وزیر ارتباطات انتقادات درباره کندی اینترنت را ناشی از فضاسازی دانست

وزیر ارتباطات با بیان اینکه بخشی از انتقادات درباره کندی اینترنت ناشی از فضاسازی است گفت سرعت اینترنت ایده‌آل نیست و بایستی به چند صد مگابیت بر ثانیه برسد.

به گزارش فاواپرس، «عیسی زارع‌پور» در حاشیه بازدید امشب خود به مناسبت هفته کتابخوانی، در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره کندی اینترنت در این روزها، در لحظه با گوشی یکی از حاضرین در جلسه، سرعت اینترنت را تست کرد. در این تست، سرعت اینترنت بیش از ۱۶ مگابیت بر ثانیه و پینگ ۲۸ میلی‌ثانیه بود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه به دلیل مشکلات مربوط به عدم توسعه شبکه توسط اپراتورها، سرعت کاربران در سراسر کشور به طور میانگین ۵ تا ۶ مگابیت بر ثانیه را نشان می‌دهد گفت: «در پروانه اپراتورها ۲ مگابیت بر ثانیه آمده است اما الان سرعت دانلود حدود ۸ برابر این مقدار را نشان می‌دهد. ما ادعا نمی‌کنیم که این سرعت ایده‌آل است بلکه باید به چند ده و حتی چند صد مگابیت بر ثانیه هم برسیم.»

او با بیان اینکه بخشی از انتقادات درباره کندی اینترنت درست است گفت: «این موضوع را قبول داریم و اپراتورها در صدد رفع آن هستند اما بخشی هم ناشی از فضاسازی است.»

این سخنان زارع‌پور در حالی مطرح می‌شود که او طی چند روز گذشته از رئیس جدید رگولاتوری مجددا خواسته تا پیگیر کیفیت شبکه ارتباطی کشور شود.

وزیر ارتباطات به «صادق عباسی شاهکوه»، رئیس جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد که در چند روز آینده مشکلات ارتباطات سیار را بررسی کند، اطلاع‌رسانی علت آن به مردم صورت گرفت و این مشکلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع شود.

علاوه بر این اظهارات، زارع پور در حدود یک ماه پیش، رییس سابق رگولاتوری را مامور ساخته بود با همکاری مدیرعامل شرکت زیرساخت، پس از بررسی دقیق گزارشات مردمی، راهکارهای رفع سریع اشکالات ارتباطی را ارائه و گزارش اقدامات اجرایی را به مردم اطلاع رسانی کنند.

خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.