700 هزار افتتاح حساب و 22 میلیون تراکنش گذشت

بلوبانک در نشست خبری امروز خود از افتتاح حساب ۷۰۰ هزار نفر و بیش از ۲۲ میلیون تراکنش در این نئوبانک خبر داد.

به گزارش فاواپرس، نشست خبری مدیران بلوبانک روز یکشنبه ۲۵ مهر با حضور خبرنگاران در خانه کارمان لواسان برگزار شد. در این مراسم، مدیران بلوبانک ضمن تشریح دستاوردها و برنامه‌های آینده این شرکت، به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند. بلوبانک به‌عنوان یکی از استارتاپ‌های پیشرو در حوزه « نئوبانک» ایران، از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز کرد.

در ابتدای این مراسم، جمال غضنفری، معاون ارشد فنی بلوبانک، درباره مهم‌ترین عوامل را‌‌ه‌اندازی و ایجاد بلوبانک گفت: «بلوبانک نتیجه تفکر و دوراندیشی و سرمایه‌گذاری بانک سامان و همراه‌شدن آن با تیم جوانی است که به راهکارهای نوآورانه تکیه می‌کند.»

معاون ارشد فنی بلوبانک با اشاره به اهداف بلوبانک افزود: «ارائه خدمات یکپارچه برای عموم جامعه، کاهش هزینه‌های بانکداری و افزایش بهره‌وری، افزایش شفافیت، سهولت دسترسی به خدمات بانکی، تحقق عدالت اجتماعی و اثربخشی بانک‌ها مهم‌ترین اهداف بلوبانک است.»

به‌گفته معاون ارشد فنی بلوبانک، تاکنون ۷۰۰ هزار نفر در بلوبانک افتتاح حساب کرده‌اند و بیش از ۲۲ میلیون تراکنش در این نئوبانک ایرانی به‌ثبت رسیده است. این نئوبانک ایرانی روزانه بیش از ۳۰۰ هزار تراکنش نیز دارد.

در‌ادامه این نشست خبری، محسن محمدیان، مدیر منابع انسانی بلوبانک، با اشاره به تفاوت نئوبانک‌ها با بانک‌های سنتی و بانک‌های دیجیتال گفت: «بیزینس‌های فناورانه تلاش می‌کنند تا فرایندها را ساده کنند. بانک‌ها در نسخه‌های دیجیتال خود تلاش کردند تا فرم‌های رایج خود را مجازی کنند؛ اما در نئوبانک‌ها فرایندها از ابتدا خلق شده‌اند تا مینیمال‌تر و ساده‌تر شوند.

وی اضافه کرد: «نئوبانک‌ها به‌عنوان بانک کاملا دیجیتال توانسته‌اند ارزش‌های زیادی خلق کنند و مزیت‌های فراوانی دراختیار کاربران خود بگذارند. ازجمله این مزیت‌ها دسترسی آسان، سادگی، شفافیت، بازدهی، امنیت، داده‌محوری، پشتیبانی و برندینگ است.»

محمدیان تصریح کرد آنچه بلوبانک به‌دنبال آن است، بازگشت به اصول اولیه یک بانک و بازآفرینی فرایندها و محصولات بانکی مبتنی‌بر تکنولوژی روز و درنهایت رفع اصطکاک‌های سیستم بانکی و بهبود درخورتوجه تجربه مشتریان است. در‌واقع، بلو قصد دارد طعم دیگری از عملیات بانکی روزمره را به مشتریان بچشاند.

نئوبانک‌ها نسل جدید مؤسسات مالی و بانکی هستند که با تکیه بر فناوری‌‌های روز، مدل جدیدی از بانکداری و خدمات مالی و بانکی را ارائه می‌دهند. تمامی خدمات نئوبانک‌ها مثل افتتاح حساب، برداشت و پرداخت، صدور کارت و انتقال وجه، تنها از‌طریق گوشی‌های هوشمند یا وب‌سایت ارائه می‌شود و دیگر از شعبه فیزیکی و فرم‌های کاغذی خبری نیست.

