احتمال دارد تسلا پذیرش رمزارز را از سر بگیرد

تسلا، بزرگترین تولید کننده خودرو‌های الکتریکی در جهان به مدیریت ایلان ماسک اعلام کرده که احتمالا به زودی پشتیبانی از پرداخت رمزارزی را از سر گیرد.

به گزارش فاواپرس به نقل از کوین تلگراف، این شرکت در مستندات گزارش سه ماهه خود که به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارائه شد اعلام کرده است: «شاید در آینده پرداخت با رمزارزها را دوباره شروع کنیم.» این موضوع نشان می‌دهد که تسلا به ایجاد راهی برای خرید با دارایی‌های دیجیتالی است.

تسلا باور دارد که دارایی‌های رمزارزی منبع مناسبی برای ذخیره ارزش و ابزار خوبی برای پرداخت هستند، «ما به پتانسیل بلند مدت دارایی‌های دیجیتال هم به عنوان یک سرمایه گذاری و هم به عنوان یک جایگزین برای پول نقد باور داریم.»

این سازنده خودروهای برقی پیشتر در ماه ژوئن تا مارس امسال برای خرید خودرو بیت‌کوین را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفت و در همان دوران ۱/۵ دلار بیت‌کوین هم به خزانه‌داری خود اضافه کرد. همین اقدام تسلا در آن زمان موجب افزایش قیمت بیت‌کوین شد.

با این حال با بالا گرفتن انتقادات از مشکلات محیط زیستی استخراج بیت‌کوین، تسلا خیلی سریع پذیرش بیت‌کوین را متوقف کرد و پذیرش مجدد را به زمانی موکول کرد که بیش از نیمی از انرژی استخراج این رمزارز از انرژی تجدید پذیر تامین شود.

خبر احتمال پذیرش بیت‌کوین در حالی منتشر شده که ارزش تسلا پس از قرارداد این شرکت با شرکت اجراه ماشین Hertz از هزار میلیارد دلار فراتر رفت. همچنین این اولین باری است که ارزش هر سهام تسلا به حدود یک دلار رسیده است. پس از آنکه شرکت اجاره اتومبیل هرتز (Hertz) سفارش خرید ۱۰۰ هزار خودرو را به تسلا داد، ارزش بازار این شرکت فعال در حوزه تولید خوردوهای برقی برای اولین بار در تاریخ از هزار میلیارد دلار عبور کرد.

خبرهای مرتبط

مطلبی یافت نشد

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.