تمام چیزی که در مورد آیفون 14 می‌دانیم

اگرچه گوشی‌های سری آیفون 13 به تازگی عرضه شدند، اما حتی پیش از این رویداد نیز شایعات درباره گوشی‌های آینده آیفون 14 منتشر می‌شد و برخی مشخصات و حتی طراحی آن را برای ما آشکار می‌کرد.

به گزارش فاواپرس به نقل از 9to5mac، گوشی‌های سری آیفون 13 به تازگی روانه بازار شدند و حتی می‌توان گفت هنوز بسیاری از افراد هنوز نتوانسته اند این دستگاه را حتی از نزدیک ببینند، اما حتی در این شرایط ما شاهد ظهور شایعات و اخبار مختلفی از گوشی‌های آینده آیفون 14 هستیم که برخی مشخصات اصلی و حتی طراحی آن را برای ما آشکار می‌سازد.

پیش از انکه کارشناسان و علاقمندان فرصت کنند تا از گوشی‌های جدید آیفون 13 لذت ببرند، اخبار مربوط به گوشی‌های بعدی سری آیفون 14 هیجان جدیدی را ایجاد کرد.

ما انتظار داریم آیفون 14 در سپتامبر ۲۰۲۲ معرفی شود و شایعات نشان می‌دهند که می‌توانیم طراحی تاحدودی متفاوت، ویژگی‌های جدید و موارد خاص دیگر را در آن زمان شاهد باشیم. در اینجا ما قصد داریم تا تمام شایعات و اخبار تقریباً موثق از این گوشی‌های آینده در اینجا در اختیار شما قرار دهیم تا تصور روشنی از آنچه قرار است در دسامبر سال ۲۰۲۲ عرضه شود، داشته باشید.

آیفون 14 چه نامی خواهد داشت؟

با توجه به اینکه آیفون معرفی شده در سال ۲۰۲۱، علی رغم تمام شایعات سرانجام با نام آیفون 13 معرفی شد، ما انتظار داریم آیفون ۲۰۲۲ نیز نام آیفون 14 را به خود بگیرد.

اینکه آیا اپل هرگز به برند “S” باز خواهد گشت یا نه، هنوز مشخص نیست، اما برخی شایعات نشان می‌دهد که آیفون ۲۰۲۲ ممکن است این نام را دریافت کند. همچنین این احتمال وجود دارد که اپل اعداد خط آیفون را به کلی کنار بگذارد و نام آیفون‌های جدید صرفاً بر اساس اندازه، یعنی «Pro» یا غیر Pro، و سال تعیین شوند. در واقع این همان کاری است که اپل در چند سال گذشته با خط تولید آیپد انجام داده است. به هر حال، نام‌های تجاری اپل تا آخرین لحظه پنهان می‌مانند و این بدان معناست که ما باید تا سال ۲۰۲۲ صبر کنیم تا اطلاعات بیشتری در مورد نام رسمی این گوشی‌ها بدست بیاوریم.

آیفون 14

آیفون 14 چه ویژگی‌ها و مشخصاتی دارد؟

بدون ناچ (بریدگی): بزرگترین تغییری که در حال حاضر برای آیفون ۲۰۲۲ انتظار داریم، حذف بریدگی یا ناچ است. طراحی ناچ برای اولین بار با آیفون X معرفی شد و از آن زمان به همین شکل باقی مانده است.

بریدگی جایی است که اپل حسگر‌های خود را برای مواردی مانند Face ID قرار می‌دهد. مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر اپل، گزارش می‌دهد که اپل از سال ۲۰۲۲ و در آیفون 14 پرو، این ناچ را حذف خواهد کرد. کو تغییر طراحی را به عنوان “طراحی سوراخ پانچ” توصیف می‌کند. در همین حال، مارک گورمن از بلومبرگ گزارش داده است که آیفون 14 قرار است “بازطراحی کامل” در این قسمت داشته باشد.

علاوه بر این، کو می‌گوید که طراحی سوراخ پانچ تنها در صورتی به نتیجه می‌رسد که نمونه سازی و تولید اپل طبق برنامه پیش برود. هدف فعلی اپل این است که طراحی سوراخ‌دار را فقط به آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس رده بالا بیاورد.

به این ترتیب، آیفون 14 استاندارد طراحی ناچ خود را حفظ خواهد کرد مگر اینکه اپل از اهداف بازده محصول فراتر رود. طراحی سوراخ پانچ در حال حاضر در بسیاری از پرچمداران اندرویدی پیشرفته استفاده می‌شود. جان پراسر، افشاگر مشهور نیز نیز طراحی سوراخ پانچ را تأیید کرد و ادعا کرد که تصاویر واقعی آیفون 14 پرو مکس را بدون بریدگی دیده است.

در آیفون 14 پرو، «حفره پانچ» دوربینی را که در حال حاضر در ناچ قرار دارد، در خود جای می‌دهد. آنچه هنوز مشخص نیست سرنوشت Face ID است. ممکن است اپل Face ID را به جای Touch ID زیر نمایشگر کنار بگذارد. فناوری‌های زیر در حال حاضر در بریدگی آیفون قرار دارد:

– دوربین مادون قرمز
– سنسور مجاورت
– حسگر نور محیط
– میکروفون
– دوربین جلو
– اسپیکر
– پروژکتور نقطه‌ای

تاچ آیدی: در حالی که شایعات اولیه آیفون 14 حاکی از آن بود که اپل تاچ آی‌دی زیر نمایشگر را به آیفون می‌آورد، به نظر می‌رسد دیگر اینطور نیست. گزارش‌های اخیر مینگ چی کو حاکی از آن است که اپل مجبور شده است تا تاچ آیدی زیر نمایشگر را تا سال ۲۰۲۳ به تعویق بیندازد. به گفته کو، اپل در مسیر خود برای ادغام Touch ID در نمایشگر آیفون با «پیشرفت کمتر از حد انتظار» مواجه شده است. همچنین ممکن است اپل رویکردی کمتر جاه طلبانه داشته باشد و Touch ID را مانند آی پد ایر و آیپد مینی در دکمه پاور آیفون ادغام کند.

