با محوریت اینترنت یک‌پارچه؛

شانزدهمین نشست سالانه مجمع حکمرانی اینترنت برگزار می‌شود

شانزدهمین نشست سالانه مجمع حکمرانی اینترنت (IGF ۲۰۲۱) تحت عنوان «اینترنت یک‌پارچه» از ۶ تا ۱۰ دسامبر در کاتوویتس لهستان برگزار می‌شود.

به گزارش فاواپرس به نقل از پژوهشگاه فضای مجازی، مجمع حکمرانی اینترنت یا «ای. جی. اف» یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعاتی در سال ۲۰۰۳ و در بررسی‌های بعدی این اجلاس به‌شمار می‌رود.

این مجمع به افرادی که دارای قدرت سیاست‌گذاری در بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی هستند، اطلاع‌رسانی می‌کند و از آن‌ها الهام می‌گیرد. همچنین این مجمع به‌دنبال درک مشترک در مورد چگونگی به حداکثر رساندن فرصت‌های اینترنتی و رسیدگی به خطرات و چالش‌های آن نیز بوده است؛ که این موضوع به‌وضوح در برنامه‌های شانزدهمین نشست سالانه «IGF ۲۰۲۱» دیده می‌شود.

نشست IGF ۲۰۲۱‬ تحت عنوان «اینترنت یکپارچه» از ۶ تا ۱۰ دسامبر در کاتوویتس لهستان برگزار می‌شود.

شیوع پاندمی کووید -۱۹ موجب شده تا این نشست به‌صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) با معرفی مرحله آماده‌سازی برگزار شود. شرکت‏‌کنندگان در «ای. جی. اف ۲۰۲۱» این امکان را خواهند داشت که هم به‌صورت فیزیکی در کاتوویتس حضور داشته باشند و هم به‌صورت آنلاین در برنامه‌ها شرکت کنند.

در بخش اول با عنوان «مجمع حکمرانی اینترنت ۲۰۲۱» تلاش این است تا علاوه بر معرفی «ای. جی. اف ۲۰۲۱» به ویژگی‌های این نشست سالانه هم پرداخته شود. قالب ترکیبی نشست در دو بخش طبقه‌بندی شده است: بخش اول که تمرکز اصلی نشست «ای. جی. اف ۲۰۲۱» روی آن است تحت عنوان «حوزه‌های اصلی تمرکز» از آن یاد می‌شود. این بخش شامل دو حوزه موضوعی «شمول اقتصادی و اجتماعی و حقوق بشر» و «دسترسی جهانی و ارتباط معنادار» می‌شود.

تمرکز بخش دیگر «ای. جی. اف ۲۰۲۱» روی «موضوعات تقاطعی و نوظهور» با چهار حوزه موضوعی «مقررات نوظهور: ساختار بازار، محتوا، داده‌ها و مقررات حقوق مصرف‌کننده / کاربران»، «پایداری محیط‌زیست و تغییرات آب و هوایی»، «شمولیت اکوسیستم‌های حکمرانی اینترنت و همکاری دیجیتالی» و «اعتماد، امنیت، ثبات» است.

بخش دوم با عنوان «تیم‌ها، گروه‌ها و رویدادها» است. این بخش به بحث در مورد گروه‌های مشورتی چندذی‌ربطی، تیم‌های موضوعی، قطب‌های دور، مسیر پارلمانی، غرفه‌های روستایی، آینده دیجیتالی ما، مسیر تعامل جوانان، مسیر پیشتازان سطح بالا و ویکی‌ها می‌پردازد.

بخش سوم با عنوان «مسیر‌های کار میان‌نشستی» است. در این بخش به نشست‌های اجلاس تجربه برتر، ائتلاف‌های پویا و شبکه‌های سیاستی پرداخته می‌شود.

در بخش چهارم با عنوان «محتوای برنامه‌های ای. جی. اف ۲۰۲۱»، تمام کارگاه‌های مرتبط با حوزه‌های اصلی و موضوعات تقاطعی «ای. جی. اف ۲۰۲۱» برگزار می‌شود.

بخش پنجم با عنوان «ابتکار عمل‌های ملی و منطقه‌ای ای. جی. اف» است. در این بخش تلاش شده تا به ابتکار عمل‌های ملی در گروه‌های آفریقا، آسیا و اقیانوسیه، اروپای شرقی، آمریکای لاتین و کارائیب، اروپای غربی و نیز، ابتکارعمل‌های منطقه‌ای و جوانان «ای. جی. اف ۲۰۲۱» پرداخته شود.

بخش ششم با عنوان «سایر نشست‌های ای. جی. اف ۲۰۲۱» است. در این بخش سایر نشست‌های «ای. جی. اف ۲۰۲۱» از جمله اجلاس‌های باز، تالار شهر، راه‌اندازی و جوایز، سخنرانی صریح و نشست‌های شبکه مطرح می‌شود.

در بخش پایانی با عنوان «تاریخ‌نگاری و پیشنهادات» نیز قرار است تاریخ برنامه کلی «ای. جی. اف ۲۰۲۱» و پیشنهادات و راهکار‌های لازم برای جمهوری اسلامی ایران در رابطه با «ای. جی. اف ۲۰۲۱» و «ای. جی. اف» به‌طور کلی ارائه شود.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.