رییس نصر کشور از محسنی اژه‌ای برای ورود به پرونده دیوار تشکر کرد

پس از آنکه خبرگزاری ایرنا از ورود محسنی‌ اژه‌ای به پرونده مدیرعامل دیوار خبر داد، مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات نیز اعلام کرد وزیر پیگیر این پرونده است. در پی ورود رئیس دستگاه قضا به پرونده، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در نامه‌ای به محسنی اژه‌ای از این اقدام او تشکر کرد و از نیاز فعالان صنعت فاوا به حمایت‌های قانونی گفت.

به گزارش فاواپرس، پس از اینکه اشکان میرآرمندهی، مدیرعامل پلتفرم دیوار، به اتهام «فراهم آوردن موجبات فساد و فحشا از طریق جذب زنان تن‌فروش» به سه ماه و یک روز حبس قطعی محکوم شد، اتحادیه‌های مختلف مانند سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران و اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی و برخی دیگر از فعالان حوزه تجارت الکترونیکی کشور مخالفت خود را با این حکم اعلام کردند.

صبح امروز، دوشنبه ۸ آذر، خبرگزاری ایرنا خبر از دستور رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی مجدد پرونده مدیرعامل سایت دیوار داد. همچنین رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات نیز در توییتی اعلام کرد: زارع‌پور از زمان اطلاع از صدور این حکم پیگیر ماجرا بوده و از محسنی‌ اژه‌ای نیز درخواست کرده پرونده مدیرعامل دیوار مجددا بررسی شود. در ادامه این اتفاقات رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز نامه‌ای خطاب به محسنی‌ اژه‌ای نوشت و از ورود او به این پرونده تشکر کرد. سیدحسن هاشمی در این نامه از نیاز فعالان حوزه فاوا به پشتوانه‌های قوی قانونی و اجرایی نوشته و همچنین درخواست رسیدگی پرونده‌های قضایی این حوزه در شعب تخصصی را نیز مطرح کرده است.

در نامه هاشمی به محسنی اژه‌ای آمده است: «یک درخواست و پیشنهاد حقیر در این حوزه نیز، ایجاد شعب تخصصی برای بررسی پرونده‌های قضایی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است که در آن با استفاده از نظرات کارشناسان مورد اعتماد قوه قضائیه، همه جوانب صدور احکام پرونده‌های مطروحه حوزه فاوا سنجیده شود و بتوانیم با همکاری و تعامل دوجانبه، در کنار تامین نظر مقام قضایی و همچنین توجه به اصل سازنده و بازدارنده بودن احکام، شرایط و ویژگی‌های خاص این صنعت نوپا را هم مد نظر قرار دهیم.»

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.