سعید محمد: ارز دیجیتال ملی با محوریت جزیره کیش راه‌اندازی می‌شود

سعید محمد، مشاور رییس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق آزاد، گفته است راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی به‌زودی و با محوریت جزیره کیش، اجرایی می‌شود.

به گفته سعید محمد، قرار است جزیره کیش به مرکزی برای ارائه خدمات مرتبط با این حوزه، نظیر صرافی‌ها و کیف پول‌های ارز دیجیتال، تبدیل شود.

به گزارش فاواپرس، سعید محمد روز دوشنبه در نشست شورای معاونان سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: به دنبال آن هستیم که جزیره کیش را با توجه به تجارت و قابلیت‌های موجود آن در این زمینه، به‌عنوان پایلوت کشور معرفی کنیم و هم اکنون مجوز ایجاد بانک آفشور و بورس بین‌الملل اخذ شده و تولید رمزارز ملی نیز با محوریت این جزیره به‌زودی به اجرا در می‌آید.

مشاور رییس‌جمهوری افزود: تبدیل کیش به‌عنوان پایلوت شهر هوشمند کشور، تحقق خدمات پولی‌بانکی بین‌المللی، تبدیل این جزیره به عنوان الگوی فرهنگی ایران، توسعه توریسم گردشگری، علمی و تفریحی، شفافیت و ارتباط گیری بیشتر با مردم مهم‌ترین ماموریت های سازمان منطقه آزاد کیش در دولت سیزدهم است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی گفته است: هم‌اکنون باید در راستای تحقق نسل سوم گام برداریم که تحقق آن برآورده‌شدن اهداف نسل‌های بعدی را به همراه خواهد داشت که با ایجاد بانک آفشور، بورس بین‌الملل و رمزارز ملی و خدمات بیمه قابل انجام است.

سعید محمد در پایان گفت: ساماندهی ارزهای دیجیتال به‌عنوان دیگر رکن تحقق نسل سوم مناطق آزاد تجاری مورد توجه این دبیرخانه قرار گرفته که در بخش‌های غیرماینینگ از جمله صرافی و کیف پول دیجیتال، خدمات جانبی رمزارزها، کنترل‌ها و راه‌اندازی رمز‌ارز ملی در این جزیره است.

 

 

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.