با 12 مورد از برترین و پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان در سال 2021 آشنا شوید

امروزه شبکه های اجتماعی به بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین بستر‌های ارتباطی در جهان تبدیل شده‌اند، در این گزارش سعی کرده‌ایم که پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی کاربردی جهان را معرفی کنیم.

فاواپرس در این گزارش سعی کرده است که شما را با 12 مورد از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی کاربردی جهان آشنا کند.

اگر نگاهی به وضعیت و تغییرات سبک زندگی انسان‌ها در طول دهه اخیر توجه کنیم، متوجه خواهیم شد که شبکه‌های اجتماعی تبدیل به عضو جدانشدنی انسان‌ها شده‌اند و تاثیرات شگرفی در زندگی ما داشته‌اند. حتی بعضا شاهد هستیم که افراد زیادی روی به فعالیت‌های اقتصادی در این بستر آورده‌اند و به افراد بسیار موفقی در این زمینه تبدیل شده‌اند.

اپلیکیشن‌ها و سایت‌های بسیار زیادی تا به امروز تولید و در اختیار مردم قرار گرفته‌اند که خیلی از آن‌ها با شکست روبه‌رو شده‌اند و در آن‌سوی ماجرا، بسیاری از این شبکه‌های اجتماعی به موفقیت بی‌نظیری دست یافته‌اند و به قدری محبوب شده‌اند که اکثر مردم جهان، حداقل برای یک‌بار هم که شده اسمشان را شنیده‌اند.

 

فهرست پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی به انتخاب فاواپرس

 

1. توییتر Twitter

Twitter یکی از وب‌سایت‌های محبوب و پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان است که بسیاری از کاربران ایرانی در آن به صورت جدی فعالیت دارند. توییتر برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ در دسترس مردم قرار گرفت و با گذشت زمان کوتاهی به محبوبیت بسیار زیادی دست یافت. محبوبیتی که به دلیل سبک خاص این شبکه اجتماعی به‌وجود آمد.

پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی

تمرکز اصلی توییتر بر روی پیام‌های متنی است که اصطلاحا به آن‌ها twitt گفته می‌شود. در واقع به خاطر اینکه امکان ایجاد سرگر‌می در آن وجود ندارد، افرادی که در آن فعالیت دارند صرفا جهت فعالیت‌های مهم شرکت دارند.

شما با هربار twitt زدن، نظرات و ایده‌های خودتان را در معرض دید دیگران قرار می‌دهید و مخاطبین شما نیز می‌توانند پیام شما را retwitt کنند. بحث‌های مختلفی که در این شبکه اجتماعی رخ می‌دهد همیشه جذاب بوده و شما می‌توانید تا ساعت‌ها به بحث و تبادل نظر با دیگران بپردازید.
متاسفانه در دسترسی به وب‌سایت Twitter محدودیت‌هایی وجود دارد و برای استفاده از این شبکه‌اجتماعی باید از اپلیکیشن‌های تغییر‌دهنده آی‌پی استفاده کنید یا به پروکسی‌های مختلف متصل شوید.

اما جالب است بدانید که با توجه به همین مشکل، هم‌چنان تعداد زیادی از کاربران ایرانی از توییتر به صورت جدی استفاده می‌کنند و شما به راحتی می‌توانید جوامع ایرانی را در این وب‌سایت پیدا کنید.

2. لینکداین LinkedIn

لینکداین یک سایت رسانه اجتماعی برای متخصصان است و در بین مخاطبان B2B یکی از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است. این پلتفرم با گذشت سال‌ها به سرعت رشد کرده است. اعضای آن می‌توانند ارتباطات حرفه‌ای خود را بر روی سکو گسترش دهند، نمونه کار‌های خود را به نمایش بگذارند، جستجو کنند و برای شغل درخواست کنند.

LinkedIn همچنین یک بستر عالی برای به اشتراک گذاشتن تخصص حرفه‌ای شماست، زیرا به اعضا امکان می‌دهد تا پست‌هایی را راجع به کار و فعالیت خود منتشر کنند. اپلیکیشن LinkedIn یکی از بهترین گزینه‌های موجود خواهد بود. سرویسی با سابقه بسیار زیاد که در سال ۲۰۰۳، به صورت وب‌سایت راه‌اندازی شد و بعد از گذشت ۳ سال و در سال ۲۰۰۶ به آمار ۲۰ میلیون بازدید دست یافت.

پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی

اما این اتمام کار نبود و با گذشت سال‌های بسیار زیاد از شروع فعالیت این شبکه اجتماعی، LinkedIn هم‌چنان یکی از محبوب‌ترین بستر‌های اقتصادی محسوب می‌شود و مخاطبین بسیار زیادی دارد.

شما می‌توانید در این اپلیکیشن به جدیدترین خبر‌های شغلی و اقتصادی دست پیدا کنید و با معرفی شغل خود به دیگران، به کار خودتان رونق بدهید یا می‌توانید به عنوان یک مشتری به‌دنبال مشاغل و فعالیت‌های مختلف مد‌نظر خودتان بروید.

لینکداین بدون شک پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در حوزه‌ی کاری است و در آن می‌توانید همیشه با افرادی که در حوزه شغلی شما فعالیت دارند در ارتباط باشید و کمی حوصله به‌خرج دهید تا ثمره استفاده از این شبکه اجتماعی را در کسب‌وکار خودتان ببینید.

3. واتساپ Whatsapp

واتساپ یک برنامه پیام‌رسان است که به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های متنی، تصاویر، یادداشت‌های صوتی، فایل‌های صوتی، اسناد و فیلم‌ها را به اشتراک بگذارند.

این پلتفرم در طول سال‌ها به صورت تصاعدی. رشد کرده و از ماه مارس سال ۲۰۲۰ حدود ۲ میلیارد کاربر ماهانه داشته است. علاوه بر پایگاه کاربر در حال رشد، این پلت فرم همچنین بسیاری از ویژگی‌های جدید را برای آسان‌تر کردن تعامل بین کاربران معرفی کرده است.

در حالی که کاربران فقط می‌توانستند قبلاً تماس‌های یک به یک برقرار کنند، اما اکنون ویژگی تماس تلفنی دارد. آن‌ها همچنین یک ویژگی WhatsApp Status را معرفی کردند که به کاربران امکان می‌داد وضعیت (استوری) عکس، فیلم و متن را که پس از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند، به روز کنند. در سال ۲۰۱۹ تعداد کاربران فعال واس اپ به حدود ۵۰۰ میلیون کاربر روزانه و فعال رسید.

پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی

با تغییر سیاست‌های امنیتی WhatsApp، بسیاری از مخاطبین این پیام‌رسان به اپلیکیشن‌های دیگری کوچ کرده‌اند و مثال بارز آن اپلیکیشن signal است. با توجه به کاهش امنیت و به‌خطر افتادن حریم خصوصی در WhatsApp، بسیاری از مردم جهان استفاده از این پیام‌رسان را کاملا قطع کرده‌اند.

ولی باید این نکته را درنظر بگیرید که با وجود چنین مشکلاتی، هم‌چنان واتساپ از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان محسوب می‌شود و وجودش در این لیست خالی از لطف نیست.

در واتساپ می‌توانید همانند دیگر پیام‌رسان‌ها با دوستان خود چت کنید و با ساخت گروه، با افراد زیادی در ارتباط باشید. از ایموجی‌ها و استیکر‌های مختلف استفاده کنید و با دوستان خود تماس تصویری یا ویدیویی بگیرید.

سرعت WhatsApp بسیار راضی کننده بوده و شما در هنگام تماس‌های تصویری شاهد مشکلاتی مانند کندی یا قطع شدن تصویر نخواهید بود که با توجه به سرعت اینترنت ایران، مزیت بزرگی برای این پیام‌رسان محسوب می‌شود.

خوشبختانه واتساپ برخلاف بسیاری از پیام‌رسان‌های خارجی با آی‌پی ایران در دسترس بوده که شاید همین موضوع، یکی از بزرگ‌ترین دلایل محبوبیت این پیام‌رسان باشد.

4. فیسبوک Facebook

در حال حاضر فیس‌بوک بزرگترین سایت رسانه‌های اجتماعی و پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است. با داشتن ۲٫۶ میلیارد کاربر فعال ماهانه تا سال ۲۰۲۰، به جرات می‌توان گفت تقریباً هر کاربر رسانه اجتماعی در فیس بوک قرار دارد؛ بنابراین این یک بستر عالی برای برند‌ها و فروشگاه‌ها و مارک‌ها است تا محصولات خود را در معرض مخاطبان عظیمی قرار دهند.

