نماینده مجلس: امسال خبری از آزادسازی واردات خودرو نیست

پس از خروج آمریکا از برجام بود که مسیر واردات خودرو به کشور پس از چند ماه پر فراز و نشیب به کلی بسته شد و مسئولان وزارت صمت نیز علت این محدودیت را محافظت از منابع ارزی کشور در شرایط تحریم ها عنوان کردند. پس از آن همزمان با افزایش نرخ ارز، بازار خودرو نیز افزایش قیمت‌های انفجاری را تجربه کرد و حالا با گذشت نزدیک به سه سال شاهد حباب قیمتی عظیمی در بازار خودروهای وارداتی هستیم که علیرغم گذشت این مدت، همچنان با بهایی گزاف بین خریداران دست به دست می‌شوند. امید می‌رود پس از گذشت سه سال راهکارهای مناسبی جهت آزادسازی واردات خودرو تدوین شود.

به گزارش فاواپرس، مجتبی رضاخواه عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی در یک اظهار نظر مدعی شد که واردات خودرو حداقل تا پایان سال جاری رخ نخواهد داد.

اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ خبری از واردات خودرو نخواهد بود، یک مساله بدیهی است که بسیاری از مردم و فعالان بازار بر وقوع آن تاکید داشتند. کشور از نظر ذخایر ارزی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و تخصیص دادن ارز بابت واردات خودرو موجب افزایش قیمت دلار و دیگر ارزهای خارجی در بازار آزاد خواهد شد.

مطابق اظهار نظر این نماینده مجلس، واردات خودرو در شرایط فعلی نیاز به تخصیص حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز خواهد داشت که تخصیص چنین بودجه‌ای به واردات خودرو، نتیجه‌ای جز بالا رفتن قیمت ارز و افت بیشتر ارزش پولی ملی ندارد. لازم به ذکر است که مجتبی رضاخواه علاوه بر عضویت در مجلس شورای اسلامی، به عنوان عضو ناظر در شورای رقابت نیز حضور دارد.

با توجه به گفته‌های وی در حال حاضر تمرکز شورای رقابت بر مدیریت بازار خودرو است و این شورا سعی دارد با قیمت‌گذاری خودروهای داخلی، بازار خودرو را کنترل کند.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.