نماینده مجلس: اجازه نمی‌دهیم دریافت ای‌نماد الزامی شود

یک نماینده مجلس با اشاره به الزام دریافت ای‌نماد برای گرفتن درگاه پرداخت اعلام کرد مجلس با این اقدام مخالف است.

به گزارش فاواپرس، شاپرک دو آذرماه با ارسال ابلاغیه‌ای به شرکت‌های پرداخت یار، آن‌ها را از ارایه درگاه پرداخت به کسب‌وکارهایی که ای‌نماد ندارند، منع کرد. با توجه به آنکه چنین اقدامی ای‌نماد را به تنها مرکز مجوزدهی کسب و کارهای آنلاین تبدیل می‌کند، صاحبان کسب و کارها و شرکت‌های پرداختیار اعتراض شدید خود با آن را اعلام کردند. بااین‌حال این الزام از چهارشنبه، سه آذر اجرایی شد. امروز ۶ آذر، محسن دهنوی، نماینده مجلس نیز مخالفت خود نسبت به این اقدام را اعلام کرد و در توییتی نوشت مجلس اجازه الزامی‌شدن دریافت ای نماد را تا زمان بررسی همه جوانب موضوع نخواهد داد.

عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به تصویب قانون «تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار» اذعان کرد این طرح سعی در کاهش سختی‌های کارآفرینان داشته درحالی‌که اجبار به دریافت اینماد، سنگ بزرگی جلوی پای کارآفرینان و در تضاد با روح قانون‌ جدید است. به همین دلیل به‌گفته او: «تا زمان فراهم‌آمدن زیرساخت‌های لازم و بررسی همه جوانب، اجازه آن را نخواهیم داد.»

دهنوی همچنین با تأکید بر اینکه داشتن نماد اعتماد الکترونیکی تضمین‌کننده یک کسب‌و‌کار نیست، به تجربه ورشکستگی سکه ثامن باوجود داشتن ای‌نماد اشاره کرد. او همچنین نوشت از ۳۵۰ هزار کسب‌وکار اینترنتی، ۷۰ درصد «ای‌نماد» دریافت نکرده‌اند. وی در ادامه نوشت: نباید با مانع‌تراشی برای نخبگان و کارآفرینان، به مهاجرت جوانان و خروج سرمایه‌های ملی دامن زد.

رضا الفت‌نسب، عضو اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در این باره می‌گوید این الزام اکنون اجرایی شده اما مجلس می‌تواند با پیگیری موضوع، از ادامه‌یافتن آن جلوگیری کند. الفت‌نسب همچنین نسبت به شنیده‌شدن مشکل کسب و کارهای آنلاین و تلاش برای حل آن ازسوی حاکمیت ابراز خرسندی کرد.


خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.