اگر هنوز بلوبانک خودتان را دریافت نکرده‌اید این مطلب را از دست ندهید: کد معرف بلوبانک + بلوبانک چیست و چگونه می‌توان در آن حساب باز کرد؟

به‌گفته محمدیان، در بانک‌ها هزینه‌هایی مثل شعبه‌ها، نیروی انسانی، انتقال پول فیزیکی و… وجود دارد؛ اما در نئوبانک این موارد وجود ندارند و قرارگرفتن نئوبانک‌ها در بستر فناوری کمک کرده تا هزینه‌های این بانک‌ها کاهش پیدا کند؛ به‌گونه‌ای که هزینه‌های نیروی‌ انسانی در نئوبانک‌ها یک‌دهم و هزینه‌های جذب کاربر، تنها یک‌پنجم بانک‌های سنتی است.

مدیر منابع انسانی بلوبانک درادامه به کمپین جدید این شرکت که با عنوان «زمین بازی را عوض می‌کنیم» آغاز شده، اشاره کرد و از اهداف بلوبانک برای تحول در ارائه خدمات مالی و خلق بانکی دوست‌داشتنی خبر داد.

به‌گفته محمدیان، بلو می‌خواهد ناممکن را ممکن کند و برای همین با ارائه تجربه کاربری آسان و بهبود رابطه کاربران با بانک‌ها، توانسته است زمین بازی را به نفع مشتریان عوض کند.

بخش بعدی این مراسم به تشریح ارزش‌ها و قابلیت‌های محصول بلوبانک اختصاص داشت. احمد ابراهیمی، مدیر محصول بلوبانک، از سه عامل «خلق تجربه ساده و آسان» و «خلق حس جوان و جذاب» و «پشتیبانی درجه‌یک» به‌عنوان مهم‌ترین ارزش‌های بلوبانک نام برد.

بلوبانک معتقد است در بانک‌ها داده‌های باارزش بسیاری از کاربران وجود دارد؛ اما بانک‌ها آن‌قدر درگیر مسائل روزمره هستند که نمی‌توانند رفتار مشتری را تحلیل کنند. باوجوداین، آن‌ها در نئوبانک‌ می‌توانند داده‌ها را به‌راحتی تحلیل کنند و پیشنهاد خوبی به مشتری دهند.

به‌گفته‌‌ ابراهیمی، تجربه آسان بلوبانک باعث شده تا کاربران بلوبانک در هر زمان و مکانی بتوانند افتتاح حساب کنند. براین‌‌اساس ۶۰ درصد افتتاح حساب‌ها در ساعات غیرکاری از ۱۶ تا ۶ بامداد اتفاق افتاده است. ۲۵ درصد از مشتریان بلوبانک در شهر تهران و ۷۵ درصد از سایر شهرها اقدام به افتتاح حساب کرده‌اند.

مشتریان بلوبانک پس از اتمام افتتاح حساب خود که به‌شکل کاملا مجازی و آنلاین انجام می‌شود، می‌توانند کارت بانکی خود را از میان رنگ‌های دلخواه خود انتخاب کنند.

مدیر محصول بلوبانک با اشاره به طراحی منحصربه‌فرد کارت‌های بلوبانک گفت: «با وجود همه چالش‌ها که در طراحی و ساخت و چاپ کارت‌های عمودی بلو داشتیم، توانستیم به‌کمک تحقیق و توسعه گسترده، کارت بانکی منحصربه‌فردی خلق کنیم که علاوه‌بر جذابیت بصری، مقاومت بالایی هم دارد.»

ابراهیمی در‌ادامه به پشتیبانی اشاره کرد و گفت: «در بانک‌های سنتی، پشتیبانی محدود به روزها و ساعات کاری است؛ اما در بلوبانک، پشتیبانی در هر ساعتی از شبانه‌روز میسر است. ما چت را انتخاب کردیم؛ چون مردم با چت راحت‌تر هستند.» وی به امنیت نیز اشاره کرد و افزود: «در بلوبانک، امنیت حساب و پول مشتری‌ها توسط بانک سامان و بانک مرکزی تأمین می‌شود.»

بلولاین، سرویس پشتیبانی ۲۴ ساعته بلوبانک است که ازطریق چت آنلاین به کاربران پاسخ می‌دهد. به‌گفته مدیر محصول بلوبانک، این سرویس تاکنون توانسته است رکورد پاسخ‌گویی به ۵ هزار چت در یک روز و میانگین زمان انتظار ۱۲ ثانیه‌ای را به‌ثبت برساند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.