روند انتشار بازی‌های موبایلی در منطقه منا

انتشار بازی‌های موبایلی طی سال های گذشته رشد چشمگیری در بازارهای نوظهور نشان داده است، این درحالی‌ست که این رشد در منطقه منا نسبت به بقیه مناطق دنیا مقدم و جلوتر است. اکنون بیش از هر زمان دیگر ، تلفن همراه در حال همه گیر شدن است و گوشیهای هوشمند نیز باعث رشد فزاینده انواع اپلیکیشن ها و مخصوصا گیم شده است.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که بازار انتشار بازی‌های موبایلی درمنطقه منا درآمد چند میلیارد دلاری خود را برای سال‌های آینده حفظ کند و این امر را به یک فرصت سرمایه‌گذاری که همچنان ارزش سرمایه‌گذاری بیشتر را دارد، تبدیل کند. این نوشتار با نگاهی دقیق‌تر به پتانسیل بازار بازی‌های موبایل درمنطقه منا، می پردازد.

اندازه بازار و جمعیت

جمعیت 400 میلیونی منطقه منا آن را تبدیل به یک بازار جذاب و منحصر به فرد مبدل نموده است. حدود نیمی از جمعیت این منطقه زیر 25 سال هستند ، و این باعث می شود بازار بازی های موبایل بالقوه قدرتمند و جذاب باشد. علاوه بر این ، بطور متوسط حدود 50٪ از منطقه به اینترنت دسترسی دارند که منجر به ایجاد جمعیتی مناسب در بازار هدف می شود که دارای پتانسیل بالایی برای کاربران با قدرت خرید است.

همچنین در بررسی آمار تلفن همراه با وجود بالاترین رشد سال به سال در بازارهای نوظهور مانند آمریکای لاتین و آسیا و اقیانوسیه ، می توان منطقه منا را بعنوان یک بازار مطلوب برای سرمایه گذاریهای آتی توسعه دهندگان بازی های تلفن همراه نمود.

یک بازار غیر اشباع

نه تنها این منطقه دارای اندازه بازار جذاب و جمعیتی مناسب است، بلکه در مقایسه با مناطقی مثل جنوب شرق آسیا و اروپا که بازارهای به بلوغ رسیده محسوب می شوند نابالغ است و در مقابل با کمبود عرضه بازی های موبایل عربی با کیفیت بالا و تقاضای زیاد برای سرگرمی های بیشتر و بیشتر موبایل از طرف مردم این منطقه ، بازار منا تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده است. در نظر گرفتن این موضوع در کنار رشد روزافزون گسترش اینترنت و متوسط سن کم بازیکنان ​​موبایل ،منطقه منا را به یک بازار ایده آل برای سرمایه گذاری تبدیل می کند.

انتشار بازی‌های موبایلی در منطقه منا
نقشه کشورهای منطقه منا

 

علاوه بر این میزان نفوذ تلفن‌های هوشمند در حال افزایش است ، و این افزایش تقاضا برای بازی های تلفن همراه در منطقه را به طور طبیعی بدنبال دارد. می توان گفت که بازار اشباع نشده منا به این معنی است که توسعه دهندگان بازی های موبایل باید هدف خود را برای گسترش محصولات در منطقه از طریق بومی سازی تعیین کنند.

بومی‌سازی بازی‌های موبایل

با توجه به اینکه اکثر مردم در منطقه منا از زبان عربی به عنوان زبان پیش فرض خود استفاده می کنند ، این بازار تشنه محلی سازی بازیهای سایر کشورها است و با توجه به اینکه این منطقه دارای فرهنگ خاص و منحصر به خود است ، بازی های موبایل عربی سریعاً پذیرفته می شوند و به شدت حفظ می شوند. تجربه نشان داده بازی های موبایل که از زبان عربی همراه با عناصر فرهنگی و عناصر بومی استفاده می کنند ، عملکرد خوبی دارند.

در مورد مدل های قیمت گذاری باید گفت ، بازی های رایگان ، نوید و پتانسیل بالایی برای رشد می دهند. با در نظر داشتن این موضوع ، درآمدزایی درون برنامه ای راهی فوق العاده مناسب است زیرا منطقه خلیج فارس قدرت خرید بی نظیری دارد.

جمع بندی

به طور خلاصه ، بازی های موبایل در منطقه MENA پرطرفدار و موضوعی مناسب برای سرمایه گذاری است. با بررسی روند فعلی بازار و پیش بینی آینده ، ما معتقدیم که توسعه دهندگان و ناشران بیشتری به دنبال هدف قرار دادن انتشار بازی موبایل در منطقه MENA هستند.

اگر شما یک توسعه دهنده بازی های تلفن همراه هستید که علاقه مند به گسترش بازی خود در منطقه می باشید، برای بومی سازی و انتشار بازی‌های موبایلی در منطقه منا می‌توانید با تیم گیم شرکت مبین وان و شتابدهنده مبین لند تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان این حوزه استفاده نمایید.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.