بدون برآمدگی دوربین: طبق گفته جان پراسر، حداقل برخی از مدل‌های آیفون 14 دارای برآمدگی دوربین نیستند. در حال حاضر، آیفون به دلیل طراحی نازک آیفون و ضخامت اجزای دوربین، دارای یک برآمدگی دوربین است. پروسر می‌گوید اپل می‌تواند با ضخیم‌تر کردن خود آیفون، از برآمدگی دوربین آیفون 14 چشم‌پوشی کند.

آیفون 14

ارتقاء دوربین: طبق گفته مینگ چی کو، آیفون 14 همچنین شامل بهبود‌های چشمگیری در دوربین جلو خواهد بود. بزرگترین تغییر، ارتقاء ویژگی‌های فوکوس خودکار دوربین جلو خواهد بود. جزئیات بیشتر در این مورد هنوز مشخص نیست، اما دوربین جلویی آیفون راهی برای رسیدن به دوربین پشتی دارد. در خصوص دوربین پشتی، کو می‌گوید که آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس به ۴۸ مگاپیکسل ارتقا خواهند یافت که نسبت به سنسور 12 مگاپیکسلی آیفون 12 افزایش چشمگیری خواهد بود.

اگرچه گفته می‌شود آیفون 14 از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی بهره خواهد برد، اما این امکان وجود دارد که تصاویر خروجی آن همچنان رزولوشن 12 مگاپیکسلی باشند. همانند برخی از گوشی‌های اندرویدی، اپل می‌تواند از یک الگوریتم مقیاس بندی هوشمند استفاده کند که داده‌های خام ۴۸ مگاپیکسلی را می‌گیرد و یک تصویر خروجی 12 مگاپیکسلی با جزئیات بیشتر و نویز کمتر ایجاد می‌کند. کو معتقد است که سیستم دوربین فیلمبرداری برای آیفون 14 نیز ارتقا خواهد یافت و برای اولین بار از ضبط 8K پشتیبانی می‌کند.

آیفون 14

اندازه صفحه نمایش آیفون 14

کو همچنین پیش‌بینی می‌کند که آیفون 14 مانند آیفون 12 و آیفون 13 دارای فرم فاکتور «مینی» نخواهد بود. در عوض، کو پیشنهاد می‌کند که اپل چهار آیفون را در دو اندازه صفحه نمایش مختلف یعنی ۶.۱ و ۶.۷ اینچ عرضه کند؛ بنابراین می‌تواند به عنوان مثال مدل‌های آیفون 14 و آیفون 14 مکس، سپس آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس، برای این گوشی‌ها درنظر گرفت. مایه تاسف است که شاهد توقف تولید مدل ۵.۴ اینچی مینی پس از دو سال باشیم.

آیفون 14 بدون پورت

چندین سال است که گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل می‌تواند یک آیفون بدون پورت معرفی کند. این آیفون دارای پورت لایتنینگ نخواهد بود و در عوض کاملا بی سیم خواهد بود. یک بار شایعه شده بود که این نوع گوشی در سال ۲۰۲۱ به بازار خواهد آمد، اما چنین اتفاقی نیفتاد.

بنابراین، ممکن است آیفون 14 اولین آیفونی باشد که بدون پورت لایتنینگ در دسترس قرار گیرد. به جای لایتنینگ، آیفون 14 از شارژ بی سیم و همچنین جدیدترین فناوری MagSafe اپل پشتیبانی می‌کند. احتمالاً اپل این تغییر را در ابتدا با آیفون 14 پرو انجام خواهد داد و مدل‌های پایین رده در سال‌های به چنین قابلیتی مجهز خواهند شد.

تراشه آیفون 14

در حالی که برخی شایعات پیش‌بینی می‌کردند که آیفون 14 ممکن است از یک تراشه جدید تولید شده با فناوری ۳ نانومتری استفاده کند، دیگر انتظار نمی‌رود که چنین اتفاقی رخ دهد. در حال حاضر، TSMC، شریک تراشه اپل، می‌خواهد از فرآیند تولید ۵ نانومتری پیشرفته‌ای برای تراشه در آیفون 14 استفاده کند که احتمالاً A16 نامیده می‌شود.

آیفون 14

آیفون 14 چه زمانی عرضه می‌شود؟

به استثنای آیفون 12 که به دلیل همه گیری کووید-۱۹ به تعویق افتاد، آیفون‌های پرچمدار جدید به طور کلی در ماه سپتامبر معرفی و عرضه می‌شوند. طبق گفته کو، آیفون 14 در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد، به این ترتیب، لاین آپ آیفون 14 احتمالا در سپتامبر ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد. کو همچنین پیش‌بینی می‌کند که آیفون 14 مکس، یا هر نام دیگری که در نهایت به آن می‌گویند، قیمتی کمتر از ۹۰۰ دلار خواهد داشت.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.