حمله سایبری به ماهان/ سایت ماهان از دسترس خارج شد

برخی خبرها حاکی از حمله سایبری به ماهان است که طبق اعلام این شرکت هواپیمایی، این حمله هم اکنون دفع و خنثی شده است و پرواز‌ها طبق برنامه انجام می‌شود.

به گزارش فاواپرس،‌ برخی خبرها حاکی از حمله سایبری به ماهان است اما تا کنون سازمان هواپیمایی کشوری به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

گفته شده شرکت هواپیمایی ماهان امروز اطلاعیه‌ای در این خصوص صادر می‌کند.

برخی مشتریان، خریداران بلیت ماهان و اعضای باشگاه مشتریان ماهان پیامکی در خصوص انجام حمله سایبری به این شرکت هواپیمایی دریافت کرده اند.

همچنین وب‌سایت ماهان نیز از دسترس خارج شده است. در روی کانال تلگرامی ماهان نیز تبلیغات یک شرکت رمزارز خارجی به عنوان آخرین پست این کانال درج شده است.

برای پیگیری موضوع با محمد محمدی بخش معاون وزیر راه تماس گرفته شد که پاسخی دریافت نشد.

 

این گزارش اضافه می کند در بهار و تابستان امسال حمله سایبری مشابهی به سامانه شرکت راه آهن و سپس سامانه‌های وزارت راه و شهرسازی وارد شده بود که سبب از دسترس خارج شدن کنترل تردد قطارها و همچنین امکان ثبت نام در سامانه‌های املاک و اسکان و طرح ملی مسکن شده بود.

بیانیه روابط عمومی در مورد حمله سایبری به ماهان

شرکت هواپیمایی ماهان صبح امروز مورد یک حمله هکری قرار گرفت که طبق اعلام ماهان این حمله دفع و خنثی شده است و پرواز‌ها طبق برنامه انجام می‌شود.

پس از پیگیری‌ها روابط عمومی شرکت هواپیمایی ماهان اطلاعیه‌ای در مورد حمله سایبری به ماهان در اختیارمان قرار داد.

در این اطلاعیه آمده است: در پی انتشار خبر حمله سایبری به سیستم‌های شرکت هواپیمایی ماهان به اطلاع می‌رساند با نظر به جایگاه هواپیمایی ماهان در صنعت حمل و نقل هوایی کشور اینگونه حملات به دفعات مختلف و در زمان‌های گوناگون نسبت به این شرکت انجام یافته تا شاید بتوانند خدشه‌ای بر عملکرد آن وارد کنند.

در ادامه این اطلاعیه ماهان آمده است: این موضوع یک اتفاق عادی تلقی می‌شود و همواره تیم امنیت سایبری ماهان هوشمندانه و به موقع وارد عمل شده و این حملات را خنثی کرده است.

در بخش پایانی این اطلاعیه آمده است: بدین وسیله اعلام می‌دارد تمامی پرواز‌های ماهان طبق برنامه در حال انجام و پرواز‌های آتی نیز طبق زمان بندی قبلی انجام خواهد پذیرفت، بدیهی است در صورت تغییر در زمان انجام پرواز‌ها به تمامی مسافران عزیز اطلاع رسانی خواهد شد، پیشاپیش از همراهی همیشگی شما عزیزان بی نهایت سپاسگزاریم.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.