رمزگذاری سرتاسری اینستاگرام و فیسبوک مسنجر تا 2023 فعال نمی‌شود

برخلاف واتس‌اپ که بطور پیش فرض از رمزگذاری سرتاسری (E2EE) پشتیبانی می‌کند، چنین ویژگی در اینستاگرام و فیسبوک مسنجر وجود ندارد. در حالی که انتظار داشتیم این قابلیت به‌زودی برای این سرویس‌ها فعال شود، به نظر می‌رسد متا تا سال ۲۰۲۳ برنامه‌ای برای فعال‌سازی پیش‌فرض این قابلیت در اینستاگرام و فیسبوک مسنجر ندارد.

به گزارش فاواپرس، «آنتیگان دیویس»، مدیر ایمنی شرکت متا می‌گوید این تاخیر برای حفظ ایمنی کاربران به وجود آمده است. رمزگذاری سرتاسری یعنی فقط دو طرف مکالمه می‌توانند به پیام‌ها دسترسی داشته باشند و آن‌ها را ببینند. دیویس می‌گوید متا می‌خواهد اطمینان حاصل کند که این رمزنگاری مانع از برخورد آن‌ها با فعالیت‌های مجرمانه نمی‌شود. زمانی که رمزگذاری دوطرفه به‌صورت پیش‌فرض فعال شود، متا در همه اپلیکیشن‌های خود از ترکیبی از داده‌های رمزنگاری‌نشده، اطلاعات اکانت‌ها و گزارش‌های کاربران استفاده خواهد کرد تا ایمنی افراد و جامعه را حفظ کند.

متا چند ماه پیش در پستی در وبلاگ خود گفته بود که قابلیت رمزنگاری دوطرفه در زودترین حالت در سال ۲۰۲۲ برای اینستاگرام و فیسبوک مسنجر فعال می‌شود. ولی حالا دیویس اعلام کرده که این شرکت در پی حل مشکلات احتمالی است و برنامه آن‌ها برای فعال‌سازی پیش‌فرض این ویژگی در زودترین حالت به سال ۲۰۲۳ موکول می‌شود.

کشورهای مختلف از جمله بریتانیا به متا فشار آورده‌اند تا به منظور حفظ امنیت کودکان در فضای آنلاین از سیستم رمزنگاری دوطرفه صرف نظر کند. «لایحه ایمنی آنلاین» در سال ۲۰۲۳ در بریتانیا اجرایی می‌شود و به موجب آن پلتفرم‌های آنلاین باید از کودکان در برابر آسیب‌های فضای مجازی محافظت کنند. «پریتی پاتل»، وزیر کشور بریتانیا قبلا گفته بود: «متاسفانه در زمانه‌ای که باید فعالانه‌تر عمل کنیم…فیسبوک همچنان به دنبال سیستم‌های رمزنگاری دوطرفه‌ای است که اقدامات خوب انجام شده و پیشرفت‌های حاصله را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

پارسال کشورهای مختلفی از جمله آمریکا، بریتانیا، استرالیا، نیوزلند، کانادا، هند و ژاپن خواستار کارگذاری در پشتی در این سرویس‌ها شدند تا در صورت صدور حکم قضایی امکان دسترسی به اطلاعات و پیام‌های رمزنگاری شده وجود داشته باشد.

 

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.