2 ترفند ذخیره پیام در واتس‌اپ به سبک تلگرام و اینستاگرام

هر چند گزینه‌ای برای ذخیره پیام در واتس‌اپ تعیین نشده است و این پیام‌رسان قابلیت مستقیم ارسال پیام به خود را ندارد اما ترفندهایی برای آن وجود دارد.

قابلیت ارسال پیام به خود از ویژگی‌های پرکاربرد تلگرام برای ذخیره پیام‌ها است که این گزینه برای ذخیره پیام در واتس‌اپ در دسترس نیست.

در اپلیکیشن اینستاگرام نیز کاربران با علامتی که در گوشه سمت راست پست ها هست، می توانند پیام ها را در لیستی ذخیره کنند و بعدها به آن دسترسی داشته باشند.

هر چند واتس‌اپ، کاربرانی زیادی از سراسر جهان دارد، اما امکانات کم او نسبت به تلگرام هم چنان مورد انتقاد است. واتس‌اپ سعی می کند با بروزرسانی های جدید این کاستی ها را تا حدی جبران کند. یکی از ویژگی هایی که در تلگرام بسیار کاربر دارد قابلیت ارسال پیام به خود است که از این طریق امکان ذخیره پیام ها فراهم شده است.

ترفند ذخیره پیام در واتس‌اپ

ما در این مطلب سعی داریم دو ترفند ذخیره پیام در واتس‌اپ به شیوه تلگرام و اینستاگرام را آموزش دهیم. پس در ادامه همراه این مطلب از مجموعه ترفندستان تابناک جوان باشید.

ذخیره پیام در واتس‌اپ با یک کد مخفی

ارسال پیام به خودتان در واتس‌اپ راه های مختلفی دارد که یکی از آسان ترین راه ها، ایجاد یک کد در واتس‌اپ است.

  • یک چت در واتس‌اپ باز کنید (دوست یا آشنا)
  • سپس این عبارت را تایپ کنید wa.me/98 بعد از 98 شماره خودتان را بدون صفر وارد کنید.
  • مثلا: wa.me/989123—–5
  • سپس کد را ارسال کنید. حالا شما با زدن روی این لینک وارد چت خصوصی با خودتان می شوید.
  • بلافاصله یک پیام ارسال کنید تا چت در لیست شما بماند.
  • حالا دیگر شما می توانید هر آنچه می خواهید را مانند تلگرام برای خودتان ارسال کنید.

ذخیره پیام در واتس‌اپ

لازم به ذکر است برای این کار راه های مختلفی وجود دارد از جمله اینکه یک گروه دو نفره ایجاد کنید و نامش را Saved Message بگذارید و سپس با حذف نفر دوم شخصی سازی کنید. اما سریع ترین راه آن ایجاد کد می باشد.

بهتر است شماره خودتان را ذخیره کنید تا بهتر به آن دسترسی داشته باشید. اما ممکن است واتس‌اپ در این مورد هم ناکارآمد عمل کند و این اجازه را به شما ندهد. حال آنکه تا همین جا هم نیاز شما را در ذخیره پیام ها برطرف می شود.

ذخیره پیام در واتس‌اپ به روش اینستاگرام

در اینستاگرام با زدن یک علامت در سمت راست پست ها می توانید، به راحتی پست ها را ذخیره کنید. جالب است بدانید در واتس‌اپ هم امکان مشابهی دارد و آن از طریق ستاره دار کردن پیام ها است.

  • کافی است در این روش روی هر پیام و محتوایی که می خواهید، فشار دهید سپس در سمت بالا علامت ستاره را بزنید.
  • برای دسترسی به لیست ذخیره شده ها به سه نقطه بالای صفحه بروید سپس گزینه Starred messages (پیام های ستاره دار) را انتخاب کنید تا به مجموعه منتخب دسترسی داشته باشید.

اگر قصد حذف آن را دارید، مجددا علامت ستاره را بزنید تا از لیست حذف شوند.

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.