توصیه پلیس به رانندگان: بعد از وقوع تصادف از صحنه عکس بگیرید

کروکی تصادف کمک می‌کند که با سندیت حادثه‌ای که رخ داده است را شرح دهیم. این حادثه می‌تواند یک تصادف سنگین و یا حتی یک تصادف سبک باشد. همچنین با کمک کروکی تصادف می‌توانیم از شرکت‌های بیمه خسارت مطالبه کنیم. در یک کروکی مامور یا کارشناس راهنمایی و رانندگی به ترسیم نحوه رخ دادن حادثه میپردازد. این کار نیز با درج وضعیت حرکت و برخورد خودروها در کنار جزئیات زمانی و مکانی (از قبیل ساعت وقوع حادثه‌،‌ تاریخ و…) صورت می‌پذیرد.

به گزارش فاواپرس، احسان مومنی رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در واکنش به این که تغییر ندادن صحنه تصادف مشکلاتی را برای رفت و آمد‌ها و وضع ترافیک ایجاد می‌کند گفت: «در تصادفات خسارتی بر طبق آنچه در آیین نامه آمده رانندگان مکلف هستند وسیله نقلیه را به محل امنی در منتهی الیه سمت راست مسیر منتقل کنند. در تصادفات جرحی و منجر به فوت رانندگان نباید صحنه تصادف را تغییر بدهند. صحنه تصادف باید دست نخورده باقی بماند تا افسر پلیس خود را به محل حادثه برساند و به بررسی علت‌های بروز تصادف بپردازد.»

به گفته این مقام پلیس راهور: «قانون درباره انتقال خودرو به منتهی الیه سمت راست در تصادفات خسارتی وضع شده است. البته در این نوع تصادفات رانندگان برای اینکه شبهه‌ای پیش نیاید و اگر فکر می‌کنند ممکن است حقی از آن‌ها پایمال شود می‌توانند سریع از خودرو پیاده شوند و از صحنه تصادف عکس بگیرند و بعد خودرو‌ها را به سمت راست جاده هدایت کنند. زمانی که افسر پلیس راهور به محل حادثه آمد این رانندگان می‌توانند عکس و فیلمی که از صحنه تصادف گرفته اند را به او نشان بدهند. افسر پلیس هم این عکس‌ها و تصاویر را بررسی می‌کند و نظریه اش را ارائه خواهد داد.»

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.