با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

هشتمین سایت 5G ایرانسل آغاز به کار کرد

هشتمین سایت 5G‌ ایرانسل با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد. این سایت در شهر اندیشه تهران قرار دارد.

به گزارش فاواپرس به نقل از روابط عمومی ایرانسل، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته (۹ آذر) از ساختمان مرکزی این اپراتور بازدید کرد و در جریان این دیدار، هشتمین سایت نسل ۵ ایرانسل در شهر اندیشه واقع در غرب استان تهران، به صورت رسمی آغاز به کار کرد. ایرانسل اعلام کرده است این سایت برای نخستین بار روی فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز راه‌اندازی شده است. این فرکانس در سال جاری به اپراتورهای همراه داده شد. همچنین در این سایت جدید به جز فناوری 5G، فناوری Massive MIMO و LTE Pro نیز به مشترکان ایرانسل عرضه می‌شوند.

در جریان این بازدید، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به ماموریت ویژه‌ای که به رئیس جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای توسعه شبکه ارتباطات ثابت پرسرعت مبتنی بر فیبر داده است، گفت: «در کنار این مهم، افزایش کیفیت شبکه همراه نیز موضوعیت دارد. ما معتقدیم که مانند همه جای دنیا، باید موازنه موجود بین شبکه ثابت و همراه به هم بخورد و فشار دسترسی از روی شبکه موبایل برداشته شود. همه می‌دانیم که منابع فرکانسی شبکه موبایل محدود است و در صورت توسعه شبکه ثابت، با توجه به مزایای آن، مردم به سمت استفاده از خدمات این شبکه سوق پیدا می‌کنند.»

او با تاکید بر اینکه باید خدمات متنوعی روی شبکه پرسرعت ثابت ارائه شود و مردم طعم شیرین فناوری را بچشند گفت: «در صورت توسعه شبکه ارتباطات ثابت، خدمات دولت هوشمند به راحتی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و مردم از طریق یک پنجره واحد به این خدمات دسترسی پیدا می‌کنند.»

وزیر ارتباطات با بیان اینکه «مطمئن هستم تا پایان دولت، مردم ارتباطات پرسرعت فیبر را تجربه می‌کنند» با اشاره به راه‌اندازی هشتمین سایت 5G ایرانسل اضافه کرد: «مردم ما شایسته سرعت چندین گیگابیت بر ثانیه هستند و اگر دست به دست بدهیم، این مهم شدنی است.»

وزیر ارتباطات با اشاره به این موضوع که پنج هزار روستا هم‌اکنون دارای هیچ‌گونه ارتباطی نیستند گفت: «باید ارتباطات این روستاها در سقف زمانی تعهد شده که پایان سال ۱۴۰۱ است، به کمک شما، راه‌اندازی شود و این شدنی است، به ویژه در شرایط فعلی که زندگی و آموزش مردم به ارتباطات گره خورده است.»

او ادامه داد: «تکلیف ایرانسل توسعه ۱۵۰۰ سایت ارتباطات روستایی است که ۷۰۰ سایت آن به تازگی ابلاغ شده. زحمت زیادی کشیده شده و انصافاً کارهایی که ایرانسل انجام داده جزو اقدامات تر و تمیز و باکیفیت است. امیدواریم این مسیر با سرعت ادامه یابد.»

زارع‌پور در مورد کندی شبکه شاد و گلایه مردم از این اپلیکیشن نیز گفت: «از دوستان اپراتورهای همراه اول و ایرانسل می‌خواهیم این موضوع را بررسی کنند و در صورتی که مشکلی در مورد اپلیکیشن، زیرساخت پردازشی و زیرساخت ارتباطی وجود دارد، آن را برطرف کنند.» او خطاب به مدیرعامل ایرانسل تاکید کرد: «ماموریت ویژه‌ای به همکاران‌تان بدهید تا اشکالات شبکه شاد به سرعت برطرف شود.»

در این دیدار که چند تن از معاونان وزیر ارتباطات نیز حضور داشتند سرویس‌های مختلف اپراتور دوم معرفی شدند و وزیر ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات با حضور سرزده در یکی از کلاس‌های در حال برگزاری بر بستر داناپلاس ایرانسل، با معلم و دانش‌آموزان حاضر در این کلاس گفت‌وگو کرد.

افتتاح مدرسه ایرانسل در روستای توحیدآباد خاش در استان سیستان و بلوچستان، آغاز به کار سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در روستای «آغوز دره» شهرستان گلوگاه استان مازندران و کلنگ‌زنی مرکز سوییچینگ داده غرب کشور از دیگر برنامه‌های این بازدید بودند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.