کاربران می‌توانند پست‌های متنی، پیوندها، تصاویر و فیلم‌ها را با دوستان فیسبوک خود به اشتراک بگذارند.

آن‌ها می‌توانند افراد و صفحات معروف را دنبال کنند و نسبت به پست‌های افراد داخل این شبکه‌ی اجتماعی واکنش نشان دهند. برند‌ها همچنین می‌توانند محصولات خود را با استفاده از تبلیغات پولی در فیس بوک تبلیغ کنند.

پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی

متاسفانه با توجه به محدودیت‌های مختلف و مسدود بودن سایت Facebook در ایران، شاید کمی در استفاده از این شبکه اجتماعی، دچار مشکلات مختلف شوید. اما نمی‌توان منکر امکانات عالی و بستر بسیار جذاب Facebook شد.

5. اینستاگرام Instagram

اینستاگرام یکی دیگر از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که با امکانات مختلف و قابلیت‌های فراوانش شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در جهان و به‌خصوص کشور خودمان، Instagram یکی از اصلی‌ترین شبکه‌های اجتماعی در میان مردم محسوب شده و افراد زیادی به آن اعتیاد دارند و ساعت‌های زیادی را صرف گشت وگذار در آن می‌کنند.

هسته اصلی این اپلیکیشن، اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیو بوده و شما می‌توانید از این طریق با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید. امکانات دیگری مانند strory یا IGTV نیز در Instagram وجود دارد که هر کدام جذابیت‌های خاص خودش را دارد و شما می‌توانید از هرکدام از آن‌ها و بدون محدودیت استفاده کنید.

از فیلتر‌های عکس متنوع موجود در این اپلیکیشن استفاده کنید و عکس‌های زیبایی از خودتان به ثبت برسانید. با دوستان خود چت کنید و با تماس ویدیویی با یکدیگر ارتباط برقرار کنید. حتی می‌توانید با قابلیت LIVE به صورت زنده از خودتان ویدیو تهیه کنید و با فالوئر‌های خود صحبت کنید.

 

پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی

همچنین اینستاگرام یکی از سریعترین سیستم عامل‌های شبکه‌های اجتماعی است. این شبکه در حالی که بیشتر مبتنی بر برنامه است، اما کاربران همچنین می‌توانند از طریق نسخه وب سایت به صفحه‌ی خود دسترسی پیدا کنند. در ژوئن سال ۲۰۱۸، سرانجام به ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه رسید. اینستاگرام یک پلتفرم بسیار بصری است، که در آن کاربران فیلم‌ها و تصاویر را به اشتراک می‌گذارند.

همچنین می‌توانید از ویژگی‌های استوری و ویژگی‌های لایو استفاده کنید. در بین نسل‌های جوان بسیار محبوب است. طبق آمار Statista، حدود ۳۲ درصد از کاربران بین ۱۸ تا ۲۴ سال سن دارند و ۳۳ درصد در سنین ۲۵ تا ۳۴ سال کاربر فعال اینستاگرام هستند.

6. سیگنال Signal

بعد از خبرساز شدن مشکلات امنیتی در اپلیکیشن whatsapp، افراد زیادی به‌دنبال جایگزینی برای این اپلیکیشن بودند که یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها، اپلیکیشن Signal Private Messenger بود. حتی ایلان ماسک استفاده از این اپلیکیشن را به مردم توصیه کرده است که همین موضوع، یکی از بزرگ‌ترین دلایل محبوبیت اپلیکیشن سیگنال به‌شمار می‌رود.

پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی

این اپلیکیشن دارای سیستم امنیتی بسیار قوی بوده و بهترین گزینه برای افرادی است که برای امنیت شبکه اجتماعی اهمیت زیادی قائل هستند. سیستم رمزگذاری در اپلیکیشن Signal Private Messenger به صورت دو طرفه طرحی شده که تا حد زیادی امنیت حساب کاربری شما را تضمین می‌کند.

