ای‌نماد را قربانگاه نوآوری در اکوسیستم استارت‌آپی نکنید

اعتراض انجمن بلاک‌چین به اجباری شدن ای‌نماد برای دریافت درگاه پرداخت

انجمن بلاک‌چین در بیانیه‌ای نسبت به اجباری شدن ای‌نماد برای دریافت درگاه پرداخت اعتراض کرده و این تصمیم را اقدامی برای نابودی نوآوری و جلوگیری از ایجاد هرگونه کسب‌وکار جدید در اکوسیستم استارت‌آپی بلاک‌چین و رمزارز دانست.

به گزارش فاواپرس، اجباری شدن دریافت اینماد برای گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی درحالی قرار است از فردا اجرایی شود که پیش ‌از این فعالان این حوزه یعنی شرکت‌های پرداخت‌یاری و انجمن‌ فین‌تک نیز بارها نسبت به آن اعتراض کرده‌اند.

در این بین، شرایط برای فعالان حوزه رمزارز متفاوت‌تر از همه است و نبود تنظیم‌گری یا قانون‌گذاری در این حوزه باعث شده فعالان حوزه رمزارز به هیچ‌عنوان قادر به دریافت اینماد برای پلتفرم‌های تبادل دارایی دیجیتال نباشند. حالا که اینماد برای گرفتن درگاه پرداخت اجباری شده، مشخص نیست که چه اتفاقی برای این پلتفرم‌ها خواهد افتاد.

در همین رابطه اخیرا انجمن بلاک‌چین ایران در بیانیه‌ای نسبت به این تصمیم اعتراض کرده و آن را «قربانگاه نوآوری» عنوان کرده است.

انجمن بلاک‌چین در بیانیه‌ خود این تصمیم را تصمیمی خطرناک و اقدامی برای نابودی نوآوری و جلوگیری از ایجاد هرگونه مدل جدید کسب‌وکار در اکوسیستم استارت‌آپی، حوزه بلاک‌چین و رمزارز دانسته است.

در این بیانیه آمده است: «اجباری کردن اینماد برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی، مساوی است با کاهش سرعت تطابق با تکنولوژی‌های روز و عدم توسعه حوزه اقتصاد دیجیتال در شرایط خاص کشور.»

انجمن بلاک‌چین در ادامه این بیانیه، دلسردی صاحبان ایده‌ها وفناوری‌های جدید و سوق دادن آنها به راه‌اندازی کسب‌وکار در سایر کشورها را از پیامدهای این تصمیم دانسته و نسبت به زیرزمینی شدن فعالیت‌های نوآورانه، فرار مالیاتی در اکوسیستم استارت‌آپی و تشویق به استفاده از روش‌های جایگزین برای دریافت هزینه خدمات اینترنتی هشدار داده است.

این انجمن در پایان از مراجع تصمیم‌گیر درخواست کرده تا «اجباری کردن اینماد برای دریافت درگاه پرداخت» را مورد بازبینی قرار داده و از رویکردهای مدیریت ریسک با مشارکت بخش خصوصی برای تنظیم‌گری استفاده کنند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.