با پیگیری پلیس فتا؛

8 اپ بانکی جعلی به درخواست پلیس فتا از گوگل پلی حذف شدند

معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا اعلام کرد ۸ اپ بانکی جعلی ایرانی با پیگیری‌های این نهاد از گوگل‌پلی حذف شده‌اند. او از کاربران خواست نرم‌افزارهای بانکی را از اپ‌استورهای ایرانی دانلود کنند.

به گزارش فاواپرس، در روزهای اخیر بانک‌های مختلف با ارسال پیامک از کاربران خود می‌خواهند اپلیکیشن‌های بانکی را از لینکی که به صورت مستقیم برای آنها ارسال شده است دانلود کنند. اکنون پلیس فتا خبر داده است ۸ اپ بانکی جعلی به درخواست این نهاد از گوگل‌پلی حذف شده‌اند. بانک‌های صادرات، کشاورزی و سپه از جمله این بانک‌ها هستند اما پلیس فتا نامی از ۵ بانک دیگر نیاورده است.

سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا به خبرگزاری ایسنا گفته است: «مجرمان سایبری در اقدامی جدید با طراحی و ارسال نرم‌افزارهای جعلی بانک‌های صادرات، کشاورزی و سپه و پنج بانک دیگر در نرم‌افزار گوگل پلی، قصد سوءاستفاده از حساب بانکی شهروندان را داشتند که کارشناسان پلیس فتا در جریان رصدهای خود و نیز دریافت گزارش‌های مردمی متوجه آن شدند.»

به گفته او با پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده از سوی پلیس فتا، در حال حاضر نرم‌افزارهای جعلی این هشت بانک از بستر گوگل‌پلی حذف شده است.

او میزان کلاهبرداری صورت گرفته از طریق این اپ‌های جعلی را اعلام نکرده و تاکید کرده است اقدامات پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری سودجویان در حال انجام است.

پاشایی از کاربران خواسته است برای نصب نرم‌افزارهای مالی و بانکی از اپ‌استورهای داخلی استفاده کنند زیرا پلیس فتا راحت‌تر می‌تواند نرم‌افزارهای جعلی را از این اپ‌استورها حذف کند. هم‌اکنون کاربران از طریق اپ‌استورهای داخلی مانند کافه‌بازار و مایکت می‌توانند اپ‌های بانکی را دانلود کنند. همچنین سایت رسمی بانک‌ها این اپ‌ها را ارائه می‌دهند هرچند به کاربران توصیه شده است برای نصب این نرم‌افزارها نشانی اینترنتی بانک‌ها را به صورت کامل در مرورگر خود وارد کنند، چرا که این اقدام تا حدی زیادی می‌تواند از ترفندهای سودجویان جلوگیری کند.

پلیس فتا از کاربران خواسته است نرم‌افزارهایی که در کانال‌های مختلف غیر رسمی تبلیغ می‌شوند را دانلود و نصب نکنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا به مدیران بانک‌ها نیز هشدار داده است فضای مجازی را رصد کرده و در صورت مواجهه با نرم‌افزارهای جعلی، حتما موضوع را به پلیس اطلاع دهند و در همین حال بانک‌هایی که نرم‌افزارهای جعلی آنها شناسایی شده، موضوع را حتما به مشتریان و کاربران خود اطلاع دهند تا اگر از چنین نرم‌افزارهایی استفاده کرده‌اند، آن را پاک کنند. همچنین لازم است که کاربران رمز عبور و رمز کارت بانکی خود را نیز پس از حذف نرم‌افزار جعلی تغییر دهند.

خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.