بازار رمزارزها قرمزپوش شد؛ ورود بیت کوین به کانال ۵۰ هزار دلار

بیت کوین، محبوب‌ترین رمرزارز بازار که توانسته بود تا مرز ۶۹ هزار دلار نیز رشد قیمتی را تجربه کند با سقوط آزاد بیش از ۱۰ درصد طی ۲۴ ساعت گذشته، مجددا وارد کانال ۵۰ هزار دلار شد و همزمان بسیاری دیگر از ارزهای محبوب بازار نیز قرمزپوش شدند. از ابتدای ماه نوامبر این نخستین بار است که قیمت بیت کوین به کمتر از ۶۰ هزار دلار کاهش یافته است.

به گزارش فاواپرس، قیمت بیت کوین در زمان نوشتن این خبر با ریزش نزدیک به ۱۰ درصدی طی یک روز به محدوده ۵۹ هزار دلار رسیده و همزمان قیمت اتریوم نیز با ریزش ۱۰ درصدی به ۴۲۰۰ دلار و بایننس با افت ۸ درصدی به ۵۹۰ دلار کاهش یافت. باید دید این روند ریزش آیا ادامه‌دار خواهد بود یا بازار برگشت قیمتی جدیدی را مجددا تجربه خواهد کرد.

همزمان با ریزش بازار، یکی از سه نهنگ بزرگ بیت کوین معادل ۲۰۷ بیت کوین خریداری کرده است و به نظر می‌رسد سرمایه‌گذارانی که منتظر ریزش قیمت محبوب‌ترین رمزارز بازار بودند از این شرایط به خوبی استفاده کردند. گفته می‌شود دارایی این نهنگ ۱۹۳,۴۳۳ بیت کوین است و ظاهرا خرید جدید را در محدوده قیمتی ۶۰ هزار دلار انجام داده است. گفتنی است این نهنگ در ماه نوامبر ۶۳۵ بیت کوین به دارایی خود افزوده است.

برخی تحلیلگران بازار منتظر اواخر سال ۲۰۲۱ و سقف قیمت جدید بیت کوین هستند. مقاومت ۵۹ هزار دلار یکی از سطوح مقاومتی بیت کوین محسوب می‌شود که اگر از آن عبور کند باید انتظار داشت تا مرز ۵۳ هزار دلار نیز کاهش قیمت را تجربه کند.

داده‌های وب‌سایت Coinmarketcap نشان می‌دهد اکثر ارزهای دیجیتال مطرح بازار در وضعیت ریزش قرار دارند. برخی تحلیلگران بازار می‌گویند علت این ریزش ناگهانی بیت کوین را به امضا لایحه یک تریلیون دلاری زیرساخت توسط جو بایدن بی‌ارتباط نیست.

این لایحه می تواند قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای رمزارزها پیش روی خود داشته باشد و قرار است از سال ۲۰۲۴ اجرایی شود. از سوی دیگر از کشور چین نیز اخبار خوبی در مورد رمزارزها شنیده نمی‌شود و بار دیگر این کشور در حال بررسی اعمال جریمه‌‌‌های سنگین برای ماینرها است. برخی می‌گویند اخبار این چنینی از چین نیز بر نوسانات بازار تاثیرگذار است.

گفتنی است طی ۲۴ ساعت گذشته و با نوسان قیمت بیت کوین، در مجموع ۲۰۲,۰۴۴ معامله لیکوئید شده است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.