بیت کوین آماده ثبت قیمت تاریخی

اولین صندوق معاملاتی قراردادهای آتی بیت کوین (ETF) در ایالات متحده کار خود را آغاز کرد. همزمان قیمت بیت ‌کوین از مرز ۶۴ هزار دلار نیز عبور کرد.

به گزارش فاواپرس، در زمان نوشتن این خبر محبوب‌ترین رمزارز بازار یعنی بیت کوین با قیمت ۶۳۹۸۷ دلار معامله می‌شود. هرچند توانسته بود طی ساعات گذشته به مرز ۶۴۴۰۰ دلار نیز برسد. به دنبال ثبت و راهاندازی اولین صندوق ETF بیت‌کوین شرکت ProShares که آماده معامله در NYSE است، قیمت بیت کوین توانست رکورد جدیدی را بعد از گذشت حدود ۶ ماه به نام خود ثبت کند. سرمایه‌گذاران با ETF بیت کوین می‌توانند بدون نیاز به داشتن حساب کاربری در صرافی‌های رمزارز و یا داشتن کیف پول دیجیتال،‌ در محیطی قانونمند و در واقع زیر پرچم قوانین مالی قانونگذاری شده وارد بازار رمزارزها شوند.

داده‌های آماری بلومبرگ حاکی از آن هستند که اولین ETF بیت‌کوین در اولین روز ثبت خود توانسته است حدود یک میلیارد دلار گردش معاملات را ثبت کند.

«گری گنسلر»، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) و «سیمون هیمن»، مدیرعامل شرکت ProShares روز سه شنبه ۲۷ مهرماه در مصاحبه با CNBC درباره راه‌اندازی اولین صندوق معاملاتی (ETF) بیتکوین صحبت کردند. هیمن در این مصاحبه به این نکته اشاره کرد که راه‌اندازی صندوق ETF توسط این شرکت براساس قانون بوده است و فرصتی را برای افرادی که تاکنون در بازار رمزارزها وارد نشده‌اند،‌ فراهم می‌کند. این افراد می‌توانند در محیطی قانونی به انجام معامله بپردازند.

گری گنسلر نیز در جریان مصاحبه به این موضوع اشاره کرد که نگرانی‌های مربوط به ETFهای قراردادهای آتی همواره وجود داشته است ولی باید درنظر داشت که کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) سال‌هاست که معاملات فیوچرز بیت‌کوین را زیرنظر گرفته است و با توجه به اینکه این نهاد فدرال چنین معاملاتی را تایید کرده است، در نتیجه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نیز متقاعد شده که می‌تواند به صورت قانونی امکان‌های جدیدی را در این حوزه در اختیار کاربران قرار دهد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.