معامله‌گران بیت کوین، در حال خرید در کف‌های قیمتی هستند

کمیسیون بورس آمریکا درخواست عرضه صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) نقدی بیت کوین شرکت ون اِک (VanEck) را رد کرد. این اتفاق می‌تواند یکی از دلایل سقوط روز گذشته قیمت و رسیدن آن به ۶۲,۰۰۰ دلار باشد، با این حال آن‌طور که پیداست بیشتر معامله‌گران این اصلاح را یک فرصت خرید در نظر گرفته‌اند.

به گزارش فاواپرس به نقل از کوین تلگراف، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درخواست شرکت ون اِک را برای راه‌اندازی اولین ETF نقدی بیت کوین رد کرده است. بعد از انتشار این خبر فروشندگان با ایجاد موج‌های نزولی در بازار، روند صعودی‌ای را که در طول هفته گذشته ایجاد شده بود، از بین بردند.

با اینکه بسیاری از سرمایه‌گذاران امیدوار بودند تأیید مجوز ETFهای نقدی بیت کوین باعث شود قیمت این ارز دیجیتال به ۱۰۰,۰۰۰ دلار برسد، عده‌ای معتقد بودند که کمیسیون بورس آمریکا ETFهای نقدی را تأیید نخواهد کرد. یکی از این افراد اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ارشد صندوق‌های معاملاتی در بلومبرگ است. او گفته بود احتمال اینکه کمیسیون بورس طرح صندوق ون اِک را تأیید کند، کمتر از یک درصد است.

داده‌های بازار نشان می‌دهد با اینکه خریداران در ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) قیمت را در ۶۵,۰۰۰ دلار حمایت کردند، در ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) این حمایت شکسته شده و قیمت بیت کوین با کاهشی ۴ درصدی به ۶۲,۲۸۰ دلار سقوط کرده است.

نمودار قیمت بیت کوین (نمای ۴ ساعته بازار بیت کوین/ تتر)

با وجود اینکه واکنش بازار نسبت به ردشدن مجوز ETF نقدی ون اِک منفی بود، معامله‌گران باتجربه، از جمله مایکل ون دپوپ (Michael van de Poppe)، با خونسردی با این موضوع برخورد کردند.

ون دپوپ گفته است: ETF نقدی بیت کوین رد شد. [این اتفاق] ممکن است احساسات منفی احتمالی موجود در بازار را تقویت کند. ردشدن اتفاق بدی نیست، مرسوم است. فقط وقفه‌ای ایجاد می‌کند تا زمانی که به هدف برسیم. اصلاح قیمت‌ها فرصتی برای خرید در قیمت‌های پایین‌تر است. مثبت‌ نگاه کنید.

از نظر ون دپوپ، کسانی که فکر می‌کنند روند بیت کوین و به‌طور کلی ارزهای دیجیتال، در طولانی‌مدت صعودی است، می‌توانند از این فرصت به‌‌خوبی استفاده کرده و با وجود قیمت‌های پایین، پروژه‌های خوب را انتخاب کنند.

کف‌ها و سقف‌های صعودی نشانه‌ای برای جهش قیمت است

یکی از تحلیلگران بازار ارز دیجیتال که با نام مستعار ونچر فاندر (Venturefounder) در توییتر فعالیت می‌کند، نظر مشابهی دارد و با انتشار نمودار زیر گفته است که بیت کوین در حال حاضر دومین سقف و سومین کف صعودی خود را ایجاد کرده است.

منظور از کف‌ یا سقف‌ صعودی شرایطی است که کف‌ جدید بالاتر از کف ماقبل خود و سقف‌ جدید بالاتر از سقف ماقبل خود تشکیل شود.

ونچر فاندر گفته است: رسیدن دوباره قیمت به ۶۰,۰۰۰ دلار پس از ثبت اوج تاریخی ۶۹,۰۰۰ دلاری مانند یک هدیه است. اگر قیمت بیت کوین تا محدوده بین ۵۷,۰۰۰ و ۶۱,۰۰۰ دلار اصلاح شود (تضمینی وجود ندارد)، منطقه بسیار خوبی برای خرید است. میانگین متحرک (MA) ۵۰ روزه هم در حال حاضر روی ۵۷,۰۰۰ دلار است.

نمودار قیمت بیت کوین (تحلیل ونچر فاندر از نمای ۴ ساعته بازار بیت کوین/ تتر)

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر به ۲.۷۷۶ تریلیون دلار رسیده و نرخ تسلط بیت کوین ۴۳.۲ درصد است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.