ایلان ماسک ۹۳۰ میلیون دلار دیگر از سهام تسلا را فروخت

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا که ظرف کمتر از هفت روز گذشته نزدیک به ۷ میلیارد از سهام تسلا را فروخته، بار دیگر ۹۳۰ میلیون دلار از سهام این شرکت را به فروش رسانده است.

به گزارش فاواپرس، مستندات سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نشان ‌می‌دهد ایلان ماسک ۹۳۴,۰۹۱ سهم را فروخته است. ماسک بخشی از سهام خود را برای پرداخت تعهدات مالیاتی فروخته است. ایلان ماسک هفته گذشته با برگزاری یک نظرسنجی توییتری از قصدش برای فروش ۱۰ درصد از سهام خود در تسلا خبر داد. پس از مشخص شدن نتیجه این نظرسنجی، ماسک شروع به فروش سهام کرد.

در واقع در نظرسنجی انجام شده ۵۷.۹ درصد از شرکت کنندگان رای موافق و ۴۲.۱ درصد از آنها رای مخالف دادند. همین مساله باعث سقوط ۱۱.۹ درصدی ارزش سهام این شرکت و کاهش سرمایه ایلان ماسک به ۲۸۸ میلیارد دلار و کاهش ۲۰۰ میلیارد دلاری ارزش بازار تسلا شد.

روز پنجشنبه مشخص شد مدیرعامل تسلا ۱.۱ میلیارد دلار سهام تسلا را فروخته و حالا مشخص شده در این مدت، ماسک ۶.۹ میلیارد دلار سهام را واگذار کرده است.

مستندات SEC نشان می‌دهد که این معامله‌های فروش در ماه سپتامبر (شهریورماه) از طریق یک طرح معاملاتی تنظیم شده بودند تا این شرکت بتواند برای انجام چنین معامله‌هایی برنامه ریزی کند.

ایلان ماسک براساس مستندات تسلا تا پایان سال ۲۰۲۰ اختیار ۲۲.۸۶ میلیون سهم را داشته است که در آگوست سال آینده این موضوع منقضی می‌شود.

ارزش سهام تسلا در مدت یک هفته کاهش ۱۵.۴ درصدی را تجربه کرده است و ارزش بازار این شرکت نیز ۱۸۷ میلیارد دلار کم شده که بیش از مجموع ارزش بازار فورد و جنرال موتورز به حساب می‌آید. با وجود چنین کاهش ارزشی، تسلا همچنان باارزش‌ترین خودروساز دنیا محسوب می‌شود.

ایلان ماسک زمانی سهامش را می‌فروشد که قیمت آن رشد چشمگیری را تجربه کرده و بسیاری از کارشناسان و البته سهامداران بخاطر چنین موضوعی از مدیرعامل این کمپانی انتقاد می‌کنند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.