عضو کمیسیون مشترک تهدید به استعفا کرد: اجازه فیلترینگ یا کاهش سرعت اینترنت را نمی‌دهیم

عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی با بیان اینکه به هیچ عنوان اجازه فیلترینگ یا کاهش سرعت اینترنت را نخواهد داد، اعلام کرد اگر کمیسیون چنین مصوبه‌ای داشته باشد از حضور در آن انصراف خواهد داد.

به گزارش فاواپرس، «احمد امیرآبادی فراهانی» با بیان اینکه پس از تدوین آیین نامه داخلی کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی، کلیات این طرح در کمیسیون به بررسی و رای گذاشته خواهد شد، گفت: «ما در این کمیسیون به دقت مفاد طرح را بررسی خواهیم کرد، برخی از مواد طرح قبلی نیاز به تغییرات دارد. مثلاً با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه ایران امکان الزام به بازگشایی دفاتر شرکت‌های خارجی، چون اینستاگرام و فیسبوک و … در ایران وجود ندارد، از طرفی هم نمی‌توان اجازه داد که این پلتفرم‌ها بدون توجه به قوانین کشور ما هر فعالیتی انجام دهند.»

او معتقد است فیلتر و مسدودسازی راه حل نیست بلکه بایستی در کمیسیون مشترک به دقت این موضوع بررسی شود و به یک راهکار عملیاتی برسند: «به هیچ عنوان موافق انسداد شبکه‌های اجتماعی خارجی نیستم. بنده و بسیاری از مسئولان عالی رتبه هم عضو همین شبکه‌های اجتماعی هستیم که برخی از آن‌ها، چون توییتر در ایران فیلتر هستند؛ وقتی مسئولان کشور هم در چنین شبکه‌ای فعالیت دارند واقعا دلیل انسداد و فیلترینگ چیست؟! معنی ندارد.»

عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان اجازه فیلترینگ یا کاهش سرعت اینترنت را نخواهند داد، وعده داد اگر کمیسیون چنین مصوبه‌ای داشته باشد، از حضور در آن انصراف خواهد داد.

لازم به ذکر است تاکنون کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت، سه جلسه را برگزار کرده که دو جلسه به صورت زنده پخش شده است. اعضای کمیسیون مشترک در جلسه پیشین به بررسی آیین نامه داخلی این کمیسیون پرداخته و این موضوع همچنان دستور کار جلسات بعدی کمیسیون بوده تا در نهایت به تصویب برسد.

خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.