شما می‌توانید در این اپلیکیشن به چت کردن با دوستان خود بپردازید و با ساخت گروه‌های مختلف ساعت‌های زیادی سرگرم حرف زدن با دوستان خود شوید. تماس‌های صوتی و تصویری رایگان و باکیفیتی نیز در این اپلیکیشن قرار داده شده که با توجه به سرعت بالای آن، تجربه بی‌دردسری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

7. اسنپ چت Snapchat

اسنپ چت یکی دیگر از بستر‌های دیداری در رسانه‌های اجتماعی است که به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در بین نسل جوان محبوبیت زیادی دارد. کاربران می‌توانند اسنپ را به یکدیگر ارسال کنند و Statuses ۲۴ ساعته را درست مانند واتس اپ و اینستاگرام به روز کنند. تا سال ۲۰۲۰، اسنپ چت روزانه ۲۲۹ میلیون کاربر روزانه‌ی فعال دارد.
اسنپ چت قابلیت‌های مختلفی را در اختیار شما قرار دارد که استفاده از هر‌کدام از آن‌ها می‌تواند سرگرم‌کننده و جذاب باشد. برای مثال بخش stories که با آن در Instagram نیز آشنا هستید، به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر یا ویدیو‌های خودتان را به مدت ۲۴ ساعت در معرض دید دیگران قرار دهید.

پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی

قابلیت Discover تا حدود زیادی مانند stories عمل می‌کند، البته این قابلیت تنها در اختیار حساب‌های محدودی مانند شرکت‌های بزرگ قرار می‌گیرد که جدید‌ترین خبر‌ها را در اختیار مخاطبین قرار دهند. در بخش Memories می‌توانید پست‌های بلند مدت و بدون محدودیت زمانی قرار دهید.
Snapchat با در اختیار قرار دادن بخش‌های مختلف و فیلتر‌های بسیار متنوع، قادر است محیط بسیار سرگرم‌کننده‌ای برای شما داشته باشد و می‌توانید ساعت‌های زیادی را صرف استفاده از این شبکه اجتماعی کنید.

اسنپ چت به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی با کاربرانی که ۸۲ درصد زیر ۳۴ سال هستند، می‌تواند مکانی خوب برای بازاریابانی باشد که جمعیت هدفشان این گروه سنی هستند.

8. ردیت Reddit

در سال ۲۰۰۴ بود که برای اولین بار وب‌سایت Reddit راه‌اندازی و به سرعت به یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد و هدف اصلی آن ایجاد بستری مناسب برای به اشتراک گذاشتن لینک‌ها و اخبار بود. بعد‌ها با اضافه شدن قابلیت‌های فراوان دیگر به این شبکه اجتماعی، ردیت با جذب مخاطب فوق‌العاده‌ای روبه‌رو شد و در بین مخاطبین به محبوبیت زیادی دست یافت.

پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی

یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت ردیت، تالار‌های گفت‌وگوی این شبکه اجتماعی است. تالار‌های گفتگو به شما این امکان را می‌دهد تا با تعداد زیادی از افراد چت کنید و به تبادل نظر بپردازید. هیچ محدودیتی در گفتگو‌ها و آپلود کردن عکس و فیلم‌های مختلف در Reddit وجود ندارد و شما با قشر‌های مختلف جهان آشنا خواهید شد.

9. تلگرام Telegram

با مسدود شدن پیام‌رسان Telegram در ایران، کمتر کسی فکر می‌کرد که این اپلیکیشن هم‌چنان از نظر تعداد مخاطبین ایرانی، در صدر جدول قرار بگیرد. پیام‌رسانی که از نظر امکانات و قابلیت‌ها از بسیاری از رقبای خود بهتر و کامل‌تر عمل کرده و به معنای واقعی هیچ چیزی کم ندارد. کمتر کسی را می‌توانید در ایران پیدا کنید که با تلگرام آشنا نباشد.

البته این محبوبیت تنها به کشور خودمان مربوط نمی‌شود و یک موضوع جهانی است. در بسیاری از کشور‌ها Telegram اولین و اصلی‌ترین پیام‌رسان محسوب می‌شود و امروزه از یک پیام‌رسان فراتر رفته و می‌توان آن را یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی به حساب آورد.

پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی

چت کردن با دوستان، ایجاد تماس تصویری و ویدیویی، ساخت کانال، استفاده از کانال‌ها برای سرگرمی یا اطلاع‌رسانی‌های مختلف و استفاده از ربات تنها گوشه کوچکی از قابلیت‌های تلگرام است و کمتر پیام‌رسانی همچین حجمی از امکانات و قابلیت‌های مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد.
خوشبختانه کانال‌های فراوانی در زمینه پروکسی در Telegram موجود است که شما می‌توانید به سادگی به پروکسی متصل شوید و دیگر از شر اپلیکیشن‌های تغییر‌دهنده آی‌پی خلاص شوید.

