با تصمیم اعضای کمیسیون بررسی طرح صیانت؛

طرح صیانت به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع داده شد

کمیسیون بررسی طرح صیانت در دهمین جلسه خود بدون اینکه وارد بررسی کلیات طرح شود تصمیم گرفت طرح صیانت را برای بررسی بیشتر به مرکز پژوهش‌های مجلس ارسال کند.

به گزارش فاواپرس، همچنین اعضای این کمیسیون تصمیم گرفتند رضا تقی‌پور، رییس کمیسیون بررسی طرح صیانت، به عنوان نماینده کمیسیون مشترک در جلسات مرکز پژوهش‌ها شرکت کند.

روز گذشته، در کمیسیون مشترک طرح صیانت اعلام شد که وزیر ارتباطات و رییس مرکز ملی فضای مجازی در جلسه‌ای با رییس مجلس، نسخه‌ای جدید از این طرح ارایه کرده‌اند. این مساله باعث شد اصلاح طرح صیانت موضوع بحث نمایندگان قرار گیرد. رأی‌گیری در مورد نحوه ادامه بررسی طرح به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای حاضر در جلسه روز گذشته به جلسه امروز، ۹ آذر، کشیده شد. در جلسه کوتاه امروز نیز با رأی اکثریت نمایندگان حاضر در جلسه، قرار بر ارجاع طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس شد.

بر این اساس مرکز پژوهش‌های مجلس از هفته آینده ۱۰ روز وقت دارد تا با بررسی مجدد طرح، نظرات کارشناسی خود را به کمیسیون بررسی طرح صیانت ارایه کند.

امیرآبادی، نماینده قم در این جلسه، حضور نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان را از حسن‌های ارجاع طرح ذیل ماده ۱۴۲ آیین‌نامه مجلس خواند و گفت: «این باعث می‌شود از نظرات این نهادها از پیش مطلع شویم.»


خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.