اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات اصلاح شد

تاکید بر کاهش وابستگی به اینترنت بر اساس سیاست‌های وزارت ارتباطات

ساماندهی، نظارت و هدایت خدمات اینترنت و اینترانت در کشور به منظور کاهش وابستگی به شبکه جهانی اینترنت در چهارچوب سیاست‌های ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به سازمان فناوری اطلاعات واگذار شده است.

به گزارش فاواپرس، طبق اصلاحیه اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات کشور که از سوی هیات دولت ابلاغ شد؛ تهیه، تدوین و هماهنگی برنامه‌های امنیتی و مدیریت مخاطرات در حوزه فناوری اطلاعات در سطح ملی، منطقه‌ای و بین الملل در چهارچوب سیاست‌های ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از دیگر وظایف سازمان یاد شده است.

هیات وزیران در جلسه ۲۰ تیر ۱۴۰۰، به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات را اصلاح کرده حال این اصلاحیه به وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات ابلاغ شده است. این اساسنامه به تایید شورای نگهبان رسیده است.

در شرایطی ساماندهی نظارت و هدایت اینترنت و اینترانت در چهارچوب سیاست‌های ابلاغی به وزارت ارتباطات به سازمان فناوری اطلاعات سپرده شده است که در صورت تصویب طرح صیانت به شکلی فعلی این بند از اساسنامه بی‌اثر می‌شود. طبق طرح صیانت که هم‌اکنون بررسی آن در دستور کار مجلس قرار دارد مدیریت اینترنت کشور از دولت گرفته و به کارگروهی با عنوان «مدیریت گذرگاه ایمن مرزی» می‌سپارد که وزارت ارتباطات در آن تنها یک کرسی دارد و بقیه اعضای این کارگروه از نهادهای غیرتخصصی هستند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.