چرا مردم قشم را برای سفر انتخاب می‌کنند

جزیره قشم یکی از زیبا‌ترین نقاط گردشی ایران و منطقه به‌حساب می‌آید. اگر قصد سفر به یکی از بزرگ‌ترین جزایر غیر‌مستقل دنیا را دارید، حتما قبل از سفر برای محل اقامت خود برنامه‌ریزی کنید.

جزیره قشم یکی از زیبا‌ترین نقاط گردشی ایران و منطقه به‌حساب می‌آید. اگر قصد سفر به یکی از بزرگ‌ترین جزایر غیر‌مستقل دنیا را دارید، حتما قبل از سفر برای محل اقامت خود برنامه‌ریزی کنید. یک محل اقامت خوب بخش مهمی از سفر شما است. برای رزرو هتل در قشم از علی بابا نیز بهتر است کمی تحقیق کنید و با توجه‌ به نیاز و بودجه خود هتلی مناسب را انتخاب کنید.

در جزیره هتل‌های فراوانی وجود دارند که شما به‌آسانی می‌توانید باتوجه‌به شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در این‌مقاله می‌خواهیم درباره این‌که چرا مردم قشم را برای سفر انتخاب می‌کنند، صحبت کنیم و تعدادی از ویژگی‌های این‌جزیره را نام ببریم. اگر شما هم دوست دارید درباره قشم بدانید یا برای انتخاب مقصد سفر خود مردد هستید، حتما تا پایان این‌ مطلب با ما همراه باشید.

طبیعت قشم

همان‌طور که می‌دانید منطقه‌ای از قشم به‌عنوان ژئوپارک ثبت شده و طبیعت زیبا و بی‌نظیر قشم هر‌ساله افراد زیادی را به این‌ منطقه جذب می‌کند. جزیره قشم توانسته ویژگی‌های طبیعی بسیاری را در شکل‌هایی زیبا در دل خود حفظ کند. از‌جمله این ‌موارد، جنگل‌ها، گذر‌گاه‌های بکر، غار‌ها و سواحل زیبا را می‌توان نام برد. تماشای هر‌کدام از این‌موارد سفری بی‌نظیر است و برای اهالی طبیعت‌گردی تجربه‌ای فوق‌‎العاده است.

اگر شما هم اهل تماشای طبیعت و گشت‌وگذار در نقاط بکر هستید، مطمئن باشید قشم بهشتی از دیدنی‌ها برای شما خواهد بود. معمولا در رزرو تور قشم مناطقی که تور برنامه‌ریزی کرده، به مسافران اعلام می‌شود تا آن‌ها نیز از برنامه سفر اطلاع داشته باشند. اگر مکان خاصی در تور نبود و دوست داشتید از آن بازدید کنید، حتما از زمان‌های خالی تور برای آن استفاده کنید و از همه وقت خود نهایت استفاده را ببرید.

چرا مردم قشم را برای سفر انتخاب می‌کنند

مردم و فرهنگ قشم

تنوع پوشش و نژاد جنوبی‌ها و به‌خصوص مردم قشم برای بسیاری از افراد جذاب است و تجربه زندگی کنار این‌ مردم خون‌گرم و مهربان اتفاقی است که شاید تا سال‌ها در ذهن هر‌مسافری ثبت باقی بماند. موسیقی منطقه در همه جای ایران شناخته شده است و از موسیقی شاد جنوب ایران در مجالس شادی و عروسی استفاده می‌شود. شنیدن این‌‌موسیقی کنار سواحل دریای خلیج‌فارس حال و هوای دیگری دارد که افراد برای آن به قشم سفر می‌کنند.

حتی برای رزرو هتل در قشم بهتر است از اقامتگاه‌های بوم‌گردی استفاده کنید تا تجربه شناخت آداب‌ورسوم مردم را از نزدیک و بهتر درک کنید. اقامتگاه‌های بوم‌گردی خانه‌های قدیمی هستند که برای اسکان مسافران مهیا شده‌اند و امکاناتی را دراختیار آن‌ها قرار می‌دهند. آشنایی با سنت مردم قشم و تاریخچه آن‌ها یکی از جذابیت‌های سفر به جزیره است که افراد زیادی را به خود جذب می‌کند.

رزرو تور قشم

یکی از راه‌های آسان برای سفر به قشم استفاده از سیستم رزرو تور قشم به‌صورت آنلاین است. سایت‌‎های بسیاری مانند علی‌بابا تور‌های خوبی را برای این‌ منطقه ارائه می‌دهند. معمولا برای رزرو تور، انتخاب و رزرو هتل قشم هم یکی از موارد مهم است که باید به آن توجه کرد. البته استفاده از اقامتگاه‌های بوم‌‌گردی قشم فرصتی ویژه است که باید برای سفر خود، روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید.

دیدنی‌های قشم

دیدنی‌ها و تفریحات قشم بسیار زیاد هستند و برای سفری چند‌روزه به‌هیچ‌وجه احساس روز‌های تکراری نخواهید داشت. اتفاقا برای سفر به جزیره قشم باید برنامه‌ریزی منظمی داشته باشید تا از وقت خود بهترین استفاده را ببرید. اگر اهل بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی یا مذهبی باشید، روستا‌ها و مساجد متنوعی در قشم هستند که برای گشت‌وگذار و تماشا فرصتی فوق‌العاده به‌شمار می‌روند.

چرا مردم قشم را برای سفر انتخاب می‌کنند

حتی از قشم می‌توانید به جزیره‌های دیگری مانند هرمز هم، سری بزنید و از دیدنی‌های بین مسیر و جزایر نهایت استفاده را داشته باشید. اگر هم اهل تماشای ساحل یا حیات‌وحش باشید، در قشم فرصت تماشای دلفین‌ها را خواهید داشت و دیدن خرچنگ‌ها در جنگل حرا یا پلیکان‌ها و لک‌لک‌‌ها هم فرصت بی‌نظیری برای شما خواهد بود.

رستوران‌های قشم

پس از یک روز گشت‌وگذار در دیدنی‌ها و تفریحات کیش و سر‌زدن به مراکز خرید متنوع این‌جزیره زیبا، یک وعده غذایی مناسب در یکی از رستوران‌های فوق‌العاده قشم می‌تواند در آرامشی بی‌نظیر به تجدید قوای شما کمک کند. یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های سفر داشتن وعده‌های غذایی سالم است و اعتماد به هر‌رستورانی برای مسافران کار سختی خواهد بود. اگر با تور قشم به این‌ جزیره زیبا سفر می‌کنید، می‌توانید از راهنما‌های تور درباره رستوران‌های جزیره سوال بپرسید. شما حتی می‌توانید رستوران‌هایی را به‌دیگران هم معرفی کنید که درباره آن‌ها صحبت کردیم.

البته انتخاب رستوران می‌تواند کاملا سلیقه‌ای باشد و هر‌فردی متناسب با خواسته‌های خود انتخابی متفاوت از دیگران داشته باشد. پس حتما قبل از انتخاب، فاکتور‌های مورد‌نظر خود را در‌نظر بگیرید تا بتوانید در ایام سفر خود بهترین رستوران‌ها را تجربه کنید.

سخن آخر

قشم جزیره زیبایی است که هر‌ساله با جاذبه‌های فراوان خود مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. افراد ممکن است به دلایل مختلف به جزیره قشم سفر کنند که در این‌مطلب تعدادی از موارد را نام بردیم.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.