13 پروژه‌ها که در آینده، احتمال عرضه ایردراپ در آن‌ها وجود دارد

ایردراپ یک روش مرسوم برای بازاریابی و معرفی پروژه‌های ارز دیجیتال است که در آن مقدار مشخصی توکن بین اعضای جامعه آن ارز دیجیتال تقسیم می‌شود.

حدود دو هفته پیش پلتفرم اتریوم نیم سرویس (Ethereum Name Service) که بیشتر با نام «ENS» شناخته می‌شود، ایردراپ بزرگی را اجرا کرد و به افرادی که قبلاً دامنه «eth.» ثبت کرده بودند به‌طور میانگین چیزی حدود ۲۰,۰۰۰ دلار توکن رایگان اهدا کرد. چند روز بعد هم پروتکل پاراسواپ (ParaSwap) که محیطی برای استفاده هم‌زمان از صرافی‌های غیرمتمرکز برتر بازار است، اعلام کرد که قصد دارد ۱۵۰ میلیون توکن رایگان را میان ۲۰,۰۰۰ نفر از کاربران خود که در دو سال گذشته در این پروتکل فعال بوده‌اند، تقسیم کند.

این ایردراپ‌های بزرگ با اینکه کاربران اتریوم نیم سرویس و پاراسواپ را غافل‌گیر و البته بسیار خوشحال کرد، باعث شد تعداد زیادی از کاربران حوزه ارز دیجیتال افسوس بخورند که چرا چنین فرصت‌های فوق‌العاده‌ای را از دست داده‌اند.

ایردراپ یک روش مرسوم برای بازاریابی و معرفی پروژه‌های ارز دیجیتال است که در آن مقدار مشخصی توکن بین اعضای جامعه آن ارز دیجیتال تقسیم می‌شود. بیشتر ایردراپ‌های این حوزه یا کلاهبرداری هستند و یا توکن بی‌ارزشی به کاربران اهدا می‌کنند. با این حال، پروژه‌هایی هم وجود دارند که مانند الماس ارزشمند است.

به‌طور کلی پروژه‌های بزرگی که قصد ایردراپ دارند، توکن‌های خود را به کاربرانی اهدا می‌کنند که در روزهای ابتدایی راه‌اندازی پروژه به آنها پیوسته و همواره حضوری فعال داشته‌اند.

همیشه برای پاداش‌دادن به اولین پذیرندگان پروژه‌های ارز دیجیتال دلایل خوبی وجود دارد. در ایردراپ‌‌ها ثروت و حق تصمیم‌گیری درباره آینده پروژه بین کاربران اولیه تقسیم می‌شود و این افراد به‌‌نوعی پاداش زمانی را که صرف فعالیت در پروژه کرده‌اند، دریافت می‌کنند. این روش جامعه پروژه‌های ارز دیجیتال را تقویت می‌کنند و بازاریابی بسیار خوبی هم برای آشنا‌کردن کاربران جدید با پروژه است.

به غیر از اتریوم نیم سرویس و پاراسواپ که احتمالاً پیش از راه‌اندازی توکن اختصاصی خود و اهدای رایگان آن به کاربران اولیه، چندان شناخته‌شده نبودند، صرافی‌های غیرمتمرکز یونی سواپ (Uniswap)، کِرو فایننس (Curve Finance) و وان اینچ (1inch) جزو پروژه‌های مطرحی هستند که در یک سال اخیر و هم‌زمان با راه‌اندازی توکن اختصاصی خود ایردراپ انجام داده‌اند و پس از آن هم رشد قیمتی درخورتوجهی را تجربه کرده‌اند.

تمام این پروژه‌ها فرصت‌های مناسبی بودند که با فعالیت و سرمایه‌گذاری در آنها می‌شد پاداش خوبی دریافت کرد. با این حال، همچنان فرصت‌های خوب دیگری هم وجود دارد که در ادامه این مطلب آنها را معرفی خواهیم کرد.

13 پروژه‌ها که در آینده، احتمال عرضه ایردراپ در آن‌ها وجود دارد

اگر می‌خواهید شانس خود را برای شرکت‌ در ایردراپ‌های پیش رو افزایش دهید، یک راه این است که از اپلیکیشن‌ها و پروتکل‌هایی استفاده کنید که هنوز توکن اختصاصی خود را عرضه نکرده‌اند و نیاز به حضور فعال کاربران دارند. برخی از این پروتکل‌ها ممکن است در آینده به کاربران خود توکن رایگان اهدا کنند و این احتمال هم وجود دارد که هیچ برنامه‌ای برای این کار نداشته باشند.

این نکته را در نظر داشته باشید که این روش برای اهدای توکن رایگان از سوی پروژه‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند، به‌هیچ‌وجه قطعی نبوده و این فهرست تنها بر اساس شواهدی تهیه شده است که نشان می‌دهد احتمال عرضه از سوی این پروژه‌ها وجود دارد.

تمام این ایردراپ‌ها احتمالی هستند و نمی‌توان با استناد به این فهرست از قطعی‌بودن انجام و نحوه شرکت در آن مطمئن شد.

پروژه‌هایی که این احتمال در آنها خیلی بالاست عبارت‌اند از:

  • متامسک (Metamask)
  • اوپن سی (Opensea)
  • فانتوم (Phantom)
  • آربیتروم (Arbitrum)
  • اوپتیمیسم (Optimism)
  • زد کی سینک (Zk-Sync)
  • هاپ پروتکل (Hop Protocol)
  • ایکس پولینیت (XPollinate)
  • اسلینگ‌شات (Slingshot)
  • پالی مارکت (Polymarket)
  • زی‌اَپر (Zapper)
  • اوپین (Opyn)
  • زریون (Zerion)

برای اینکه مشمول دریافت ایردراپ‌ها باشید، روی هر پروژه‌ باید فعالیت‌هایی انجام دهید تا به‌عنوان کاربر وفادار پلتفرم در نظر گرفته شوید.

در تصویر زیر، برای هر پروژه، نام شبکه و نحوه شرکت در کمپین‌های احتمالی آنها آورده شده است.

احتمال عرضه ایردراپ در کدام پروژه‌ها وجود دارد؟


خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.