اندروید 12 رسما برای گوشی‌های پیکسل دردسترس قرار گرفت

گوگل سرانجام اندروید 12 را برای گوشی‌های پیکسل منتشر کرد. این نسخه از سیستم‌عامل موبایلی گوگل تا اواخر سال جاری برای گوشی‌های برندهای دیگر نیز منتشر خواهد شد.

به گزارش فاواپرس، نسخه نهایی اندروید 12 از هفته‌ها قبل دردسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته است؛ اما امروز نسخه عمومی آن برای کاربران عادی نیز منتشر شده است. اگر یکی از دارندگان گوشی‌های سری پیکسل ۳ و جدیدتر باشید، می‌توانید همین حالا اندروید 12 را دانلود کنید. بدین‌ترتیب درحال‌حاضر دارندگان گوشی‌های پیکسل 3A، پیکسل ۴، پیکسل 4A 5G، پیکسل ۵ و پیکسل 5A می‌توانند اندروید 12 را روی گوشی‌هایشان نصب کنند. پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو نیز به‌طور پیش‌فرض با اندروید 12 روانه بازار خواهند شد.

گوشی‌های شرکت‌های دیگر ازجمله سامسونگ گلکسی، اوپو، وان‌پلاس، ریل‌می، تکنو، ویو و شیائومی نیز تا اواخر سال جاری به این نسخه از اندروید به‌روزرسانی خواهند شد. مهم‌ترین ویژگی اندروید 12 استفاده از سبک جدید طراحی متریال است که امکانات شخصی‌سازی بیشتری در بخش صفحه خانگی دراختیار کاربر قرار می‌دهد. این نسخه درمقایسه‌با نسخه‌های قبلی اندروید، جذاب‌تر است و ابزارهایی ارائه می‌دهد که امکان تنظیم رنگ‌های مدنظر را در همه اِلِمان‌های گرافیکی مثل آیکون‌ها، منو‌های کشویی، ابزارک‌ها و… دردسترس کاربران قرار می‌دهد.

اندروید 12

همچنین، بسیاری از ابزارک‌ها در اندروید 12 به‌روزرسانی شده‌اند و اکنون با ظاهر جدیدی روی نمایشگر ظاهر خواهند شد. گوگل تصمیم گرفته است تا پایان ماه اکتبر، ده‌ها ابزارک جدید و بازطراحی‌شده را به اندروید 12 اضافه کند.

امکانات بسیار زیادی به اندروید 12 اضافه شده و گوگل نیز پستی در بلاگ خود منتشر کرده و تمام قابلیت‌های این سیستم‌عامل را با جزئیات توضیح داده است. اگر به سبک طراحی «متریال یو» علاقه‌ دارید، باید بدانید گوگل این ویژگی را ابتدا فقط دردسترس دارندگان گوشی‌های سری پیکسل قرار خواهد داد و مدتی بعد در گوشی‌های سایر برندها نیز ارائه خواهد شد.

انتظار می‌رود برخی دیگر از امکانات اندروید 12 ابتدا فقط روی گوشی‌های پیکسل کاربردی باشند. در چند سال گذشته، گوگل امکاناتی برای گوشی‌های پیکسل خود ارائه داده است تا استفاده از اندروید روی این محصولات لذت‌بخش‌تر شود. بدین‌ترتیب، افراد دلایل بیشتری برای خرید پیکسل ۶ یا پیکسل ۶ پرو خواهند داشت. گوگل در رویداد امشب خود اعلام کرد پرچم‌داران جدید این شرکت حداقل تا پنج سال پشتیبانی خواهند شد که اقدامی تحسین‌برانگیز محسوب می‌شود.

برای دسترسی به این به‌روزرسانی در گوشی پیکسل خود به بخش تنظیمات مراجعه و در بخش System روی System Update کلیک کنید.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.