10. یوتیوب YouTube

کمتر کسی است که با نام یوتیوب به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان آشنا نباشد. اگر نگاهی به آمار‌های منتشر شده بیندازید، با ارقام سرسام‌آوری روبه‌رو می‌شوید که نشان‌دهنده محبوبیت بی‌نظیر این شبکه مجازی است. YouTube بیش از ۲ میلیارد بیننده در روز دارد و به صورت میانگین حدود ۵ میلیارد ویدیو در روز دیده می‌شود که اصلا ارقام کوچکی محسوب نمی‌شوند.

شما در YouTube می‌توانید به هر ویدیویی که خواستید دسترسی پیدا کنید. اصلا نترسید و عجیب‌ترین سوالات و اتفاقاتی که در ذهنتان وجود دارد را جست‌وجو کنید و می‌بینید که قبلا صد‌ها ویدیو مرتبط با آن موضوع در YouTube آپلود شده است.

تمرکز اصلی این وب‌سایت بر روی انتشار ویدیو می‌باشد، اما با توجه به پیشرفت باقی شبکه‌های مجازی، یوتیوب نیز تغییرات گسترده‌ای کرده است. بزرگ‌ترین آن‌ها قابلیت stream می‌باشد که امروزه در بین مردم و به‌خصوص گیمر‌ها بسیار محبوب گشته است.

پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی

بسیاری از افراد، که به اصطلاح به آن‌ها youtuber می‌گویند، توانسته‌اند به چهره‌های سرشناسی تبدیل شوند و درآمد خوبی از طریق فعالیت در وب‌سایت YouTube به‌دست آورند. شما می‌توانید با ایده‌های جذاب و ساخت ویدیو‌های با کیفیت، به سادگی در بین مردم شناخته شوید و YouTube برای افراد خلاق، بهترین بستر محسوب می‌شود.

متاسفانه یوتیوب همانند facebook دارای محدودیت‌هایی در ایران است و استفاده از آن بدون تغییر آی‌پی غیرممکن می‌باشد.

با توجه به تمام محدودیت‌ها، وب‌سایت YouTube به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی، در بین مردم ایران بسیار محبوب بوده و خوشبختانه هر روز مخاطبین ایرانی بیشتری در این وب‌سایت شروع به فعالیت می‌کنند. شبکه‌ای بر پایه فیلم که طرفداران زیادی دارد.

11. اسکایپ Skype

اسکایپ یک پلتفرم شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر ارتباطات است که بیشترین استفاده را برای برقراری تماس‌های ویدیویی با کنفرانس دارد و در این زمینه یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آید. همچنین قابلیت پیام‌رسانی فوری را فراهم می‌کند و می‌توانید از آن برای به اشتراک گذاشتن متن، تصاویر، فیلم‌ها و فایل‌های صوتی استفاده کنید.

پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی

12. کلاب هاوس CLUBHOUSE

کلاب هاوس CLUBHOUSE یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی بر پایه صدا است. در واقع رادیویی که افراد با استفاده از کانال‌های مختلف آن و صحبت با یکدیگر تبادل نظر می‌کنند. این شبکه در حال حاضر فقط برای سیستم عامل iOS است، ولی قرار است در آینده برای اندروید هم قابل عرضه شود.

پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی

از معروف‌ترین و پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی و جدیدترین آن‌ها در سال ۲۰۲۱ که سر و صدای زیادی راه انداخته‌اند می‌توان به تیک‌تاک و کلاب هاوس اشاره کرد.

تیک‌تاک TIK TOK با طرفداران نوجوان ۱۲ تا ۱۹ ساله محیطی برای اشتراک موزیک ویدئو‌های بسیار کوتاه ۳ الی ۱۵ ثانیه‌ای ایجاد کرده است. این ویدیو‌ها توسط کاربران ایجاد می‌شود و محیطی سرگرم‌کننده فراهم می‌کند.

بر خلاف تصور عموم که علت پیشرفت پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی را فقط محبوبیت آن‌ها می‌دانند، علت اصلی، ایجاد فضای مناسب برای بازاریابی است. افراد از رسانه‌های اجتماعی برای بیان خود، بحث در مورد علایق خود و برقراری ارتباط با دوستان استفاده می‌کنند. در این بین بازاریاب‌ها معمولاً از رسانه‌های اجتماعی برای افزایش آگاهی از برند خودشان و تبلیغات سود می‌برند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.