توییت ایلان ماسک ارزش بازار دوج کوین را در چند دقیقه ۳ میلیارد دلار افزایش داد

پس از انتشار توییت ایلان ماسک در مورد راه‌اندازی دانشگاه فناوری و علوم تگزاس و پذیرش دوج کوین برای پرداخت شهریه آن، ارزش بازار این رمزارز در عرض چند دقیقه ۳ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

به گزارش فاواپرس، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در توییتی از راه‌اندازی دانشگاه فناوری و علوم در تگزاس خبر داد و از پذیرش دوج کوین برای پرداخت شهریه اشاره کرد. وی همچنین در توییتی گفت به افرادی که صاحب سگ هستند، تخفیف ویژه‌ای تعلق می‌گیرد.

توییت‌های ایلان ماسک تاکنون نوسانات زیادی را در بازار رمزارزها ایجاد کرده است و این بار توییت وی در مورد پذیرش دوج کوین توسط دانشگاه علوم و فناوری توانست ارزش بازار این رمزارز جنجالی و خبرساز را تنها در عرض چند دقیقه ۳ میلیارد دلار افزایش دهد.

برخی فعالان بازار بر این باورند که ایلان ماسک با انتشار توییتی که حتی می‌تواند شوخی بیش نباشد، بر بازار رمزارزها تاثیر می‌گذارد. «الکس دوبنیا» از فعالان رمزارزها می‌گوید با شوخی ایلان ماسک در مورد پذیرش دوج کوین جهت پرداخت شهریه دانشگاه، میلیاردها دلار به ارزش بازار این رمزارز اضافه شد.

هنوز به صورت قطعی مشخص نیست که توییت ایلان ماسک شوخی بوده یا واقعا قصد دارد دانشگاه علوم و فناوری در تگزاس را با پذیرش دوج کوین برای پرداخت شهریه راه‌اندازی کند. اما آنچه داده‌های آماری نشان می‌دهند، حتی اگر این توییت شوخی ساده‌ای بوده، توانسته بر بازار دوج کوین تاثیرگذار باشد.

البته داده‌های آماری نشان می‌دهند با وجود توییت‌های اخیر ایلان ماسک برای تاثیرگذاری بر بازار دوج کوین، این رمزارز از نظر ارزش بازار کماکان پایین‌تر از شیبا اینو قرار دارد.

طی ۲۴ ساعت گذشته ارزش بازار شیبا اینو ۹ درصد افزایش یافته است. در حال حاضر براساس داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ،‌ شیبا اینو در رتبه نهم ارزش بازار رمزارزها و دوج کوین در جایگاه دهم این رتبه‌بندی قرار دارد. اخیرا خبری در مورد احتمال پذیرش شیبا اینو توسط تسلا منتشر شده که در صورت تاییدش، احتمالا شاهد رشد قیمت این رمزارز خواهیم بود.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.